אמיר פיי גוטמן (יח``צ: רונן אקרמן)
"יגידו שאני רוכב על החשיפה ב'אח הגדול', אז יגידו" | יח``צ: רונן אקרמן

אמיר פיי גוטמן מוציא היום לרדיו סינגל חדש בשם "סיבה מספיק טובה", אותו הלחין למילים של הזמר כפיר אפשטיין. "אני מודע לעובדה שיגידו שאני מוציא עכשיו סינגל במטרה לרכב על המומנטום של 'האח הגדול', שזו הוכחה שבאמת הלכתי לשם רק כדי לקדם את הקריירה המוזיקלית שלי. אז יגידו", הוא אומר. "מהיום הראשון שלי במקצוע אני רק הודף אמירות עלי ועל ההתנהלות שלי, והיתרון הוא שמגיע שלב בו כבר לא אכפת לך. אתה פשוט עושה מה שאתה מאמין בו".

פיי גוטמן, שהדחתו מאחוות הסלבס בוילה של "האח הגדול" עוד לפני שלב הגמר נחשבה אחת ההפתעות המרעישות של העונה, לא בזבז זמן מאז שולח לחופשי. "מאז סיום הצילומים נסעתי לחו"ל, ובעיקר חזרתי לעבוד על דברים שכבר הייתי בעבודה עליהם, כאשר ההצעה להשתתף בתוכנית תפסה אותי ושינתה לי את לוח הזמנים. השיר הוקלט לפני הכניסה לבית והיה יוצא לרדיו בכל מקרה.

"יש לי כבר שישה שירים חדשים מוכנים, ועיקר ההתלבטות כרגע היא האם ללכת על אלבום שלם בשלב מאוחר יותר או על מיני-אלבום שייצא כבר לקיץ הקרוב. כל שוק המוזיקה העולמי עסוק בשאלות כאלה עכשיו. מה בדיוק עושים עם הפורמט המכונה אלבום, והאם עדיין יש לו מקום".

"כשזה מגיע אלי עורכים מוזיקליים ברדיו חיים בעולם משלהם"

-אתה מזוהה עם פופ. ז'אנר שתואם בעיקר סינגלים בודדים.
"זה מדויק לגמרי. עברו שנתיים מאז האלבום 'דבש בכוורות', שהיה היצירה הכי אישית שלי אי פעם והוא באמת היה חייב לצאת כאלבום שלם. עם השירים החדשים המצב שונה ואני מודה שעוד לא החלטתי".

-החשיפה שלך ב"אח הגדול" לא תפריע מן הסתם להשמעות השיר החדש.
"אי אפשר לדעת. עורכים מוזיקליים ברדיו כבר הוכיחו בעבר שכאשר זה מגיע אלי הם חיים בעולם משלהם. השיר 'נס' מהאלבום 'דבש בכוורות' צוין בכל הביקורות על האלבום כאחד הטובים שלי אי פעם ועדיין הוא כמעט ולא הושמע. 'דבש בכוורות' מכר 4000 עותקים וכאב לי שזה לא הצליח יותר. אבל בסופו של דבר האלבום עשה לי שירות טוב, הופעתי המון בשנתיים האחרונות, אני שלם איתו לחלוטין, שני קליפים לשירים מתוכו הוקרנו ב MTV. כמה שזה נשמע בנאלי, בארץ חייבים לעשות מוזיקה ממקום של אהבה נטו כי כסף אין בזה. אז לא מכרתי זהב, זה ממש לא רלבנטי".

"בניגוד לזמרים אחרים לא ניצלתי את החשיפה בתוכנית כדי לשיר"

"לגבי 'האח הגדול' - בניגוד לזמרים אחרים שהיו איתי בוילה לא ניצלתי את החשיפה כדי לשיר. פרט למשימה ספציפית שחייבה אותנו שמעו אותי רק מדבר. אם הייתי רוצה לקדם את 'סיבה מספיק טובה' בתוכנית, בפריים טיים, הייתי יכול לזמזם אותו בלופ וכל המדינה כבר הייתה מזהה אותו לפני היציאה הרשמית לרדיו. המילים של כפיר אפשטיין, אותן כתב במיוחד עבורי, אחרי שדברנו לילה שלם בטלפון, מתאימות לי עכשיו עוד יותר בעקבות החוויה של 'האח הגדול'. ההתנסות הזו חידדה בחיי האישיים דברים שהטקסט העלה עוד לפני שעברתי אותם".

"אם כבר תרומה לקריירה, אז ההישג הגדול ביותר שלי ב'אח הגדול' הוא שתשע שנים אחרי פרוק 'היי פייב' רוב הציבור עדיין ראה בי פליט להקת בנים. לא משנה מה עשיתי וכמה ניסיתי להסביר שאני כבר לא שם. פחות מחודש מול מצלמות התוכנית עשו לי שירות שתשע שנים לא עשו. אנשים ברחוב מבינים פתאום מי ומה אני. ניגשים אלי ואומרים לי כמה אני לא מה שחשבו".

"מאז סיום הצילומים אני עובד מסביב לשעון"

-עם מי מדיירי הבית אתה שומר על קשר?
"אני כבר עובד עם דניאלה פיק על פרויקט חדש כבמאי, שעדיין מוקדם לי לחשוף, ולא מזמן הלכתי למסעדה של כוכי מרדכי כי היא הזמינה אותי. לא ידעתי בכלל שיש לה מסעדה לפני שהגענו לבית".

-גם לדודי מליץ יש מסעדה.
"כבר אכלתי במסעדה של דודי. הרבה לפני שהכניסו אותנו יחד לבית".

-אכלת שם מאז יצאת מהבית?
"לא. לא יצא. כמו שאמרתי, מאז סיום הצילומים אני עובד מסביב לשעון".

-אם מחר בבוקר מתקשר אליך קולגה ומספר שהציעו לו להצטלם לעונה השנייה של "האח הגדול VIP", ומבקש את עצתך, מה תציע לו?
"זו שאלה מורכבת, וגם תלוי מי הקולגה. בגדול, זו חוויה מדהימה אבל לא מתאימה לכל אחד. אני מניח שהייתי אומר ללכת עם הראש ולא עם הלב".