אין תמונה
"כשסיימתי להקליט את השיר הרגשתי קסם אחר". טולה

אין הרבה זמרות רוק ישראליות שעומדות בפני חוזה הקלטות בחברת תקליטים נחשבת באירופה. בעצם, אין בכלל. אם הכל יילך לפי התכנון של טולה (ליטל אימברי-זמר) היא עומדת להיות הראשונה. לפני כחצי שנה הוציאה טולה את השיר והקליפ "היי אתה" מתוך מגמה להוציא בהמשך אלבום מלא. אבל הכסף שחסכה נגמר מהר משציפתה, מה שהשאיר אותה ללא כיוון. בימים אלה היא עובדת על EP עם שני מפיקי רוק כבד ומטאל אירופאים – הגרמני אוליבר פיליפס, שעבד עם מוזיקאים מלהקות כמו "Nightwish" ו-"Within Temptation" והפיק את שני האלבומים של "Delain", להקה המוגדרת כהבטחה הגדולה בתחום הגותיק מטאל באירופה. השני הוא יאן ארלונד, מוזיקאי פיני שניגן בעבר בהרכב הידוע "Lacrimosa" ואף זכה להופיע בישראל ב 2001 עם להקת "Ancient Rites".

-אז איך זה קרה?
"זה התחיל מהמיי ספייס, שם הכרתי את יאן. אהבנו חומרים אחד של השני ודיברתי איתו על פרויקטים. אחרי הקליפ פה בארץ לא נשאר לי כסף והייתי בדיכאון. ארגנתי כמה שקלים, נכנסתי לאולפן, הקלטתי שירה ופסנתר ל"My music my drug" והרגשתי קסם, שכאילו קרה משהו אחר. סיפרתי ליאן שאני מבואסת ושלחתי לו את השיר. אחרי שבועיים הוא הודיע לי שאוליבר, המפיק שלו חושב שאני מבריקה וששניהם רוצים לעשות עם משהו. אמרתי לאוליבר איך אני רואה את החזון של השיר, הוא שלח לי את התוצאה שהקליט ונפלתי מהרגליים כי הוא כאילו נכנס לי לראש וראה מה אני רוצה".

"בארץ ניסו להתאים אותי למיינסטרים, ונקרעתי מזה"

-וזה עודד אותך.
"אוליבר אמר לי שיש בי סוג של אמת שהוא לא היה יכול להתעלם ממנה. וזה מדהים כי חשבתי שאני עושה משהו לא בסדר, שאני לא יכולה ללכת עם מי שאני באמת והייתי בדאון טוטאלי. כי את כל הכסף הוצאתי כבר על מוזיקה וזה עבד לתקופה מסוימת, אבל לא נתן לי את מה שרציתי. תכלס רציתי להעביר את האמת שלי החוצה ופה בארץ ניסו להתאים אותי למיינסטרים, למה שיהיה מושמע בגלגלצ ולעדן דברים כי לא אוהבים רוק בומבסטי. ולא הייתי מסוגלת, נקרעתי בין מי שאני לבין המיינסטרים. הייתי צריכה את הזמן לתת את הביצוע הכי קורע שיש כי את זה הוא אהב. לכן המסר שלי הוא ללכת על מי שאתם באמת כי רק ככה זה עובד. יש עוד שיר שאני עובדת עליו עם יאן ויש גרסה באנגלית ל'היי אתה' שגם אותו הם מאוד אהבו. במקור הוא נכתב באנגלית ותורגם לעברית בשביל הארץ".

עם שלושת השירים מנסים עכשיו טולה ושני המפיקים לעניין חברות באירופה, בשתי הבירות הגדולות של המטאל ביבשת – גרמניה ופינלנד. בין היתר הם מנסים לעניין את הלייבל הגרמני שמייצג את "Slipknot" ו"Dream theater" ואת הנציגויות של "סוני" ו"EMI" בפינלנד. "העבודה ששני החבר'ה האלה עודים בשבילי היא מדהימה", מסבירה טולה. "הם לא קיבלו ממני שקל ועושים הכל בהתנדבות כי הם מאמינים בי. לא התחייבתי להם לשום דבר אבל אני מאמינה בהם אני טוטאלית. מי שמשקיע בי כנראה עושה את זה מהמקום האמיתי ובינינו הם גם לא צריכים את הכסף אבל אם אי פעם יהיה במה להתחלק אז ברור שנתחלק".

"חצי מהמשפחה שלי הלכה בשואה. להקליט בגרמניה תהיה סגירת מעגל יפה"

-את רואה את עצמך טסה להקלטות באירופה?
"כן, אני רואה את עצמי שם. חייבת לעשות את זה. אני כבר מתה לראות אותם בפעולה ולהקליט איתם את הווקאלז. בראש שלי אני כבר על המזוודות. אני אמנית בכל רמ"ח אברי, רואה את עצמי מקליטה שם, מתחילה לעבוד על הופעה. במקביל אנחנו עובדים על טים שנעשה איתו הופעות באירופה. הרבה אומרים לי שאני חיה בסרט וטוב לי עם זה כי מבחינתי ההקרנה כבר התחילה מזמן".

-אם תצליחי תהיי זמרת הרוק הישראלית הראשונה שמקבלת שם חוזה.
"כן. קשה לי קצת שאומרים לי 'זמרת' כי אני באה מהפסנתר, אבל כנראה שאני כן זמרת. אם זה יקרה בגרמניה בשבילי זו תהיה סגירת מעגל כי אני באה מבית פולני ורוב המשפחה שלי הלכה בשואה. זה נושא קצת קשה, אבל אני מוכנה לזה. אנחנו כבר לא בעידן של אנטישמיות ואני מאמינה שזה יהיה קלוז'ר יפה".