מה יהיה שיר השנה, מי יהיה זמר השנה, מה יהיה הרכב השנה

אדל

אדל  (צילום: Gettyimages IL, getty images)
שברה שיאי מכירות. אדל | צילום: Gettyimages IL, getty images

אדל הבריטית הצעירה הוציאה השנה את אלבומה השני "21", שכלל להיטי-על רמה בינלאומית כמו Rolling In The Deep , Someone Like You ו-"Fire To the Rain", אלבום ששבר את רוב שיאי המכירות בבריטניה, הוביל במכירות גם ברשת, ונבחר על ידי לא מעט מבקרים ברחבי העולם כ"אלבום השנה" בפופ. כנראה שבעניין הזה קיים סוג של קונצנזוס בין הקהל למבקרים. למי אכפת שלדבריה "השירים נכתבו מתוך שכרות גדולה".

בגלל בעייה רפואית קשה במיתרי הקול, שחייבה ניתוח להצלתם (שעבר בשלום), נמנע מאדל לקדם השנה את האלבום בהופעות ולבנות סביבו סיבוב מצליח באמריקה ובשאר העולם, אבל הזמרת המוכשרת הצליחה להוציא בסופו של דבר די.וי.די מההופעה החיה ב"אלברט הול" בלונדון.

אדל היתה מועמדת השנה במספר קטגוריות ברוב הטקסים הגדולים, וגם בטקס ה"גראמי" הקרוב היא מועמדת בשש קטגוריות. אומנם היא הפסידה את פרס ה"מרקורי" לפי ג'יי הארווי, אבל זכתה ב"זמרת הפופ-רוק של השנה", "אלבום הפופ-רוק של השנה" על "21" ו"אמן המוזיקה העכשווית למבוגרים" בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה, ואפילו ב"מופע ה-R&B הטוב ביותר" בטקס ה-MOBO. בטקס פרסי MTV אמריקה היא ביצעה את "Someone Like You".

>> אדל היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


ביונסה

אין תמונה
מלכת הקליפים. ביונסה

ביונסה חגגה השנה יום הולדת 30 והוציאה השנה את האלבום "4", שזכה לביקורות פושרות ומכר עד כה באמריקה 965 אלף עותקים "בלבד". האלבום כלל כמה להיטים, ביניהם הסינגל המוביל Run .the World (Girls מה שבלט במיוחד בקידום האלבום לא היו הופעות ענק אלא דווקא שורה ארוכה של קליפים מגוונים, בסטיילים וסגנונות שונים מאוד זה מזה, שלקחו את הקטע הויזואלי של כוכבת הנשמה צעד אחד קדימה, בין היתר לכיוונים סקסיים יותר.

בין הקליפים ניתן למנות את "Dance For You", "Party", "Love On Top""Countdown", Best Thing I Never Had, 1+1 , "I Was Here", שיצא לאחרונה המתאר את חייה עד כה, האחרון חביב "I Care", מתוך הדי.וי.די "הופעה חיה ברוזלנד" וכמובן Run the World (Girls. מה שאומר שמתוך 12 שירים באלבום 8 זכו לקליפים.

.חגיגה נוספת בחייה של ביונסה היא כמובן ההריון המתוקשר, אותו חשפה בטקס פרסי MTV אמריקה בסוף חודש אוגוסט. בטקס היא גם הופיעה עם "Love On Top". בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה זכתה ביונסה בפרס "אמנית הסול/ארנ'בי של השנה".

>> ביונסה היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


ליידי גאגא

ליידי גאגא, קלדרון (צילום: Gettyimages IL, getty images)
הבלתי צפויה. ליידי גאגא | צילום: Gettyimages IL, getty images

ליידי גאגא היא האמנית-אישה המרוויחה ביותר השנה, לא מעט בזכות אלבומה השני בסך הכל "Born This Way", שניפק שורה ארוכה של להיטים, קליפים בלתי נשכחים ומיצגים מופלאים על הבמה, שכל אחד מהם הפך לאירוע בפני עצמו והוכיח עד כמה מדובר האמנית מדהימה ובלתי צפויה.

רשימת הגאווה של גאגא כללה השנה את הקליפים המצויינים "Born This Way", "Judas", , "The Edge Of Glory", "Yoü and I" ו-"Marry The Night". אליהם הצטרפו שירים כמו "Government Hooker" ו"Americano".

האלבום "Born This Way" שבר שיא ב- iTunes , כשהפך לאלבום הנמכר ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר ביום הראשון לצאתו, וכזכור נמכר גם במחיר סמלי ב"אמאזון". סך מכירות הסינגלים שיצאו ממנו (לא כולל האחרון) עמד על 7 מיליון עותקים בארה"ב בלבד. בסופו של דבר הוציאה גאגא גם די.וי.די מיוחד שסיכם את האלבום ומסע ההופעות אליו יצאה השנה.

ליידי גאגא היתה השנה גם מלכת הטקסים. ב-MTV אמריקה היא היתה הגבר ג'ו קלדרון, התנשקה עם בריטני ספירס ושרה את "You and I". בMTV אירופה היא זכתה ב"שיר השנה", "קליפ" השנה" ו"זמרת השנה, התחפשה לצלחת לוויין ושרה על הירח את "Marry The Night".

את השנה חתמה ליידי גאגא בספיישל לחג ההודיה, שכלל ביצועים מיוחדים למיטב להיטיה וכמובן, איך לא תמונות עירום ל"ואניטי פייר", בנוכחותו של הזמר הותיק טוני בנט איתו גם שרה דואט.

>> ליידי גאגא היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


איימי וויינהאוס

הסטייל של איימי ווינהאוס (צילום: Jo Hale, GettyImages IL)
פרידה עצובה ואלבום אחרי המוות. איימי וויינהאוס | צילום: Jo Hale, GettyImages IL

ומליידי גאגא, לדמות אותה תגלם ליידי גאגא בסרט - איימי וויינהאוס המסכנה הלכה בחודש יולי האחרון לעולמה בגיל 27, ועל פי תוצאות הבדיקות שלאחר המוות הגורם למותה היה אלכוהול.

אבל כבד נפל על עולם המוזיקה, ואיימי, שהיתה כישרון ענק, זכתה אחרי מותה לשלל מחוות ממספר רב של אמנים. ברונו מארס שר את "ואלרי" בטקס פרסי MTV אמריקה, ג'סי ג'יי ספדה לה בטקס MTV אירופה ובת הסנדקות שלה דיון ברומפלד שרה בטקס ה-MOBO.

אחרי מותה של וויינהאוס יצא האלבום "lioness: hidden treasures", שכלל גרסאות מיוחדות לשירים מוכרים שלה וגם כמה שירים חדשים. האלבום זכה לביקורות מפרגנות במיוחד.

כמו כן הוציא טוני בנט את הדואט המפואר "Body & Soul", שחשף איימי שמחה ומלאת חיים. מי זוכר היום שרק חודש לפני מותה היא נתנה "מופע אימים" על הבמה בסרביה.

איימי וויינהאוס היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


בריטני ספירס

בריטני ספירס חוגגת (צילום: Max Morse, GettyImages IL)
30 זה הפאם פאטאל החדש. בריטני ספירס | צילום: Max Morse, GettyImages IL

בריטני ספירס חגגה השנה גם היא את יום הולדתה ה-30 וגם עליה עברה שנה לוהטת במיוחד עם האלבום המצליח "Femme Fatale", שכלל כמה מהלהיטים הגדולים של ספירס בקריירה, כמו Hold It Against Me, Till The World Ends, I Wanna Go ו-Criminal.

האלבום הוביל לסיבוב הופעות עולמי מצליח לא פחות, שבמהלכו רבו הדיווחים על כך שאביה של בריטני, שמונה לאפוטרופוס שלה, מונע ממנה סקס ושימוש בטלפון סלולרי. אבל מה שלא נמנע מבריטני בסיבוב הזה היו אירוח של בנה שון על הבמה, ריקודי לאפ דאנס קבועים על ברכיהם של מעריצים, ועוד כמה כאלה.

בגזרת הרמיקסים הוציאה בריטני אלבום רמיקסים ודי.וידי חדש, שיתפה פעולה עם ריהאנה ברמיקס ללהיט "S&M" ועם ניקי מינאז' וקשה ברמיקס ל"סוף העולם", ואף זכתה לרמיקסים בוליוודיים.

בריטני ספירס זכתה השנה לכבוד יוצא דופן כאשר קיבלה פרס ל"מפעל חיים" על שם מייקל ג'קסון בטקס פרסי MTV אמריקה, בו התנשקה עם ליידי גאגא. 

את השנה סגרה בריטני בקאבר כפול למדונה שדלף לרשת, אחרי שכבר חידשה השנה שיר נוסף של מדונה. לפני כן דלפו השיר "Everyday" וארבעה שירים נוספים, כשלא ברור מהיכן הם הגיעו ולאן הם שייכים.

>> בריטני ספירס היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


ריהאנה

אין תמונה
שנה מדהימה. ריהאנה

יש הרבה אנשים שעבורם ריהאנה היא כוכבת השנה, אולי משום שהיא קידמה השנה את האלבום רווי הלהיטים  "Loud" ועוד בטרם סיימה את סיבוב ההופעות שלו כבר הוציאה אלבום חדש, "Talk That Talk", שזכה לביקורות מעורבות.

רשימת הסינגלים והקליפים ששחררה ריהאנה השנה כוללת כמה פצצות כמו "S&M" הפרובוקטיבי, בעקבותיו נתבעה על ידי דיוויד לה שאפל, "Man Down", "Cheers", "California King Bed", "Fly" עם ניקי מינאז' וכמובן "We Found Love" ו"You Da One" מהאלבום השני.

צילומי הקליפ "We Found Love" באירלנד הפכו לפרשיה עולמית כאשר ריהאנה וצוותה סולקו על יד איכר מקומי. גם הקליפ עצמו עורר שערוריה בעניין בעלות על נשים.בדומה לבריטני ספירס גם ריהאנה הפכה השנה את הלאפ דאנס על מעריצים לפריט חובה בהופעותיה, ולא חסכה מהמעריצים שלה ושל קניה ווסט את הציצים בקליפ משותף.

לריהאנה, שהמכרה השנה לציוצים בטוויטר, היו השנה גם התקלויות בענייני גזע, והיא אף אמרה את המשפט "לא מתאים לי להיות מודל לחיקוי של הלבנים". אורח החיים הפרוע שניהלה מאז נפרדה מבעלה כריס בראון הוביל אותה ללא מעט תקריות מביכות.

היא רצתה לבטל הופעה בדבלין, ורק שיחת טלפון מביונסה העלתה אותה לבמה, בתחילת נובמבר אושפזה בבית חולים בשבדיה עקב שפעת והופעתה שם בוטלה, הקהל בלונדון שכבר שרק לה בוז, אחרי שאיחרה לעלות ב-55 דקות, וגם הקהל האירי כבר שרק לה, מסיבה דומה. והשבוע, כזכור, ריהאנה ירדה מהבמה באמצע שיר כדי להקיא. המצב החמיר עד שקייטי פרי התחננה בפניה שתתאשפז לגמילה מאלכוהול.

בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה זכתה ריהאנה על ב"אלבום הסול/ארנ'בי של השנה" על "Loud". בטקס ה"גראמי" הקרוב ריהאנה מועמדת לכמה פרסים, ביניהם "אלבום השנה", "שיר השנה" עם קנייה ווסט, ו"שיתוף הפעולה של השנה בראפ" עם דרייק.

>> ריהאנה היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


ג'ניפר לופז

אין תמונה
הבעל, הטלוויזיה, האלבום. ג'ניפר לופז

ג'ניפר לופז עשתה השנה את הקאמבק הגדול לו ציפתה כ-8 שנים. ג'יי לו הוציאה השנה את האלבום "Love?", שסימן את פרידתה המתוקשרת מבעלה, הזמר מרק אנתוני. בהשפעת הפרידה הא אף בכתה בהופעה באמצע ביצוע לשיר הותיק "If You Had My Love".

האלבום החדש כלל את הלהיט הענק "On The Floor", עם הראפר פיטבול וסימפול הלמבדה בהפקת רד וואן, ואת הלהיט "I'm Into You", שבקליפ שלו הופיעה ג'יי לו חבוקה בזרועות גבר צעיר, פנטזייה אותה מימשה גם בחייה האישיים. שיר נוסף של לופז היה "Invading My Mind", שכתבה ליידי גאגא.

אמריקה ובמיוחד הדור הצעיר התאהבו השנה מחדש בג'יי לו כשופטת ב"אמריקן איידול", וחיבקו אותה בחום בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה, שם נתנה ג'יי לו את הופעת השנה שלה עם פיטבול בלהיט הגדול "On The Floor". רק מעריצי בריטני ספירס השביתו את השמחה כשטענו שג'יי לו העתיקה מבריטני.

>> ג'ניפר לופז היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי


קייטי פרי

אין תמונה
משיא לשיא. קייטי פרי

בעולם שבו אין ליידי גאגא, ביונסה, בריטני וריהאנה, קייטי פרי היתה מועמדת ודאית לתואר "זמרת השנה", לפחות באמריקה. לא פחות משישה להיטים שונים, כולם מהאלבום "Teenage Dream", העלתה קייטי לפסגת המצעד האמריקני בשנה וחצי האחרונות - הישג שהעניק לה שיא גינס, שהיה שייך בעבר למייקל ג'קסון המנוח (עם חמישה שירים מאותו אלבום).

בשנה האחרונה, שנת השיא בקריירה הקצרה שלה, כיכבה קייטי במצעדים עם הלהיט E.T, (בו אירחה את קנייה ווסט) ויצרה סביבו קליפ חייזרי ויפהפה, ועם הלהיט הגדול והדאנסי "Firework. אבל הכי כיף היה הקליפ שלה ל"Last Friday Night", בו התארחו רבקה בלאק, האחים הנסון וקני ג'י, והוא נראה כמושפע עמוקות ממערכון ה"בת מצווש" של ארץ נהדרת.

טקס פרסי MTV אמריקה היה השנה בשליטתה של קייטי מבחינת הזכיות בפרסים. היא לקחה את הפרס החשוב ביותר בטקס - "קליפ השנה", ואת פרס "שיתוף הפעולה הטוב ביותר" עם קנייה ווסט על "ET".

בטקס פרסי המוזיקה של אמריקה זכתה פרי בפרס על הישג מיוחד, בעקבות אותו שיא גינס. היא גם ביצעה את השיר "The One That Got Away", חגגה עם ניקי מינאז' וכמעט התנשקה עם היידי קלום. בטקס פרסי הבילבורד היא לקחה השנה שני פרסים.

קייטי פרי הוחרמה השנה בסין בגלל "התנהגות פרובוקטיבית", אבל צייצה בטוויטר שהיא מתפללת לטובת ישראל. היא פספסה בהופעה את הפלייבק של החליל, והצטיינה השנה בתחום המחשופים.

>> קייטי פרי היא זמרת השנה שלכם? הצביעו למצעד השנתי

מה יהיה שיר השנה, מי יהיה זמר השנה, מה יהיה הרכב השנה