הסרט החם של הרגע הוא "נעלמת" ("Gone Girl") בכיכובו של בן אפלק ובבימויו של דיויד פינצ'ר. קריירת הבימוי של פינצ'ר כוללת שורת סרטים שכולם זוכרים ואוהבים ("הרשת החברתית", "מועדון קרב", "שבעה חטאים", "בנג'מין באטן", "נערה עם קעקוע דרקון", הסדרה "בית הקלפים"), אבל פינצ'ר הוא לפני ובמקביל גם במאי קליפים מצליח ומבוקש בתעשיית המוזיקה.

מי שניווט את תנועות המצלמה סביב כוכבים הוליוודיים כמו בראד פיט, עשה זאת בהצלחה לא פחותה גם עם מדונה, הרולינג סטונס, מייקל ג'קסון, ג'ורג' מייקל, אירוסמית', סטינג, ג'סטין טימברלייק, פעולה עבדול ועוד רבים. בכשרון גדול הוא ארג סביבם כמה וכמה קליפים חשובים ובלתי נשכחים, חלקם היסטוריים, וחלקם אף זכו בפרסים יקרים. עיקר העבודה שלו התרכזה בשנות ה-80' וה-90' (השנה הכי חזקה היתה 89'), אבל גם בהמשך הוא חזר לביים קליפים. הנה עשרים הגדולים שלו:

20. הוול פלאוארס -  6th Avenue Heartache (שנה: 1996)

הקליפ צולם בתקופה שבה פינצ'ר כבר ביים את "שבעה חטאים" וכמעט ולא ביים קליפים. למרות זאת, הוא פנה לסולן של ה"וול פלאוארס", ג'ייקוב דילן (הבן-של) והציע לו לביים את הקליפ למה שעתיד להיות הלהיט של האלבום. אולי פינצ'ר ביים את הבן בזמן שהוא חושב על האבא, אבל תצלומי שחור-לבן של חברי הלהקה משוטטים בעיר ניו יורק, מראים על סוג של חוסר השקעה. אגב, מסתבר ששחור-לבן הוא הצבע האהוב על פינצ'ר בקליפים, כפי שניתן לראות בהמשך.


19. סטיבי ווינווד - Roll With It (שנה: 1988)

ההוכחה שרית'ם נ' בלוז לבן של זמר שלא באמת הפך לכוכב גדול, יכול להיראות חם, לח, מהביל וסקסי כמו פרסומת למשקה קר בקיץ (פינצ'ר הוא גם במאי פרסומות, כמובן). הקליפ הזה, עם השיר, נראה כמו קמפיין מוכן לאיזה באד-לייט.


18. A Perfect Circle - Judith (שנה: 2000)

הלהקה רצתה קליפ עם עלילה, אבל פינצ'ר היה לחוץ בזמן, לקח צילומים מחזרה שלהם והכניס עליהם אפקטים של שריטות, הפרעות, ו"דיסטורשנים ויזואליים", כדי להכניס אנרגיה ואדג'יות. האמת שהצליח לו.

 

17. רוי אורביסון - She's a Mystery to Me (שנה: 1989)

לקליפ הזה יש שתי גרסאות. באחת אורביסון שבור הלב ננטש על ידי יפהפיה מסתורית. בגרסה אחרת של הקליפ, שצולמה על ידי יחידת צילומי ההשלמה, היא מתאחדת עם ביתה. האמת ששתי הגרסאות עגמומיות - כמו הזמר, וקצת מבאסות.

 

16. פאולה עבדול - Forever Your Girl (שנה: 1989)

אולי הקליפ הכי חמוד של פינצ'ר. ומה יותר חמוד מילדים, ומה יותר פינצ'רי מילדים שמשחקים אותה מבוגרים. פעולה עבדול, בשחור לבן אייטיזי, רוקדת ומלמדת ילדה לרקוד. הילדים מופיעים בצבע, מחופשים, רוקדים, מנגנים, זזים. בשיאו של הקליפ ילד חמוד בן 8 מחכה על הבר לילדה מאופרת. לילד הזה קוראים אלייז'ה ווד, אבל הסצנה נחתכת לפני שהוא מספיק לשלוף מהכיס את הטבעת.

 

15. פאולה עבדול -  Cold Hearted (שנה: 1989)

קליפ ריקודים בהשפעת הסרט "פלאשדאנס". עבדול עם הכוריאוגרפיה הסקסת בסטייל של "ריקוד מושחת", ופינצ'ר עם התנועות הנמוכות של המצלמה, שתופסות הרבה רגליים ומה שביניהן. התוצאה מצליחה להיות גם סקסית וגם איכותית (יחסית לז'אנר).

 

14. מדונה - Oh Father (שנה: 1989)

פינצ'ר לוקח סיפור אוטוביוגרפי טראומטי של מדונה והופך אותו לקליפ מטריד מצד אחד ומדהים מצד שני. הוא עושה זאת, בין היתר, בעזרת עריכה שמחברת פתיתי שלג ופנינים. הצילום הכי מצמרר כאן, של שפתי הגופה שנתפרו זו לזו, לקוח מהזיכרון האישי של מדונה מלוויית אמה. וכן, שוב שחור לבן.

 

13. ג'ודי וואטלי - Real Love (שנה: 1989)

עם הרבה שוטים של הליכה מתוחה, קלוז-אפים חזקים וכיתובי פלאש שעוברים על המסך, הקליפ הזה החזיק משך שש שנים בשיא של שש מועמדויות לפרסי אמ.טי.וי (עד שבאו מייקל וג'נט ג'קסון וזכו ב-11 מועמדויות). ג'ודי וואטלי לא נהייתה כוכבת גדולה, אבל העבודה של פינצ'ר שרדה.

 

12. אירוסמי'ת - Janie's Got A Gun (שנה: 1989)

פינצ'ר לא חשש לעסוק בכלים קולנועיים בדרמה שבה עוסק השיר - ניצול מיני של נערה בתוך המשפחה, על ידי אביה, כשאמה עדה למתרחש. התוצאה היא מיני-סרט פשע, עם תאורה, צילום ועריכה בסגנון שישמש אותו בעתיד בסרטי הפשע שיביים.

 

11. מדונה - Bad Girl (שנה: 1993)

בהשפעת רומנים וסרטי קולנוע מז'אנר המותחן האירוטי, יצר פינצ'ר, בשיתוף הפעולה האחרון שלו עם מדונה, מעין תעלומת רצח מרושעת, שמסתתרת מאחורי סיפור רומנטי.

 

10. ניין אינץ' ניילס - Only (שנה: 2005)

הידיים של דיוויד פינצ'ר עצמו מפעילות את המחשב בתחילת הקליפ, שרובו ככולו עבודת "פינ-ארט" שמבליטה את דמותו של הסולן טרנט רזנור. הפינים הם, כמובן, מסמרים, וגם אם הם קצרים מתשעה אינץ', זה עובד.


9. פאולה עבדול -  Straight Up (השנה: 1989)

פאולה עבדול היא הזמרת ששיתפה פעולה עם פינצ'ר במספר הקליפים הגבוה ביותר, פרט למדונה. הקליפ הזה נחשב לאחד הכי חזקים שלה (אם לא הטוב ביותר). פינצ'ר, שוב באמצעות ניגודים של שחור (כחול כהה) ולבן, מאפשר לה להביא למקסימום את יכולות הריקוד שלה, מה שזיכה את שניהם בארבעה פרסי אמ.טי.וי אמריקה: הקליפ של זמרת, קליפ הדאנס, הכוריאוגרפיה והעריכה.

 

8. בילי איידול - Cradle Of Love (השנה: 1990)

בילי איידול נפצע בתאונת אופנוע, ונפגע ברגליו, מה שאיפשר לפינצ'ר לצלם אותו רק מהמותניים ומעלה. הוא עמד במשימה וסיפק כאן קליפ שבזמנו נחשב לסופר-סקסי, עם נענועי ירכיים, שפיכת היין על מקום אסטרטגי, וכמובן הקסם הגברי של איידול עצמו.

 

7. סטינג - Englishman In New York (השנה: 1987)

סטינג האלגנטי משוטט ברחובות הקפואים של ניו יורק, אבל פינצ'ר הבמאי מתמקד גם בדמותו של אדם מבוגר, הסופר קוונטין קריספ, שמצולם כמעין צל או ניגוד של סטינג. קריספ, אלגנטי בדרכו שלו, היווה כסופר את ההשראה לכתיבת השיר על ידי סטינג.


6. ג'ורג' מייקל - Freedom 90' (השנה: 1990)

ג'ורג' מייקל עצמו סרב להופיע בקליפ כיוון שלדבריו רצה "מנוחה מהתהילה". פינצ'ר הפך לימונים ללימונדה, וליהק לקליפ חמש דוגמניות-על שיעשו ליפ-סינק. מדובר בחמש הסופר-מודלס שכיכבו על השער האיקוני של "ווג" הבריטי בינואר 90': נעמי קמפבל, סינדי קרופורד, לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיץ. התוצאה, איך לא, סופר-סקסית.

 

5. מייקל ג'קסון - Who is it (השנה: 1992)

הגרסה של פינצ'ר לקליפ הזה של ג'קסון שודרה פחות בטלוויזיה, אבל היא מרתקת יותר. יש כאן סיפור, אבל הוא נדחק לשוליים מפני כוחות האופנה והפיתוי. אפילו היום הקליפ הזה יכול ללמד במאים איך מראים סקס בין קאטים של עריכה.


4. הרולינג סטונס -  Love Is Strong (השנה: 1994)

פינצ'ר לקח להקה ענקית והשתמש בביטוי כלשונו - הגדיל אותה למימדי ענק, כשחברי הסטונס ודמויות נוספות פוסעות בין בניינים משל היו הקינג קונגס של הרוקנ'רול (הם אכן כאלה). התוצאה הסופית סידרה לו את פרס ה"גראמי" הראשון בקריירה על בימוי קליפ.

 

3. ג'סטין טימברלייק וג'יי זי - Suit & Tie (השנה: 2013)

אחרי שביים אותו ב"רשת החברתית", התייצב פינצ'ר לביים את ג'סטין טימברלייק גם באחד מלהיטי אלבומו האחרון. כמו את מדונה ופאולה עבדול לפניו, גם את טימברלייק הביא פינצ'ר לשיא העוצמה והתשוקה בקליפ בשחור-לבן. התוצאה היא פרס "גראמי" שני בקריירה ל"קליפ השנה".

 

2. מדונה - Express Yourself (השנה: 1989)

כן, גם זה מ-89', שנת הקליפים הכי פורייה של פינצ'ר. זהו אחד הקליפים הכי יקרים בהיסטוריה, ואחד הכי זכורים של מדונה. בהשפעת "מטרופוליס" של פריץ לאנג יצר פינצ'ר סטים מרשימים, בהם מזיע צבא של עבדי תעשייה. הנשים לבושות בשמלות או שלשלאות. בסופו של דבר זכה כאן פינצ'ר בפרס קליפ השנה לבמאי בטקס פרסי אמ.טי.וי אמריקה, זכייה ראשונה ברצף, אותו המשיך הקליפ שנמצא במקום הראשון.


1. מדונה - Vogue (השנה: 1990)

איזו קלאסיקה. מדונה ופינצ'ר במחווה לגיבורי "תור הזהב" ההוליוודי לא רק במילות השיר, אלא גם במראה, בתנועות, בעמידה, בעיצוב הפריים. השחור-לבן הפינצ'רי מגיע כאן לשיאו עם פיאת הבלונד-פלטינה והפנים הלבנות של מדונה, שבולטות על רקע השמלות השחורות והחזיות האפלוליות. קליפ שהוא יצירת אמנות וסוג של שלמות.