יוני פוליקר פרומו (צילום: יניב דרוקר)
"עליתי להופיע עם יהודה ממש אחרי הניתוח". יוני פוליקר | צילום: יניב דרוקר

לפני כשבועיים הוציא יוני פוליקר את "היית שם איתי", סינגל ראשון מאלבומו השני, שנכנס לרשימת השידור של גלגלצ ותחנות רדיו נוספות. פוליקר, שחזר לאחרונה להופיע, תכנן לחגוג את המהלך המוצלח בשתי הופעות שהיו אמוות להתקיים אמש ולפני שבוע. אולם ביום שני שעבר הובהל פוליקר לחדר הניתוחים בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שהתוספתן שלו (אפנדיציט) התפוצץ.

אבל אם על שתי הופעות שלו עצמו עוד יכול היה לוותר, כיוון שחש ברע, הרי שהופעה של דודו, יהודה פוליקר, שנערכה השבוע בהיכל התרבות, היתה מבחינתו של פוליקר סיבה מספיק טובה כדי לצאת מבית החולים עוד בטרם התאושש באופן מלא ולהצטרף להופעה כגיטריסט ונגן בוזוקי. אחרי ההופעה הוא חזר לאשפוז להמשך ההחלמה הארוכה מהרגיל, שנמשכה כשבוע, ועתה הוא ממשיך להחלים בבית אביו שבקריות, ומקווה בכל ליבו שיוכל להצטרף להופעה נוספת של הדוד יהודה שתתקיים מחר (שישי9 במרכז הקונגרסים בחיפה.

"חתכו אותי יותר עמוק ממה שצריך והיו צריכים לנקות אותי טוב"

"זה קרה בשבוע שעבר ביום שני", משחזר פוליקר. "ממש לא הייתי מוכן לזה, היו לי כאבי בטן וחשבתי שזה וירוס וסחבתי כאבים ארבעה או חמישה ימים. כשהגעתי לבית החולים אמרו לי שזה אפנדיציט, עשו אולטרא סאונד, עשו לי ניתוח והייתי צריך לקבל אנטיביוטיקות דרך הוריד, נשארתי שם שבוע. מה שהיה קשה זה לא רק הניתוח אלא גם ההתאוששות של אחרי. שבוע שכבתי שם והתחילו כל מיני עניינים כמו פצעי לחץ שתקפו אותי".

-הניתוח עבר בסדר?
"הניתוח עבר בסדר גמור, אבל חתכו אותי קצת יותר עמוק ממה שצריך והיו צריכים לנקות אותי טוב מבפנים. האפנדיציט היה מאוד מודלק, במצב לא טוב ולמזלי הוא התפוצץ לתוך עצמו ולא בחוץ, אחרת הייתי צריך להיות מאושפז עוד כמה שבועות".

-מי בא לבקר אותך?
"באו לבקר אותי חברים ומשפחה. בדיוק התחילו להשמיע את השיר ברדיו וקיבלתי אסאמאסים שהנה עכשיו משדרים. זה ממש שימח אותי, מאוד מאוד, לשבת ככה בבית חולים ולדעת שבחוץ אנשים שומעים אותי, זה טרם לי להתאוששות, להרגשה קצת יותר טובה".

"יהודה בא לבקר אותי בבית החולים והביא לי מתנה"

יהודה פוליקר בקיסריה 6 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אני מקווה להופיע איתו מחר בחיפה". יהודה פוליקר | צילום: רועי ברקוביץ'

-גם יהודה בא לבקר?
"כן, הוא בא לבקר אותי והביא לי מתנה, כזה חמוד. יצאתי ישר מבית החולים להופעה שלו בהיכל התרבות בתל אביב. זה היה ממש אחרי הניתוח. ישבתי על כיסא על הבמה וניגנתי ככה בזהירות, בעדינות, לאט לאט, לא לחצתי. גם לא יכולתי כמעט לשיר כי ממש כאב לי. היה לי קשה, ומצד שני זה השכיח את הכאבים כי פתאום אתה מגיע למקום שיש בו הרבה אנשים ואתה פעם ראשונה על במה אחרי הניתוח, זה היה לי מיוחד. היו שלשום בהופעה באילת ואני לא יכולתי להצטרף, אז ניגנו בלעדיי, אין מה לעשות".

-וההופעות שלך כסולן התבטלו.
"כיוון ששמתי לב בהיכל התרבות שמאוד קשה לי לשיר ואני עדיין צריך מנוחה. לא רציתי לעשות לעצמי נזק. זה ממש ממש ביאס אותי, אבל מצד שני הכל כל כך התגמד לעומת זה שהערכתי את הבריאות שלי. ברגעים כאלה אתה רק מבקש להיות בריא והכל באמת שטויות. לא סתם אומרים שבריאות זה הכי חשוב".

"ארבעה ימים לא אכלתי, נהייתי שלד"

-ומה עכשיו?
"עכשיו אני בקריות, מתאושש בבית של אבא שלי, מטפלים בי יפה, כי בבית החולים לא אכלתי ארבעה ימים ונהייתי שלד עצמות, וגם ככה אני לא שמן. אני מקווה שאוכל להגיע מחר להופעה של יהודה במרכז הקונגרסים בחיפה. אני ממש רוצה להגיע, אשב שוב על כיסא ואנגן לאט לאט. עכשיו כבר קצת פחות כואב לי. ויש לי הופעה משלי ב-12.11 בחוף במבו וילג' בפולג, נתניה, אני מקווה עד אז להתאושש לגמרי".

>> שירים חדשים: אפרת גוש, אורן כדורי, אייל אבן צור ועוד