עינת שרוף, הכוהנת הגדולה של השירה בציבור בישראל בשנים האחרונות, ומי שבימים אלה מנחה בערוץ 24 את התוכנית "בוקר ירושלמי", הגיעה לאולפן תוכנית הבוקר "יום חדש" כדי לבקר את ביצועי השירה של בכירי המדינה, ששרו אתמול בבית הנשיא.

על הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ששר את "מלכות החרמון" אמרה שרוף: "הוא לא מזייף, יש בו ביטחון עצמי של איש גולני שעבר הרבה מסעות בחיים שלו. היה צריך לרומם את מצב הרוח של החיילים. אני מפחדת על המקום שלי, מה אני אגיד לכם. האיש משתחרר עוד איזה שנה, יש פה עתיד. הוא מלא ביטחון.

גבי אשכנזי (צילום: חדשות 2)
הביצוע של גבי - נגע בי. הרמטכ"ל מזמר | צילום: חדשות 2

"תסתכל גם על שפת הגוף שלו, הוא לא חושב פעמיים. היה גם רגע אחד שהוא הסתכל על אשתו ושר לה "לו היית לידי". זה קטע שאני מכירה מעצמי, שבשיר רומנטי כמו 'אתה הנשמה שלי' אני תמיד משתדלת להסתכל על תמיר בן הזוג שלי, שלא יהיו פספוסים".

ביבי רוצה לשיר, וזה מה שחשוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר את השיר "ציוניוני הדרך", וגם לו העניקה שרוף ציוניונים: "לא משנה בכלל איך הוא שר, ואת זה יודע מי שעובד במקצוע שלי. העניין הוא הרצון. ביבי היה מטכ"ליסט והוא יודע שגיבוש זה חשוב.

"למרות שיש לו פה מטלה והוא ממהר הוא בכל זאת יושב עם כולם, לא מחזיק את המיקרופון אבל דופק על שולי הכורסא ושר". ודן שילון הוסיף: "אני שמעתי אותו שר מקרוב, והוא לא כל כך מזייף".

פרס "בעניין לגמרי"

נשיא המדינה, מר שמעון פרס, שר את שירה של נעמי שמר ז"ל "אנשים טובים באמצע הדרך", ועליו אמרה עינת שרוף: "איתו שרתי כבר המון פעמים, גם כשהוא לא נבחר או כן נבחר ובא לך לחבק אותו. הוא אוהב לשיר ומכיר המון שירים. הוא מכיר את תולדותיה של נעמי שמר ויודע איך השיר הזה נכתב.

"הוא מכיר את המילים והוא גם דייק. יש פה הרבה בתים אז הוא מחזיק את הדף. זה לא שהוא איזה זמר, אבל הוא גם לא צריך להיות. הוא באמת אוהב שירים ישראלים ומכיר את אלתרמן, נרדי, סמבורסקי. הוא באמת בעניין לגמרי".

ברק בחר שיר קשה - שאפו

שר הביטחון אהוד ברק שר את "מרדף", שכתב ירון לונדון וביצעה במקור חוה אלברשטיין. עינת שרוף ציינה בדבריה כי: "הוא בחר שיר קשה. גם הלחן קשה וגם המילים טעונות. שאפו, שהוא ניסה להתמודד עם השיר הזה. בהתחלה הוא ניסה לשיר ובאיזשהו שלב הוא הניח את המיקרופון. כל הכבוד לכולם, אגב".

>> ואיך קובי פרץ העביר את יום העצמאות?