אלאניס מוריסט בישראל (צילום: ראובן שניידר )
מגניב שבאת. אלאניס מוריסט נוחתת בארץ | צילום: ראובן שניידר

כמו הרבה ישראלים אחרים גם לי יהיה קשה לתאר את אמצע שנות ה-90' שלי בלי אלאניס מוריסט. נכון, בעיקר בחורות העריצו אותה, אבל כל מי שאהב רוק גיטרות, כתיבה שנונה ולהיטים מלודיים, והאמירות הפמיניסטיות שלה לא הפריעו לו - נדבק חזק באלבום המפורסם שלה "Jagged Little Pill" מ-95' עם ארבעה שירים לפחות שנכנסו לקלאסיקת הרוק העולמית. גם את האלבום הבא עוד היה שווה לקנות, וזהו, מוריסט נכנסה לרשימת האמנים שאנחנו זוכרים להם חסד נעורים, משתוקקים להגעתם לארץ ולא משאירים כרטיסים במשרדים.

מוריסט כבר הגיעה בעבר לארץ. זה קרה ביולי 2000, רגע לפני אינתיפאדת אל-אקצא, אז נתנה הופעות באמפי קיסריה וביום שלאחר מכן באמפי ראשון לציון. אבל הנחיתה שלה בישראל אתמול לקראת ההופעה מחר (שני) בהיכל נוקיה, אינה דבר של מה בכך ואינה מובנת מאליה. רגע אחרי מבצע "עמוד ענן" בעזה, כשישראל מבודדת מבחינה בינלאומית, ואמנים גדולים מחו"ל מגיעים הנה במשורה ונאלצים לספוג בדרך שלל איומים, עלבונות וקריאות לבטל, דווקא עכשיו אלאניס מגיעה, במעשה מלאכי אופייני לה, ממש כשם סיבוב ההופעות הנוכחי: "Guardian Angel Tour 2012" על שם הסינגל "Guardian" מהאלבום הנוכחי.

בלי ביטול של הרגע האחרון, אפילו בלי שמועות שזה עומד לקרות, נחתה בארץ אמנית זוכת 7 פרסי "גראמי", פעילה, במלוא כוחה, בסיומו של סיבוב הופעות בערים מרכזיות באירופה בעקבות אלבום חדש ("Havoc & Bright Lights") שהוציאה, ועם ציטוטים כמו: "אני מאושרת לחזור לישראל וכבר לא יכולה לחכות להופעה. היה לי נהדר בישראל מבחינה מקצועית, רוחנית ורגשית". מה עוד יכול הישראלי מוכה החרמות והביטולים לבקש?

ואל תחשבו שזה קל. אלאניס מוריסט היא לא "שוחטת איצטדיונים" כמו הרד הוט צ'ילי פפרס שהיו כאן בספטמבר, או אלטון ג'ון ששבר את החרם עלינו אחרי אירועי משט ה"מרמרה" וסימן את הדרך לאחרים. ביטול של הופעות במקומות אחרים בגלל הופעה בארץ ואפילו הפגנות נגדה (שלא לדבר על התנכלויות ברשת) יכולים לפגוע במוריסט ובקריירה שלה, ובכל זאת היא פה, עם צוות המונה כ-30 איש, הבעל, הבן, מטפלות ופמלייה מרשימה.

אלאניס מוריסט צפויה לעלות לבמה בליווי שמונה נגנים וגם בעלה, הראפר Soul eye (מריו טרידווי), צפוי לקחת חלק במופע. היכל נוקיה בתל אביב יפתח שעריו כבר בשעה 19:00 ודלית רצ'סטר תנגן דיג'יי סט. ב-19:30 יעלה לבמה החימום המקומי נתן גושן. ב-20:00 ייתן הבעל Soul Eye מופע חימום משלו ובשעה 21:00 בדיוק צפויה אלאניס מוריסט לעלות לבמה. אחרי המופע תתקיים מסיבת "אפטר פארטי" במועדון חדש בתל אביב עם דיג'יי יובל זך. שווה ביותר.

>> הגרסה הישראלית ללילי אלן: "זה לא פייר, אתה גרוע במיטה"