אלינור אהרון פרומו (צילום: רינת הלון)
אחרי 20 שנה: "עכשיו אני מוכנה ובשלה". אלינור אהרון | צילום: רינת הלון

לפני עשרים שנה אלינור אהרון היתה כוכבת ענקית בסדרה "צעירי תל אביב". היא שיחקה, שרה ובעיקר היתה אלילת נוער של "הבברלי הילס 90210 הישראלית". שני עשורים קדימה, בגיל 39, שחקנית תאטרון הקאמרי, מגשימה אהרון חלום ישן ומוציאה אלבום בכורה, שכמעט כל שיריו כתבה והלחינה בעצמה, בהפקת בעלה, המוזיקאי אוהד בן אבי. בהתאמה, שמה המלא הוא אלינור אהרון בן אבי ושם האלבום הוא "אלבום ראשון". בהאזנות ראשונות אהרון היא זמרת עם קול נעים ומלטף, שמהדהדת זמרות כמו עפרה חזה ז"ל וגלי עטרי המוקדמת. ההפקה המוזיקלית הנעימה עוטפת שירים שכתבה על אהבה ועל החיים. היא תשיק אותו הערב (רביעי) בהופעה חגיגית בתאטקון תנמונע בתל אביב, בה תארח את אלון אולארצ'יק.

"חיכיתי לאלבום הזה המון שנים, זה סוג של לידה בשבילי אחרי הריון של חמש שנים", אומרת אהרון. "זה כיף והתרגשות גדולה ושחרור עצום ואני שמחה שהוא יצא טוב לטעמי. אני מאוד מרוצה מהתוצאה. עבדתי קשה, הפכתי כל פינה חמש פעמים עד שהגעתי למה שאני רוצה ואיך שזה יישמע בדיוק. היה לי שווה לחכות".

-ממה האלבום התחיל?
"מאסופה של שירים שכתבתי והחלנתי. בעלי שמע אותם ואמר שחייבים אלבום. התחלנו תהליך סינון שירים, בחירת עיבודים ואז הקלטות. כבר מזמן רציתי לעשות אלבום ראשון אבל זה לא קרה. למה? אלוהיים גדול, אלוהים יודע, לא הצליח לי. אומרים שכל עכבה לטובה ואני מאמינה שלפני כן לא היה יוצא כזה אלבום שהוא מבחינתי כזה שלם מכל כך הרבה בחינות, מרמת השירים ובחירת העיצוב והפונט לטקסטים. הייתי צריכה להתבגר ולהיות סגורה על עצמי ודרך אלימינציה הגעתי למה שאני אוהבת. זוה הסגנון שלי והטעם שלי ומה שאני רוצה להגיד בעולם. רק עכשיו אני מספיק שלמה ומוכנה לשחרר את זה לעולם".

אלינור אהרון פרומו (צילום: רינת הלון)
"ניסיתי שלוש פעמים להקליט אלבום ולא הצלחתי". אלינור אהרון | צילום: רינת הלון

-על מה כתבת אותו?
כל שיר יש לו טריגר רגשי אחר. סך הכל זה יחסים שביני לבינו, בינו לבינה. אהבה, מציאת אהבה, אכזבה ושיר שלא קשור לכל זה שנקרא 'משייפים אותי' על הקונפליקט בין חיי היום יום לחיי הזוהר שאומר שאני מכורה לטירוף הזה".

-את מרגישה זמרת? לא שרת עשרים שנה.
"אני קודם כל זמרת ושרתי בתיאטרון. זמרת זה דבר מבטן. לא למדתי מוזיקה, רק נגינה בפסנתר. השירה בתוכי, המוזיקה בי, שרתי מגיל שלוש. תמיד שרתי. האלבום הזה יצא עגול ורך אבל אני יודעת לעשות גם דברים אחרים. אני נוטה לכתוב ככה. אני מגישה את השירים כמו שאני מרגישה אותם הכי טוב".

-קצת נעלמת.
"זו היתה היעלמות מכוונת. לא מצאתי את עצמי במרדף אחרי פרסום כי זה לא עניין אותי. עשיתי תפקידים טובים, עבודה מעניינת, רציתי סיפוק, להתפתח, ללמוד, למצוא בן זוג. התפרסמתי בגיל מאוד צעיר ולא התכוונתי להיות מאוד מפורסמת. שמחתי מאוד שזה קרה אבל לא הרגשתי שאני צריכה להתאמץ כדי לשמור את זה, אלא להוכיח שאני שווה את הפוקוס שקיבלתי בגיל ממש צעיר. רציתי להתמקצע ולהיות יותר טובה. אולי דברים שקרו בטלוויזיה לא היו מתאימים בשבילי. גם פחות התענייתי ודחפתי לשם. רציתי קצת שקט ואנונימיות. הספיק לי הפרסום כמו שהיה אז והייתי צריכה להתגעגע לזה, אבל היום זה ממקום שאני שואלת את עצמי מה אני רוצה להגיד ולמ האני מוציאה אלבום, חשוב לי לתת משהו"

אלינור אהרון - בהופעה מתוך המחזמר אבניו Q (צילום: אור גץ)
"אני שחקנית בקאמרי והבימה". אלינור אהרון על הבמה | צילום: אור גץ

-מה את רוצה לתת?
"אני רוצה לעודד, לשמח, לנחם, לעורר הזדהות, להתחבר לאנשים, לחבר אותם לעצמם, לחבר נשים לעצמן, להוסיף אור אם אפשר. לעשות נעים, ללטף לאנשים את הלב".

-עברו עשרים שנה מאז "צעירי תל אביב".
"כן, אני בת 39 היום, התחלתי בצעירי תל אביב מגיל 16 עד הצבא. עברו עשרים שנה. קשה להאמין. אין לי ילדים עדיין ואשמח שיהיו לי בקרוב, ועל זה יהיה התקליט הבא. למה לא באו עדיין הילדים? אלה דברים שלא תלויים בנו. אני נשואה חמש שנים, אנחנו מאוד בעד, אבל זה מתעכב. אנחנו מאמינים שזה יבוא בזמן הנכון".

-בקליפ שהוצאת לשיר "לא סתם" היו המון ילדים חמודים.
"כן, כיכב בקליפ איתי החמוד, הבן של אמיר דדון. השיר הזה נכתב נורא מהר בארבע דקות, הלחנתי אותו על המקום וניסיתי להבין על מה השיר ולמה התכוון המשורר. אולי הוא מדבר על ילד שמסתכל על העולם ולא מבין איפה העולם מתחיל ונגמר, מה הגבולות ולוקח את הזמן. כנראה שהאמהות בתודעה שלי מאוד חזק יש מצב שזה מתקרב".

-מה עשית הכל השנים האלה?
"לימודים בניסן נתיב שלוש שנים דהיו הכי חשובות. שיחקתי בקאמרי, עד היום אני שם, נהנית מאוד. אני שייכת ללהקת השחקנים אבל אני שחקנית עצמאית ומשחקת גם ב'בוסתן ספרדי' בהבימה. אני מחליפה את גלית גיאת לסירוגין. הייתי חודש בתאילנד, נהניתי מהחיים, אני עדיין נהנית".

-את מתחילה קרירה של זמרת בגיל 39.
"היו שלושה נסיונות להתחיל להקליט אלבומים אבל דברים לא קרו. כדי לעשות את זה בארץ צריך המון מזל, שחברה תיקח אותך ותשקיע בך המון כסף. כל פעם שחברתי למישהו ראיתי שאם אין כסף ואין בולדוזר גדול מאחוריך זה לא יכול לקרות. באלבום הראשון היו כמה שירים, והיו עוד כמה שירים עם עוד חברה שלא קרה כלום. הוצאתי שני סינגלים לפני שמונה שנים עם מקס גת מור אבל לא היה אלבום שלם, כי להושיב מפיק שיעבוד היה צריך הרבה כסף ולא היה לי".

אלינור אהרון ובן זוגה בחתונה של ניקי גולדשטיין (צילום: יוני טובלי)
"למזלי מצאתי את בעלי, מוזיקאי בחסד". אלינור אהרון ובעלה אוהד בן אבי | צילום: יוני טובלי

-ואז?
"למזלי מצאתי את בעלי, מוזיקאי בחסד, ונגנים באו בשמחה ועשו הכל באהבה גדולה. יש לי מאסטר של אלבום שלי, בלי שום חברה, אצליח או אכשל - זה שלי, ואני שלמה. לא רציתי שמישהו יגיד לי מה לעשות. התפתחתי מאוד כיוצרת כבן אדם, אני שמחה ומודה לאל שלא יצאו דברים קודם, כי עכשיו זה בשל ונכון, אני מוכנה לבאז תקשורתי, אני באה ממקום מאוזן, מפוקס, לא מעיף לי את הראש, אני עם רגליים על הקרקע. הייתי צריכה את הזמן מגיל טיפש עשרה עד עכשיו כדי לבוא שלמה ולא בשביל התהילה".

-מה הציפיות שלך?
"אני מקווה להמשיך להקליט אלבומים, מקווה להופיע הרבה, שכל מי שעשוי לאהוב האלבום יגיע אליו, זו השאיפה האמיתית, שכל מי שיכול להתרגש יתרגש, ושיבואו להופעות ואמשיך כי אני ממש נהנית".

-את מארחת הערב ב"תמונע" את אלון אולארצ'יק.
"אשיר איתו שלושה שירים שלו והוא ישיר שיר אחד מהאלבום שלי. אתה לא מאמין כמה אני מחכה לזה".