אין תמונה
"עפרה חזה הייתה כשרונית, והיא מאוד חסרה לנו"

בהיסטוריה של הפופ הישראלי שמור מקום חם בלב ללהקת "סיסטרז אוף מרסי", שתגיע לארץ להופעה ב-4.5 במועדון התאטרון ביפו. הסיבה היא הלהיט הענק שלהם מ-1992 "Temple of Love", שהיה שיתוף פעולה מוזיקלי ביניהם לבין עפרה חזה ז"ל. "זה היה כבוד לעבוד עם עפרה" אומר אנדרו אלדריץ', סולן ומייסד הלהקה בראיון מיוחד ל mako. "היא הייתה כשרונית, והיא מאוד חסרה לנו". אבל אלה הן המילים היחידות שאלדריץ' מוכן להקדיש לנושא, כשהוא מבקש בנימוס שלא לענות על עוד שאלות בכל הנוגע לזמרת המנוחה.

אנדרו אלדריץ' הוא טיפוס שברזומה שלו לא חסרים סכסוכים עם עיתונאים ועם חברות תקליטים אותם הוא מכנה באתר הלהקה "בורים ואנאלפבתים". בעקבות סכסוך מתמשך עם חברת התקליטים "EastWest" לא הוציאה "סיסטרז אוף מרסי" שיר חדש באופן רשמי בעשרים השנים האחרונות, אם כי בהופעות ניתן לשמוע שירים חדשים שלהם. "המעריצים שלנו מחליפים את השירים ביניהם באינטרנט", אומר אלדריץ'. "אנחנו גם לא פוסלים את האפשרות להוציא שירים חדשים, באופן עצמאי דרך האינטרנט, אבל לא כרגע".

בנוסף, ידע אלדריץ' כחובב בלשנות ושפות, שדובר מלבד אנגלית גם צרפתית, רוסית, איטלקית וגרמנית. "אפשר לשמוע גרמנית בשירים שלי, ולא מן הנמנע שבעתיד יהיו גם שירים שלמים של 'סיסטר' בשפות שונות, זה תלוי בעיקר במצב רוח שלי", הוא אומר.

הכניסו גיטרות כבדות לתוך הניו-ווייב

אין תמונה
בחזרה ל"פינגווין"

אבל לא רק מעריצי עפרה חזה זוכרים בארץ את הלהקה. לקהל הישראלי התל-אביבי חובב האלטרנטיבה והאוונגרד היתה חיבה ל"סיסטרז אוף מרסי" כבר בראשית דרכה. בעזרת סאונד המועדונים המסונתז והאפל של הלהקה הצליחו שיריה לכבוש דור שלם של לובשי שחורים, שפקדו את מועדוני "הפינגווין" ו"הליקוויד" המיתולוגיים שפעלו באייטיז. ה"סיסטרז" לקחו את הגל החדש של התקופה, הכניסו בו גיטרות כבדות יותר ועטפו את המארז בצליל ועיבוד גותי ייחודי, כשבחזית קולו העמוק והמעושן של אלדריץ', שלא מוריד לעולם את משקפי השמש.

למורת רוחו של הסולן נחשבת היום הלהקה כאחת מהאבות המייסדים של ז'אנר הרוק הגותי. "לעיתונות, ובעיקר לעיתונות הבריטית, יש צורך לקטלג דברים על מנת שיוכלו לשווק את המגזינים שלהם", כועס אלדריץ'. "להופעות שלנו מגיעים אנשים שונים, Pאנקיסטים, אינדי, מטאליסטים ואפילו עקרות בית, האם זה הופך אותנו ללהקת של עקרות בית? אנחנו מחשיבים את עצמנו לצד להקות כמו 'מוטורהד' ו'הראמונז' ואנחנו מקבלים כל אחד".

"בהופעה בתל אביב נשתדל בעיקר לעשות כיף"

-מה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות בזמן סיבובי הופעות מלבד לנגן מוזיקה?
"זה לא משהו שאנחנו אוהבים, אבל הרבה זמן מבוזבז על המתנה. שאלו פעם את צ'ארלי ווטס איך זה להיות חבר ב'רולינג סטונז' במשך רבע מאה? אז הוא ענה שהוא חבר ב'רולינג סטונז' רק חמש שנים, וששאר הזמן הוא בעיקר מחכה. ככה גם אצלנו. לפעמים אנחנו רואים כדורגל מקומי, עושים קניות, מבלים במסעדה או סתם לוקחים יום מנוחה".

-מה התוכניות להופעה בתל אביב?
"זה תמיד כיף להופיע במקומות שטרם הופענו בהם. ננגן שירים ותיקים ומוכרים לצד שירים חדשים, ובעיקר נשתדל לעשות כיף".