הרוקר הבריטי פיט דוהרטי, שהופיע בישראל רק לפני שמונה חודשים, התוודה כחודש וחצי לאחר מכן שהוא משתוקק להיגמל מסמים. "זה חרא שמקלקל לי, אבל קשה לי להפסיק", אמר אז. עיתון ה"דיילי מייל" חושף כעת שדוהרטי עבר בחודשים האחרונים גמילה מהרואין בכפר גמילה מיוחד בתאילנד, למרות שמעריצים שלו ניסו להגניב אליו את הסם לתוך מכון הגמילה. בראיון מספר דוהרטי על המאבק שלו להיגמל, חושף שהוא נקי, ומדווח שהוא פועל להקמת קרן שתסייע למכורים אחרים להיגמל. חובבי להקתו, ה"בייבישמבלס", ישמחו לגלות שהכוכב מקליט בימים אלה אלבום חדש עם הלהקה, באולפן סודי בתאילנד.

דוהרטי בן ה-35 נהג לצרוך כמות של שלוש גרם וחצי הרואין ליום, מדווח המגזין הבריטי. עד שבאוקטובר האחרון נסע למרכז הגמילה בתאילנד. הוא עבר תהליך גמילה שכלל שילוב של התרופה מתאדון, תרפיה מאומצת, תרגילים גופניים וייעוץ אישי. אחרי חודשיים ללא הרואין הוא 'נפל' שוב לסם בדצמבר האחרון, אבל מאז, לדבריו, הוא נקי, ומתכנן לחזור לבמה. ה"דיילי מייל" מדווח שבחודש שעבר חתם דוהרטי על חוזה בחברת "וירג'ין EMI" יחד עם חברו ללהקת "הליברטינז" קארל ברט. החוזה יאפשר לשניים להקליט אלבום חדש ללהקה, ראשון מזה עשור.

מעריצים מצרפת שלחו הירואין בדואר

בקטע וידיאו שהעלו ב"מייל" הוא עורך סיור במקום, מצביע על מטוס ישן שנמצא בשטח כפר הגמילה ואומר: "הביאו את זה במיוחד בשבילי, כדי שאוכל להתפנות מכאן במקרה חירום. אבל אי אפשר להניע אותו, אז יש לי אופניים במקום".

הסיפור הכי הזוי בפרשת הגמילה של דוהרטי הוא המעריצים שניסו להגניב אליו הרואין. ב"מייל" חושפים ששני מעריצים ניסו לשלוח לו את הסם באמצעות דואר רגיל שהגיע מצרפת. מעטפה אחת הגיעה שבועיים אחרי כניסתו לגמילה באוקטובר, ועוד אחת בחג המולד, ממש לפני שסיים את שהייתו בכפר. "יש לפיט מעריצים אדוקים ולא כולם בריאים בנפשם", אומר למגזין מנהל כפר הגמילה צ'ארלס מוט, שהוא בעצמו נרקומן לשעבר. הוא מקבל המון דואר ממעריצים, ואנחנו עוברים עליו לפני שהוא מקבל אותו. לצערנו, בשני מקרים מצאנו בדואר סמים שיועדו אליו ונאלצנו להשמיד אותם, לשרוף אותם. הרחתי את ההרואין נשרף, ריח שלא עלה באפי כבר 12 שנה, מאז שנגמלתי בעצמי. מחליא אותי שכאלה אנשים מגעלים קיימים שם בחוץ, שמוכנים ללכת לכזו קיוניות כדי לחבל בטיפול שלו".

דוהרטי - הנגמל עם כמות הסם הכי גדולה שטופל בכפר

מעריץ אחר, חושף מוט, ניסה להגיע לדוהרטי פיזית, וטיפס על החומה שמקיפה את כפר הגמילה. המעריץ אותר והוברח מהמקום. ואילו נגמל אחר ששהה בכפר הגמילה במקביל לדוהרטי, נהיה אובססיבי כלפיו, עד שמנהלי המקום נאלצו להפריד ביניהם בכוח. אותו מעריץ אובססיבי נעצר וגורש מהמקום.

בקטע וידיאו נוסף מספר דוהרטי בכנות על מאבקו בהתמכרות ועל הגאווה שחש כאשר הוא מסוגל לכתוב שירים ולהופיע במצב של פכחות וניקיון מהסם. חלק מהשירים החדשים שלו נכתבו בתוך המטוס מימי מלחמת ויטנאם שחונה בחצר הכפר. מנהל הכפר אמר שהוא מתרשם מהנחישות של דוהרטי לכבוש את צריכת ההירואין שלו, זאת לאור הכמות העצומה שצרך. לדבריו הוא מעולם לא גמל אדם שצריכת הסמים שלו הגיעה ל-3.5 גרם הירואין ביום. בקטע וידיאו נוסף שצולם, בו הוא נראה מלא בגופו מתמיד, אומר דוהרטי שהוא הבין שסמים חיבלו ביצירתיות שלו ואמר שהוא מרגיש 'מבורך' על כך ששרד את ההתמכרות.