חן אהרוני פרומו (צילום: אופיר אייב)
"מבחינתם אני הייתי צריך לזכות בקדם ולייצג את ישראל באירוויזיון". חן אהרוני | צילום: אופיר אייב

בעקבות השתתפותו בקדם האירוויזיון האחרון עם השיר "אור", הוזמן חן אהרוני להופיע באירוע המרכזי השנתי שעורך איגוד המעריצים של האירוויזיון ( OGAE) בפורטוגל בחודש ספטמבר הקרוב. אהרוני הוזמן להופיע באירוע בפני חמשת אלפים איש למרות שלא ייצג את ישראל באירוויזיון. בנוסף מתוכנן לו מסע יחסי ציבור בפורטוגל, שיכלול אירוחים בתכניות טלוויזיה וראיונות בעיתונים, ברדיו ובאתרי אינטרנט מובילים.

"מבחינתם זה מחדל שלא זכיתי"

-חן אהרוני, למה הזמינו אותך לכנס האירוויזיון ולא את דנה אינטרנשיונל שייצגה את ישראל?
"הם אומרים שמבחינתם אני הייתי צריך לזכות בקדם ולייצג את ישראל באירוויזיון. הם חשבו שהשיר שלי 'אור' הוא השיר הכי טוב שהיה השנה וזה מחמיא לי מאוד. מבחינתם זה מחדל שלא זכיתי והם החליטו להזמין אותי. מדובר בזוכי אירוויזיון, מתמודדים ומומחים רציניים, שבאים מכל רחבי אירופה. אני אופיע מול 5000 איש ולוקחים אותנו לתוכנית טלוויזיה ולעוד הופעה במועדון".

-הוזמנת על פי קלטת של הקדם? כי שם ממש זייפת, שלא באשמתך.
"התבאסתי על איך שזה יצא, כי זה היה מזעזע והם מודעים לתקלות שהיו שם. הם ראו את החבילה הכוללת ואהבו את מה שהם ראו. אני עצמי ראיתי את הקדם כמה פעמים. היו לי ארבעה זיופים, בהתחלה, בנמוכים ובסוף. אם הייתי יודע שככה יצלמו ההעמדה היתה נראית אחרת. כל זוויות הצילום שסידרנו בחזרה הגנרלית לא היו. הסאונדמן שלי הפרטי הכין סאונד וכל מה שהוא עשה חורב ברגע האמת".

"מתישהו אני אעשה אירווזיון"

"תסתכל עלי בקלטת אני מתעסק עם האוזניות שלא פעלו והמוניטורים בקושי פעלו. אלה היו שלוש דקות שלא נהניתי בהן. אם הייתי מפקשש באשמתי בסדר אבל זה לא היה מאני טיים אמיתי. עמדתי על במות והייתי בלחצים ופה זה פשוט לא היה פייר. אני לא בוכה על חלב שנשפך. מתישהו אני אעשה אירווזיון. לא יודע אם ב'קדם' אבל מתישהו זה יקרה. כולם יודעים מה היו התנאים וההופעה ב'קדם' לא פגעה בשם שלי. עבדתי קשה ארבע שנים והשלוש דקות האלה לא יהרסו את כל מה שבניתי".

חן אהרוני פרומו קדם (צילום: דוד וינוקור)
"זייפתי ארבע פעמים בקדם אירוויזיון, בגלל שחרבו לי את הסאונד". חן אהרוני | צילום: דוד וינוקור

-לאירוויזיון יש תדמית של משהו שהוא מאוד גיי, הומואי.
"זה ממש לא מפריע לי. כל מה שקשור לפופ יגידו שהוא פחות גברי, כי זה לא ממש קיים בארץ. האירוויזיון משוייך לגייז אבל יש אחרים שאוהבים לצפות בתחרות. בארץ יותר מקובעים. אני אוהב את המוזיקה הזו ואני לא נכנע לתכתיבים. גם אם כל השירים שלי לא יהיו בגלגלצ, אז מה, אני אעשה אלבום אינדי עם ברי סחרוף? זה לא יקרה כי זה פחות אני".

"מי שעוקב אחרי יודע שאני סטרייט"

-אתה לא חושש שיגידו שאתה גיי?
"לא מעניין אותי מה אומרים עלי. מי שעוקב אחרי יודע שאני סטרייט ושהמוזיקה זה מראה לצד באישיות שלי הכיפי והרגיש. בשירים שלי יש הרבה טיזריות אולי הגזמתי בשיר האחרון 'הולך לשם' עם הרמיזות, למרות שאני לא מוצא שם משהו מיני. יש תחנות רדיו עם גוון דתי שלא משמיעות אותי כי מבחינתם השיר לא עובר צנזורה, אבל אני לא אכנע לקלישאות".

-ארבע שנים אחרי כוכב נולד, אתה מרוצה ממה שהשגת עד עכשיו?
"אני מבסוט רצח מההישגים. זה לא מובן מאליו. כמה אנשים שלא הגיעו לגמר ממשיכים ועושים קריירה? צריך לעבוד בזה. התחלתי בגיל 17 והיום אני בן 21 ויש לי דרך ואופק. בניתי את עצמי לבד בהשקעה כספית שלי עם ניהול של עצמי שלי במשך שלוש שנים. רק לאחרונה הצטרפתי ל'כחול לבן אמנים'".

-כמה כסף השקעת?
"אני לא נכנס לזה. אנחנו לא עשירים במשפחה. כולם יודעים מה המצב של ההורים שלי ויש לי אחות בת חצי שנה שנוספה וכולם יודעים מה המצב. עשיתי הכל בעצמי ואני כבר רואה תוצאות. אני אחזיר את ההשקעה הזו כפול ויותר, זה מה שנועדתי, זה מה שאעשה כל החיים. יש לי חסכונות, קצת הלוואות ועזרה של אמא שלי. אנחנו עושים את זה יחד ומבסוטים רצח. אנחנו לא בבור. הפרויקט מבחינה עסקית כרגע בצמיחה".

-הדואט שלך עם אסתי גינזבורג הושמע בטירוף, השיר החדש "הולך לשם" הרבה פחות.
"הז'אנר של הפופ לא בשיא פריחתו מבחינת פרגון תקשורתי, כמו המזרחית פעם, אבל הרדיו לא יביא לי כסף והנאה, אלא רק הופעות. זה מה שמגדיר אותי זה, שאני לא נכנע לתכתיבים. ומהבחינה הזו אני רגוע, ישן בשקט. אני פוגש קהל שלי ומקבל תגובות. אני מגיע להופעות ורואה איך הם מגיבים ומכירים את השירים. יש לי בערך 6 הופעות בחודש. אני מופיע עם להקה, אני מופיע עם פלייבק, יש כמה פורמטים שרצים".

"מבחינה מוזיקלית פופ זה המון תתי ז'אנרים. באלבום הקודם היה פיזור ופה אני בפרויקט שהוא בצד המאוד פופי-אמריקני עם הרבה סאונדים, הפקה עשירה, דברים שהם נורא אמריקה. בארץ לא כל כך יודעים לקבל את זה".

"יש לי עוד זמן להיות הזמר של המדינה ואני אגיע לשם"

ג'סטין ביבר פארק (צילום: רועי ברקוביץ')
אני מאחל לעצמי שה-20 אלף שבאו לג'סטין ביבר ייחשפו למוזיקה שלי". ג'סטין ביבר בפארק הירקון | צילום: רועי ברקוביץ'

-ג'סטין ביבר רק היה פה, השיר שלך "הולך לשם" בסגנון שלו, אז למה אתה לא להיט?
"תשים לב שאומנם עשרים אלף איש הלכו לשם ולא משנה בני כמה הם, אבל חוץ מ'בייבי' הרדיו לא פרגן לג'סטין בשום שיר. התקשורת פה לא פרגנה לו. השיר שלי יצא לפני שלושה שבועות והיה בעשירייה של מצעד ההשמעות והגיע למקום 6, הרדיו מתייחס אלי. אני מאמין שהקהל יגיע אליו. אולי קהל צורך אותו והתקשורת לא שמה לב. אני לא אלך ראש בראש עם התקשורת לכל דבר הזמן שלו ובסוף הם יקלטו.

"אני שלם ורגוע עם הדרך שלי. אני יודע שיש לי עוד זמן להיות הזמר של המדינה ואני אגיע לשם. בינתיים אני עושה את העבודה שלי. מביא בשורה חדשה, יוצר את שלי. אני לא עדר כמו כולם, אוהב להיות נבדל, תמיד הייתי עם הדרך שלי ואני אנצח. אני מאחל לעצמי ש 20 אלף שבאו לג'סטין ייחשפו למוזיקה שלי. להופעות שלי באים גם מעל בני 20. אוהבים ליהנות, להשכיח צרות ולא לדבר עליהן. לכן ההקבלה לים תיכוני מאוד רלוונטית. זה יקרה מתישהו".

"סקעת? אני אוהב אותו אבל לא מסתכל על אחרים"

שירי מימון, קיסריה (צילום: שרון רביבו)
"היא המודל שלי". שירי מימון | צילום: שרון רביבו

-מי המודל שלך?
"רק מישהו שיצא מכוכב נולד שם יכול להבין אותי. ואני מאמין בדרך, דבקות במטרה, וכישרון מטורף אז זו שירי מימון ללא ספק".

-מה עם הראל סקעת?
"אני מאוד אוהב אותו, אבל אני לא מסתכל על אמנים אחרים, גם לא על ענקיים כמו שלמה ארצי או ריטה. כי חן אהרוני יהיה משהו אחר, מיוחד, בפני עצמו. לכל אמן יש תקופות רעות שסינגל לא מצליח או שחודש אין לך הופעה, אבל אני לא פה לשנייה, לא ל-15 דקות ושלום. אני פה כבר ארבע שנים ועושה ויש לזה השפעה ואני מופיע לקהל שמזמינים אותי ומקווה ששמים לב לזה".

-למה אתה לא שר מזרחית?
"כי זה פחות אני. גם אם אני אשיר סלסול זה יהפוך לפופ, כי זה הקול שלי. גם בספיישל רוק בכוכב נולד אמרו לי אתה לא זמר רוק אלא זמר פופ. כששירי שרה 'כמה אהבה' עם שמעון בוסקילה זה יוצר בלדת פופ. אני לא צריך לברוח מזה, אלא לגדול מזה, להפוך את זה ללימונדה".

"אני לא מאמין בלבגוד בקהל שלך ובעצמך"

נינט באופרה (צילום: דרור נחום)
"אני מת עליה". נינט טייב | צילום: דרור נחום

"יש פה אנשים שמתחילים לכתוב לעצמם שירים ולשנות תדמית. אני מאמין בלהיות אתה ולא לעשות דברים שבוגדים בקהל שלך ובעצמך. אם פתאום חן אהרוני יעשה משהו שונה לגמרי אני ארגיש לא קשור בשיט, כי אני רגיל לפרפורמנס שלי ולתנועות שלי ולקהל שלי זה יהיה מוזר".

-אתה מתכוון לנינט?
"לא אני מת עליה. שמע, הרבה עושים את זה. אני מבין את הצורך לשנות ולהתנתק ממה שעשית, אבל זה לא קורה באמת".

-הראל סקעת הוציא עכשיו משהו שונה לגמרי.
"אבל עובדה שזה מושמע. זה קורה. הראל זה הראל, לא תיקח ממנו את הבלדות שהוא שר. קח אותי למשל, אני תמיד הילד הטוב והמקסים ולפעמים אני רוצה להיות הילד הרע והשובב אבל תמיד במקומות האלה ברגע האמת אני מביא את עצמי. לחיות בשקר זה הדבר הכי גרוע שיש. תמשיך להיות אתה, זה מה שמייחד אותך, זה מה שאני אומר לעצמי".

"לא בחרו שירים מספיק טובים לגמר כוכב נולד"

אין תמונה
"אם היא תבקש ממני לשיר בחתונה שלה אשמח". אסתי גינזבורג

-תשיר בחתונה של אסתי גינזבורג?
"אם היא תבקש ממני אני אשמח. אני באמת אוהב אותה".

-היא תוציא עוד שירים?
,אני מקווה שכן, בשבילה, היא אוהבת את זה, אבל תצטרך לשאול אותה מה היא מתכננת".

-צפית בעונה האחרונה של כוכב נולד?
"ראיתי את העונה. לא ראיתי את האודישנים כי זה מתעתע - אתה נדבק למישהו והוא מאכזב. אבל נהניתי, היתה עונה טובה. שלישיית גמר מאוד טובה, שלא בחרו שירים מספיק טובים לגמר. לא סימסתי לאף אחד אבל אהבתי מאוד את נוי דנן, הוא צמרר אותי כשהוא שר. אהבתי את לירון בקטע שלו, את דוד לאורך כל העונה וחגית אני חושב שהגיע לה לזכות. הסדר של המקומות בגמר ממש לא משנה.משנה מה עושים אחר כך, כי כוכב נולד וזה כולם יגידו לך רק החשיפה הראשונה, הקריירה מתחילה אחר כך".