להקת "משינה" כיכבה בפסטיבל יום העצמאות הישראלי בלוס אנג'לס, הארוע הישראלי-יהודי הגדול ביותר המתקיים בארצות הברית, בהופעה מיוחדת שכללה את מיטב להיטיה.

הסולן יובל בנאי, הגיטריסט שלומי ברכה, המתופף איגי דיין, הקלידן והסקסופוניסט אבנר חודורוב והבסיסט מייקל בנסון ביצועו שירים אהובים כמו: "אז למה לי פוליטיקה עכשיו", "נגעה בשמיים", "את לא כמו כולם", "אבל אין" בגרסת רגאיי ארוכה עם הזמרת האורחת יעל דקלבאום ששרה באנגלית, והתארחה גם ב"הכוכבים דולקים על אש קטנה", "שלח לי מלאך", "אחכה לך בשדות" עם סולו גיטרה יווני של שלומי ברכה, "רכבת לילה לקהיר" הקלאסי ו"אין מקום אחר" בגרסה ארוכה עם קטע ההאוס המפורסם.

אלפי ישראלים, יהודים ואמריקנים הגיעו ל"ראנצ'ו פארק" שמול אולפני "פוקס" בעיר המלאכים, להפנינג ענק שהתחיל כבר בשעות הבוקר והגיע לשיאו בהופעה של "משינה", שלאחרונה חתמה סיבוב הופעות אקוסטי גדול בישראל ובקרוב תפתח "טור" קיץ חשמלי חדש.

מאחורי ייזום הפסטיבל עמד ארגון ה-IAC, ארגון הישראלים האמריקניים. המופע הועבר בתחנת הרדיו האינטרנטית FMiL עם המגיש והבעלים עידו עזרא. מפיקת האירוע: עדי דרורי. נותן החסות הראשי למשדר: "הלוח LA".