היהודים מע (צילום: נועה מגר)
"אנחנו בקושי מייצגים את עצמנו". אורית שחף ותום פטרובר, היהודים | צילום: נועה מגר

כמה מבכירי הרוק המקומי התכנסו אתמול בבר האברקסס בתל אביב לאירוע ההשקה המסורתי של פסטיבל "רוק עצמאות", שיתקיים באמפיפארק ראשון לציון ב-9.5 יום שני, ערב יום העצמאות מ-23:00  עד עלות הבוקר, בהנחיית רד אורבך מ"רד בנד". בלטו בחסרונם: אביב גפן ויוני בלוך השוהה בחו"ל ושאנן סטריט, סולן "הדג נחש".

תום פטרובר: "רוק עצמאות זה לא הצהרה על שום דבר"

אבל בואו נתמקד באלה שכן הגיעו. חברי להקת "מוניקה סקס" - יהלי סובול, פיטר רוט ושחר אבן צור, שלושה שאין "רוק עצמאות" בלעדיהם, יחגגו באירוע עם אלבומם החדש והמצוין "מנגינה" וכמובן עם שלל להיטיהם מהעבר, כשהם בעיצומו של סיבוב הופעות כלל-ארצי.

רד אורבך מע (צילום: נועה מגר)
"יוני בלוך מארח את אפרת גוש? הרבה אירחו אותה, אם אתם מבינים למה אני מתכוון". רד אורבך | צילום: נועה מגר

להקת היהודים בראשות תום פטרובר ואורית "טיטי" שחף, שבקיץ האחרון הרימו את קיסריה והמצדה ואירחו את שלום חנוך, חוזרים השנה לרוק עצמאות אחרי היעדרות של שנתיים-שלוש. "רוק עצמאות הוא לא הצהרה של שום דבר", אומר פטרובר. "אנחנו לא מייצגים את הרוק בארץ, בקושי מייצגים את עצמנו, ואם תשים לב יש באירוע הזה תחת המטריה של הרוק כמה וכמה סגנונות. מבחינת מה שננגן, יש לנו כבר כמה אלבומים וקשה לבחור 9-10 להיטים שאיתם נעלה לבמה אבל אני מניח שיהיה בסדר".

אלישע בנאי: "האלבום שלנו הוא הכי טוב ששמעתי בחיים"

אלישע בנאי, ששירו הראשון "ברצלונה" עם להקת "40 השודדים", הצליח בהשמעות ברדיו, אבל עדיין לא עשה ממנו כוכב, יוציא אחרי פסח סינגל שני בשם "כמו כולם". "הופענו מעל מאה הופעות בשנה האחרונה בכל רחבי הארץ", אומר בנאי הצעיר, בנו של יובל בנאי. "האלבום שיש לנו ביד הוא הכי טוב ששמעתי בחיים שלי, וכל מי ששומע אותו אומר את זה. גם אבא שלי אוהב אותו, עף ממנו".

אפרת גוש מע (צילום: נועה מגר)
זמרת השנה של גלגלצ. אפרת גוש | צילום: נועה מגר

"חזרתי עכשיו מחודש באמריקה ואני עם ג'ט-לג מטורף", אומר ניצן חורש, סולן, גיטריסט ומנהיג להקת "אלקטרה". "היינו בפסטיבל SXSW בטקסס ומשם המשכנו לפרזנטציות בניו יורק וושינגטון. יש דיבור על סיבוב הופעות באמריקה בקיץ ולפני זה באירופה. אני בהחלט חושב על קריירה אמיתית בחו"ל, נחיה הרבה על הקו של האטלנטי, יהיה כיף".

איה זהבי: "בלי ציניות, זה באמת מרגש אותנו"

"כשהקמנו את הלהקה לא חלמנו שנופיע ב'רוק עצמאות'", מודים חברי להקת "כל החתיכים אצלי". "בתור ילדה הייתי הולכת בעצמי לרוק עצמאות והנה אני מופיעה בו", מחייכת הסולנית והגיטריסטית איה זהבי-פייגלין. "בלי ציניות, זה באמת מרגש אותנו".

שחר אבן צור, פיטר רוט מע (צילום: נועה מגר)
בין סרז' גינזבורג לשמוליק צ'יזיק. שחר אבן צור ופיטר רוט, מוניקה סקס | צילום: נועה מגר

מי שבטוח מתרגש הם חברי להקת הפאנק-רוק ה"שינרז", ארבעה בני 16 וחצי בגובה ממוצע של 1.90 מהעיר מודיעין. "אנחנו מופיעים, יש לנו מעריצות בגילנו ויותר מבוגרות שזורקות עלינו חזיות בהופעות. הלכנו לאודישנים ללהקות לרוק עצמאות והתקבלנו ואנחנו ממש שמחים ומתכוונים לתת לכולם בראש, במיוחד לבנות היפות".

ירמי קפלן: "יש בני נוער שלא היו בהופעה שלי ואראה להם איך עושים את זה נכון"

ירמי קפלן, אחד מותיקי שבט הרוק הישראלי, שיכול להיות אבא של כמה מהמשתתפים הצעירים, חזר בשנה האחרונה לעיניינים בגדול עם אלבומו "חשק" ועתה חוזר לרוק עצמאות אחרי כמה שנות הפסקה. "יש לי חשק אדיר לעלות לבמה ולהראות לנערים ונערות שאולי אף פעם לא ראו הופעה שלי איך עושים את זה נכון", אומר קפלן, שכרגע קצת פצוע ברגל אבל יחלים כמובן עד למופע הגדול בראשון לציון. "קפיצות לתוך הקהל כמו שאני רגיל ואוהב? אני מקווה שכן, נראה מה יהיו האנרגיות".

סיכם את האירוע רד אורבך: "יוני בלוך? לא שמעתי עליו. אפרת גוש מתארחת? טוב הרבה כבר אירחו אותה, אם אתם יודעים למה אני מתכוון. מוניקה סקס? לא מכיר, אבל זה נשמע לי מספיק מלוכלך, אני בעד. הדג נחש? יש באמת להקה עם שם כזה? מרסדס בנד? מכיר את גל תורן, עשינו סקס, הוא חייב לי כסף. ירמי קפלן, סליחה ששברתי לך ארת הרגל. אביב גפן? הנה עוד אחד ששר כמו מלאך. יוסלס איידי? מותר לכם להיכנס לפה? צאו החוצה תחנו את האוטו שלי".

ניצן חורש (צילום: נועה מגר)
בדרך לקריירה אמיתית בחו"ל. ניצן חורש, אלקטרה | צילום: נועה מגר

יותם בן חורין מע (צילום: נועה מגר)
בתקווה שסנדרסון לא כיבה לו את הדיסטורשן. יותם בן חורין, Useless ID | צילום: נועה מגר
אלישע בנאי, מע (צילום: נועה מגר)
"אבא שלי חולה על הדיסק שלי". אלישע בנאי | צילום: נועה מגר
ירמי קפלן מע (צילום: נועה מגר)
ברייק א לג. ירמי קפלן | צילום: נועה מגר
כל החתיכים אצלי מע (צילום: נועה מגר)
"בעצמי הלכתי לרוק עצמאות כילדה". איה זהבי פייגלין | צילום: נועה מגר

השינרס (צילום: נועה מגר)
"בנות זרקו עלינו חזיות". השינרס, רק בני 16 וחצי | צילום: נועה מגר