קהל, פסטיבל מטאל (צילום: נועה מגר)
מסתבר שיש הופעות שוות גם מחוץ לרמת גן | צילום: נועה מגר

לא בטוח אם לכך התכוונה המשוררת נעמי שמר כשכתבה: "כשתאלם תרועת הפסטיבלים, ילבלבו שירי אהבתי", אבל יותר ויותר ישראלים מגלים בשנים האחרונות את היתרונות שבפסטיבלי המוזיקה ברחבי העולם. במקום לשלם אלף שקל כדי לראות עוד פנסיונר באצטדיון רמת גן, אפשר לצפות בשורה של אמנים בעלי שם עולמי תחת כרטיס אחד, עם תמורה מלאה למחיר.

אז לאיפה הכי כדאי לנסוע? זה תלוי כמובן איזה אמנים אתם מעוניינים לראות ומה התקציב לנסיעה שלכם. ניסינו לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

Bonnaroo. טנסי, ארה"ב

9-12 ביוני (250 דולר)

אחד מפסטיבלי ההופעות הגדולים בארה"ב. משנת 2001 מארח את כל השמות הגדולים במוזיקה העולמית. מה בתפריט: אמינם, ליל ווין, ארקייד פייר, הסטרוקס ורבים אחרים. הפסטיבל ידוע בליין אפ האלקטרוני המרשים שלו ובכפר השעשועים העצום שכולל משחקי רטרו, אולם קולנוע ודיסקו בלי הפסקה.

אמינם הופעה 2 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
מחכה לכם בטנסי. אמינם | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
GLASTONBURY. סומרסט, אנגליה

22-26 ביוני (330 דולר)

זהו הפסטיבל המוכר ביותר של אנגליה. הפסטיבל הראשון התקיים בחווה חקלאית בסומרסט ב-1970. כיום, 41 שנים אחרי, הפסטיבל נותר יעד ההופעות המועדף של הלהקות הכי גדולות בעולם, ביניהן U2, קולדפליי וביונסה. יותר מ-700 הופעות יוצגו בפני יותר מ-100,000 מבקרים שיגיעו השנה לפסטיבל. לצד הבמה המרכזית, יוקם אוהל אקוסטי ואיזור נגני ג'ז מהעולם. היכונו לחוויה של פעם בחיים, הרבה מוזיקה והמון המון בוץ, במהלך השנים הקודמות, הפסטיבל הוצף במי גשמים עזים. כמיטב המסורת האנגלית. הליינאפ המדהים של הפסטיבל שכולל גם את מוריסי, פול סיימון וביבי קינג, גרם לכך שכל הכרטיסים נגמרו כבר מזמן.

קולדפליי חול (צילום: Dave Hogan, GettyImages IL)
לטוקבקיסט מספר 23 ששאל "מה עם קולדפליי", הם מופיעים בגלסטנברי | צילום: Dave Hogan, GettyImages IL
Summerfest. וויסקונסין, ארה"ב

29 ביוני- 10 ביולי (15 דולר ליום, אם הנחות לרוכשים לשלושה ימים ויותר)

בספר הגינס של 1999, פסטיבל סאמר פאסט הוכרז כ "פסטיבל המוזיקה הגדול בעולם". זהו פסטיבל שנמשך 11 ימים ולילות, המתקיים כבר 40 שנים במילווקי. יותר מ-700 להקות המנגנות על 11 במות מושכות אליהם יותר מ-800,000 עד מיליון מעריצים כל שנה. רשימת שמות המופיעים יעיף לכם את הסכך ללפלנד: קניה ווסט, קייטי פרי, פלאיימינג ליפס, קיד רוק ואפילו בריטני ספירס תדפוק הופעה.

קנייה ווסט, הופעה (צילום: Jordi Vidal, GettyImages IL)
לוקח את האלבום הטוב ביותר של 2010 לפסטיבלים של 2011. קניה ווסט | צילום: Jordi Vidal, GettyImages IL
Roskilde. דנמרק

30 ביוני- 3 ביולי (330 $)

בשנים האחרונות פסטיבל Roskilde גדל משמעותית, הוא מתגאה בתואר פסטיבל הרוק האירופאי הגדול ביותר. 70,000 חובבי רוק יגיעו לשמוע ולראות את הארקטיק מאנקיס, איירון מיידן, קינג אוף ליאון, M.I.A. ועוד רבים. במקום תפעל תחנת טלוויזיה ורדיו מקומיות שיעדכנו את המבקרים בחדשות החמות של הפסטיבל. המבקרים אף יוכלו להירשם לתחרות הריצה בערום המתקיימת כל שנה, המנצח יזכה בזוג כרטיסים לפסטיבל שיתקיים ב- 2012. מקווים שאתם לא מהביישנים.

אין תמונה
החברים משפילד מחכים לכם בדנמרק. ארקטיק מנקיז
EXIT. נובי סאד, סרביה

7-10 ביולי (150 $)

מה שהתחיל בשנת 2000 כמפגן מחאה נגד הרודן סלובודן מילושוביץ' הפך לקראת 2011 לפסטיבל האירופאי הראשי למוזיקה אלקטרונית ורוק. הפסטיבל מתקיים על הרקע הציורי של מבצר פטרוברדין שליד נהר הדנובה, מעל ל-150,000 איש יגיעו לראות את ההופעות של ארקייד פייר, פאלפ ופורטיסהד במהלך הימים. על הלילות ישתלט וויב הדאנס והאלקטרו, בין הפרפורמרים ניתן למצוא את Underworld, Jamiroquai, טיגה ו- Magnetic Man.

 

ארקייד פייר, הופעה 2 (צילום: Cory Schwartz, GettyImages IL)
בדרך לליגה האדריאטית? ארקייד פייר בסרביה | צילום: Cory Schwartz, GettyImages IL
PITCHFORK. שיקגו, ארה"ב

15-17 ביולי (135 $)

זהו הפסטיבל הצעיר ברשימה, פיצ'פורק יחגוג את שנתו השישית עם מיטב הלהקות העצמאיות מארה"ב ושאר העולם. הפסטיבל מופק על ידי אתר המוסיקה פיצ'פורק, אחד מאתרי האינדי- רוק הפופולאריים בארה"ב. הליין אפ המוסיקלי של הפסטיבל קטן יחסית והוא כולל רק 45 להקות. החדשות הרעות הן שאם עדיין לא רכשתם כרטיס, ייתכן וכבר לא ממש תוכלו להתארגן על אחד. כל הכרטיסים לפסטיבל השנה נמכרו במהלך יום אחד. אם בכל אתם בין ברי המזל, תמסרו דרישת שלום ללהקות כמו אנימל קולקטיב, Fleet Foxes והרכב הראפ השנוי במחלוקת מקליפורניה Odd Future.

 

FUJI ROCK, יפן

29-31 ביולי (500 $)

אלו המחפשים אחר חוויה באמת מיוחדת, חייבים לעצמם ביקור בפוג'י רוק, הפסטיבל הגדול ביפן. אוהבי מוזיקה מכל העולם יתאחדו באתר הסקי Naeba, שם הם יפלסו את דרכם בין השבילים ההרריים עד שיגיעו למתחם ההופעות. עשרות להקות משתתפות בפסטיבל בן השלושה ימים, ביניהם קולדפליי, קייזר צ'יפס, כימיקל ברדרס ו- Wilco. הפסטיבל קרוי על שמו של הר פוג'י, שם התקיים לראשונה בשנת 1997. הפסטיבל הוא שילוב של מוזיקה מעולה ונוף עוצר נשימה, בהחלט חוויה חד פעמית, למי שיכול להרשות לעצמו את עלות התענוג.

 

קייזר צ'יפס הופעה 4 (צילום: רועי ברקוביץ')
יש גם רוק בארץ השמש העולה. קייזר צ'יפס | צילום: רועי ברקוביץ'
BESTIVAL, אנגליה

8-11 בספטמבר (280 $)

פסטיבל הקיץ של אנגליה בסטיבל, נבחר בשנת 2010 לפסטיבל הגדול הטוב ביותר בבריטניה. השנה ישתתפו בו להקות כמו The Cure, Primal Scream ו- Pendulum. בנוסף להופעות, יוקם אוהל הבוליווד המסורתי, כנסיית האהבה המתנפחת ותחרות השמלה המגונדרת, כשהנושא השנה הוא "כוכבי רוק, פופ ודיוות". ההרשמה לתחרות פתוחה לנשים וגברים כאחד. בהצלחה!

 

רוברט סמית', הקיור (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
רוברט סמית' עדיין נותן בראש. הקיור | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
Parklife, אוסטרליה

25 בספטמבר- 4 באוקטובר

הסלוגן של הפסטיבל האוסטרלי הוא "הסאונד של הקיץ הבא" ואכן הוא הקובע את הטון לעונת הפסטיבלים לשנה הבאה. הפסטיבל משלב בין אלקטרוני, היפ הופ והופעות רוק. השנה, עשרות אלפי חובבי מוזיקה יפקדו חמישה פסטיבל שיתקיימו ברחבי אוסטרליה, כשכל אחד מהם מתקיים במהלך יום אחד בלבד. בגזרה האלקטרונית אפשר למצוא את Sinden ו- Mix Master Mike האגדי, על במת הרוק יופיעו The Dandy Warhols ותקפיץ את הרחבה, מלכת ההיפ הופ הבלתי מעורערת- מיסי אליוט.

 

סיימון לה בון, דוראן דוראן (צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL)
עדיין רעבים כמו הזאב. דוראן דוראן בדרך לגני התערוכה | צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL
PIC.NIC, תל אביב, ישראל

יולי- ספטמבר (295 שקלים לערב במכירה מוקדמת)

השנה ישראל לא נשארת מאחור, לפחות לא מבחינה מוזיקלית. פסטיבל פיק.ניק של שוקי וייס חוזר בגדול ומתפרס על מספר ימים במהלך הקיץ. הפסטיבל מבשל סדרת הופעות מוזיקליות קיציות בגני התערוכה, תל אביב. יתפקדו ויובילו, הסטארים הבינלאומיים- דוראן דוראן, ג'יינס אדיקשן ומובי. יהיה חם ומגניב.