המוזיקה תמיד נמצאת בכל מקום. הרדיו שמנגן באוטו, הנגן שלקחתם אתכם לאימון בחדר הכושר, או סתם שיר ש"נדבקתם בו" ואתם פשוט לא יכולים להפסיק לזמזם. מוזיקה גם תמיד מחברת בין אנשים. לא משנה איפה תטיילו או את מי תפגשו, תמיד תוכלו למצוא סגנון מוזיקלי דומה.

אבל המוזיקה לא תמיד הייתה כאן – גם אותה היה צריך להמציא ועם הזמן לשכלל, לפתח ולשנות. החלטנו לקחת אתכם לטיול בעולם בעקבות המוזיקה שכולנו מכירים ואוהבים, כדי לגלות איך ואיפה הכל התחיל. אל תשכחו לקחת אזניות.
יש לכם המלצות נוספות על תחנות מוזיקליות ברחבי הגלובוס שאסור לפספס? טקבקו לנו!

אין תמונה
טיול מוזיקלי אמיתי חייב לעבור דרך ממפיס. גרייסלנד של אלביס פרסלי

ממפיס, טנסי, ארה"ב

ממש בקצה הדרום-מערבי של מדינת טנסי בארצות הברית (שזכורה לנו לטובה בזכות כמה סוגי וויסקי אמריקאי מוצלחים במיוחד), קיימת עיר קטנה בשם ממפיס, שנכון לשנת 2010 היא העיר הגדולה ביותר מבחינת אוכלוסייה במדינה, ואחת מהעשרים הגדולות בכל ארצות-הברית.

טיול מוזיקלי אמיתי חייב לעבור דרך ממפיס: מעבר לעובדה שבעיר זו התגוררו בשלב כזה או אחר של החיים עשרות אמנים, ביניהם ג'וני קאש והראפר ליל וויט, בממפיס ממוקמת אחוזת "גרייסלנד", ביתו של מלך הרוקנרול הנצחי – אלביס פרסלי. לאחר שתעברו בין חדרי אחוזת הפאר המשתרעת על יותר מ-40 דונם, תוכלו לצאת לטיול לאורכו של Beale Street, שם נהג לנגן בי.בי קינג, ואומרים שהוא לעיתים עוד מנגן שם. לסיום תוכלו לקנח בסיור במפעל של חברת גיבסון, שעל הגיטרות שלה ניגנו גדולי נגני הגיטרות, וביניהם ג'ימי פייג' (לד זפלין), סלאש (Guns N' Roses) ואנגוס יאנג (AC/DC).

אין תמונה
אחוזת הפאר משתרעת על שטח של יותר מ- 40 דונם

סיאטל, וושינגטון, ארה"ב

תחנה נוספת שאסור לפספס בטיול בעקבות המוזיקה היא סיאטל שבמדינת וושינגטון (לא לבלבל עם וושינגטון די.סי, בירת ארה"ב). העיר התפרסמה במיוחד בעקבות מוזיקת הגראנג' שהתפתחה בעיר, ונקראת לעיתים עד היום בשם "סגנון סיאטל".

אין תמונה
עטיפת האלבום Nevermind של נירוונה
הגראנג' החל לצבור תאוצה לקראת שנות השמונים המאוחרות, ופרץ לתודעת העולם באופן נרחב בשנת 1991, אז הוציאה להקת נירוונה את אלבומה הנצחי "Nevermind". הלהקה, שאמנם התחילה את דרכה בעיר אברדין, הוציאה את הסינגל הראשון שלה, Love Buzz  בסיאטל, ושם גם החלה לעבוד על אלבומה הראשון, Bleach. אל סצנת המוזיקה של העיר הצטרפו עד מהרה מספר להקות נוספות שזכו לתהילה, וביניהן Soundgarden, Alice in Chains ו-Pearl Jam.

מעבר למוזיקת הגראנג', כל מעריצי הרוק באשר הם חייבים חוב עמוק לסיאטל, שכן בחודש נובמבר, בשנת 1942 נולד בה אחד השמות הגדולים של עולם המוזיקה: ג'ימי הנדריקס.

אולפני "אבי רוד", לונדון, בריטניה

אין שום ספק שלונדון היא אחת מהבירות היפות והמתוירות ביותר בעולם, אך מסתבר שיש לה גם לא מעט השפעה על עולם המוזיקה.

אין תמונה
על שם הרחוב בו שוכנים האולפנים. עטיפת האלבום Abbey Road
ברחוב "אבי" (Abbey Road) בסיטי של ווסטמיניסטר, ממוקמים אולפני הקלטות Abbey Road Studios. השם של האולפנים שונה מקודמו (EMI Studios) לאחר הצלחתו המסחררת של האלבום של הביטלס שהוקלט בו, -Abbey Road (שכן נקרא על שם הרחוב לעומת האולפנים).

אבל לא רק הביטלס הקליטו שם יצירות מופת. פינק פלויד הקליטו ב"אבי רוד" לא מעט אלבומים כולל את The Dark Side of the Moon, רדיוהד הקליטו בו את OK Computer, אואזיס את Be Here Now, ואמנים רבים וטובים נוספים עברו בו מאז הוקם, וביניהם אלאניס מוריסט, Scorpions, Travis, Sting, Depeche Mode, Duran Duran, Rush, אל סטיוארט, והרשימה עוד ארוכה.

אין תמונה
לא רק הביטלס: גם פינק פלויד ורדיוהד הקליטו שם. אולפני "אבי רוד"

ריו דה ז'נרו, ברזיל

אם נבקש מכם לחשוב על מקום בעולם שמשלב אקזוטיות, קרנבלים מטורפים ונופים עוצרי נשימה, כנראה שתעלה לכם לראש ריו דה ז'נרו שבברזיל. אבל מעבר לתרומתה הגדולה של העיר לתרבות הבידור של התיירים השונים, לריו דה ז'נרו יש תרומה חשובה מאוד להיסטוריה של המוזיקה.

אין תמונה
אקזוטיות וקרנבלים, אבל גם בוסה נובה. ריו
בשנות ה-50 המאוחרות החל להתפתח סגנון מוזיקלי חדש בחלקים הדרומיים של העיר, שהורכב משילוב בין מוזיקת סמבה לג'אז, וזכה לשם "בוסה נובה" (Bossa Nova). במרוצת השנים התפתח הסגנון המוזיקלי החדש והופץ בכל רחבי העולם על ידי אמנים כמו ז'ואאו ז'ילברטו ואנטוניו קרלוס ז'ובים (שנחשבים לאבות הבוסה נובה), סטן גץ, צ'ארלי בירד ורבים אחרים.

האזינו לשיר The Girl from Ipanema משנת 1964, אחד משירי הבוסה-נובה המפורסמים ביותר:

ניו-אורלינס, לואיזיאנה, ארה"ב

ניו-אורלינס עלתה לכותרות בכל העולם לפני בערך שבע שנים, כאשר ההוריקן קתרינה כמעט והחריב אותה לחלוטין. אבל הרבה לפני שהפכה להיות אסון-אזרחי, הייתה ניו-אורלינס אחת מהערים המשפיעות ביותר על המוזיקה העולמית.
לפני בערך מאה שנים החל להתפתח באזור סגנון מוזיקלי שנוצר ע"י האפרו-אמריקנים באזור, משילוב של אלמנטים אפריקנים ואירופאיים. הסגנון המוזיקלי החדש קיבלת את השם "דיקסילנד", ונחשב כיום לסגנון הג'אז הראשון בעולם, מה שמכתיר את ניו-אורלינס כעיר הולדת הג'אז.

אבל ילד אחד זה לא מספיק, ועשרות שנים מאוחר יותר, באזור שנות ה-60 וה-70 החל להתפתח סגנון מוזיקה חדש ברובעים האפרו-אמריקנים בדרום ארה"ב בשם "פאנק" (Funk), שהורכב משילוב של מוזיקת נשמה, ג'אז ורוק. ניו-אורלינס שימשה כמובן, כאחד מהערים המרכזיות בהן התפתח סגנון זה.

האזינו להקלטה של שיר בסגנון הדיקסינלנד משנת 1921:

>> חיים על מוזיקה? תעשו לנו לייק ושתפו את החברים שלכם
>> איך אפרת אברמוב הצליחה להסתבך בחופשת סקי