אחרי כמה שנים של חיפושי דרך אמנותיים ואישיים המהפך של שחר אבן-צור הושלם. אלבום הסולו השני שלו, "ככר מגן דוד", יוצא עכשיו, אחרי מסע שנמשך מחודש יולי. אז יצא הסינגל הראשון ממנו, "אישה יפה", שהביא לידי ביטוי צד אחר שלו, חדש, שונה מאוד מאותו מתופף פרוע של להקת "מוניקה סקס" או מהחתיך המתפשט בלהיט "עירומים"."האינטגריטי שלי כאמן לא השתנה", אמר אז אבן צור. "ככה אני מרגיש עכשיו. זה משהו שאני מאוד מחובר אליו ורוצה להתפתח בו. בסוף היום זה לא כזה שונה".

באלבום החדש מדובר באבן-צור רגוע יותר, אוהב, נוסטלגי, שעושה כבוד לעבר של העיר תל-אביב בה גדל, בקליפ כמו "ככר מגן דוד", שעוסק בצלמניה ישנה. מטפח זוגיות מאושרת בשיר כמו "הזמן שלנו" ושר על "זיכרון ישן" ו"שיר אהבה".

אבל אבן-צור לא חושש לתדמיתו: "מבחינתי תדמית זה כמו צל, היא תלך אחרי לאן שאני אלך, פעם איתי, פעם על הרצפה, פעם על איזה קיר", הוא אומר. "אני שחר, ומי שילמד להכיר אותי יידע שאני עושה דברים בשיא המקצועיות והכוונה. העניין של התדמית זה מה שמוכר, אבל מה שימכור אותי זה האמינות שלי, לא שום דבר אחר. אני לא איש של תדמית, למרות שלכל מיני אנשים יש תדמיות שלי, בכל מיני מקומות על הסקאלה, מהרוקר של 'מוניקה' ועד 'עירומים'".

האם הקהל והתקשורת יקבלו את שחר אבן-צור החדש?

השאלה הגדולה היא האם הקהל (והתקשורת) יקבלו את שחר אבן-צור החדש בזרועות פתוחות. מדובר בקהל יעד שונה לחלוטין מקהל הילדים, הנוער והצעירים של "מוניקה סקס". השירים החדשים של אבן-צור, שהם טובים לכשעצמם ובדרכם, מדברים בקצב, בשפה ובאווירה שמתאימים לקהל בוגר יותר, בגיל ובחיים בכלל.

"בגלל שאני משלב קריירה וחיים בתוך ומחוץ ללהקה כמו 'מוניקה' אני מרגיש שאין לי באמת קהל", אומר אבן-צור. "יש קהל של 'מוניקה' ומחוץ למוניקה היתה קצת יותר הצלחה בסינגל מסוים וקצת פחות באחר. זה לא שמכרתי פלטינה ומצפים לתקליט הבא. הציפיות הן רק שלי מעצמי. אני כבר לא בעניין של לעקוץ את עולם הפופ, למרות שזה קרה. מבחינתי אני בתחילת הדרך. התקליט החדש לא בא לכבוש את העולם. זו המוזיקה שכתבתי, אלה המוזיקאים שאספתי סביבי, להקה שכל אחד בה הוא יוצר - נילי פינק, עינב כהן ג'קסון, יהל דורון, יונתן לויטל ושי ברוך. מאוד נהניתי מהדרך. אני בהשלמה של מה אני מסוגל לעשות, מה מרגש אותי ועל איזו אדמה אני הולך לא בנינוחות מלאה, אלא מה שמשאיר אותי ערני".

יחד עם זאת, הציפיות מהאלבום החדש הן שימציא את שחר אבן-צור מחדש. אחרי שבמשך כמעט שלוש שנים עשה נסיונות, הופיע בהרכבים ועם חומרים משתנים ותכנן להוציא EP על חיי הלילה של תל-אביב, ממנו יצא הקליפ "רוקנ'רול", סוף סוף הצליח אבן-צור להתפקס על עצמו ולהתכוונן למקום שהוא מאמין שמתאים לו, וזה לא מעט.