נינט ראיון
"אני מתמקדת בלספר את הסיפור שלי". נינט טייב

נינט טייב תוציא בעוד חודש בדיוק את אלבומה החדש "כל החיות ידעו", שיכלול שירים כמו "פרוייקט הספר הכחול", "כל הלבד" ו"והדרת". על האלבם עבדה נינט עם הרכב נגנים חדש, בהנהגת המוזיקאים עידן רבינוביץ' ויוסי מזרחי מלהקת "הקולקטיב", אשר הפיקו מוזיקלית, ולקחו את החומרים שלה לכיוון הרוק האמריקני העכשווי.

לקראת צאת האלבום הזמינה אותנו נינט לחדר החזרות שלה, וביצעה עם הלהקה (בה מנגנת גם הצ'לנית מיה בלזיצמן) שני שירים נוספים מתוך האלבום: "הגרזן" ו"והדרת", אחד יותר רועש מהשני. "אני מרגישה טוב עם החומרים החדשים", אומרת נינט. "אני מרגישה שזה משהו שונה ואני שמחה שזה שונה. אם יש דבר שמפחיד אותי זה לשעמם את עצמי למוות, ובינתיים זה לא קרה, אז כיף לי ממש".

-על מה כתבת את האלבום הזה?
"כל שיר מייצג מצב אחר בחיים שלי. כשאני כותבת אני מושפעת מכל דבר שקיים ביקום הזה, טבע ואנשים והרגשות שלנו, שזה בלתי נמנע שאכתוב מהמקום הזה. את 'הגרזן' כתבתי על מקרה מאוד ספציפי, אפשר לשים לב מהטקסט. זה לא ממש כמו במילות השיר, שפינו אותי לבית חולים, אלא שהייתי צריכה לעשות משהו שממש לא רציתי לעשות, והורדתי עליו את הגרזן שלי".

-ב"והדרת" את שרה על הדרת נשים.
"זה שיר שכתבתי אחרי אותו המקרה באוטובוס שהתייחסו לאישה מאוד לא יפה. השיר יצא מזה לחלוטין. אני תומכת נלהבת בכל מה שקשור לכבוד האישה. אתה יודע, כבוד בסיסי בין בני אדם, להיות שווה בין שווים, וכשזה לא קורה זה מעצבן אותי".

-מה עוד מעצבן אותך?
"הרבה דברים. יש לי פתיל מאוד קצר, למרות שאני נראית רגועה. כל מה שקשו ר לחוסר צדק מעצבן אותי. למשל עניין הנשים מדיר שינה מעיני".

-גם חוסר צדק בנוגע ליחס התקשורתי אליך?
"כן, אבל ברגע שאני מפסיקה לייחס לזה חשיבות הווליום של זה יורד. אני כבר מזמן הפסקתי להתעסק בבמה כן מתעסקים ובמה לא מתעסקים. אני עושה מוזיקה, וזהו. ולאט לאט כל ההדים שקשורים למה שלא קשור למוזיקה, לאט לאט הם נעלמים".

-אלבום בעברית יכול לדבר יותר אל הקהל והרדיו מאשר האלבום הקודם באנגלית.
"כשעשינו את האלבום הזה לא חשבתי לרגע על מה יהיה אם, ומה יקרה, ואיך ייצא. אני מתמקדת בלספר את הסיפור שלי. בטח שחשוב לי להצליח, בוודאי. אני חושבת שלאט לאט יש איזה קו שמתיישר עם הקהל, זה לפחות בווייב שאני מרגישה. מרגישים את זה בהופעות ובכל דבר שקשור לפידבקים מהקהל".

-יש כאלה שעדיין מחכים שתשירי להם "ים של דמעות".
"זה בסדר. זה Cool. תאר לך שכולם היו אותו דבר? היה משעמם".

-ב-21 באוקטובר הקרוב תהיי בת שלושים.
"די, לא רוצה לדבר על זה. אני אהיה בת 30 ואין לי מה להגיד על זה. קשה לי עם זה. אני מודה. זה גיל שאתה יכול להיות חסר אחריות במובנים מסוימים, אבל יש הרבה אחריות בכל מיני צדדים של החיים. אתה כבר איש. אני מאוד רוצה לשמר את הילדה הזו, אבל הזמן עושה את שלו. דרך הכתיבה אני יכולה להיות בכל גיל, צעירה יותר".

הקולקטיב, נינט (צילום: אורית פניני)
"אני אוהבת שזה כל פעם אחרת". נינט ועידן רבינוביץ' | צילום: אורית פניני

-מי שיאזין לאלבום החדש - מה הוא יבין עליך שהוא לא הבין קודם?
"אני לא יודעת, כי אני מסתכלת על זה מהצד שלי. אני יודעת את מה שאני יודעת, אז אני לא יודעת מה אחרים יודעים או לא יודעים, אז אני אשאיר את זה להם. אבל אפשר לעשות ניסוי. בוא ניקח חמישה אנשים מגוונים, ניתן לכל אחד להקשיב לאלבום ונראה מה הם יגידו. אנשים שהם לא מבקרי מוזיקה, אבל אוהבים מוזיקה".

"הרעבות זה ממש באד באד וייבס"

-את כל הזמן מורידה במשקל עוד ועוד.
"אתה נשמע כמו אמא שלי עכשיו. אצלי הכל סבבה לגמרי. אמא אומרת לי 'נינט רזית מדי'. אבל אני אוכלת בסדר. כשאתה מתחיל לאכול אז כל האורח חיים שלך משתנה והכל נהיה פשוט הרבה יותר בריא. לעומת שנים קודמות של הרעבות, שזה ממש באד באד ווייבס, ושאני ממש לא במקום הזה, ואני גם לא ממליצה לאף אחד להיות במקום הזה".

-היית שם?
"הייתי שם, כן, מזמן, לפני שנים. כל אחד שמנסה להוריד במשקל מנסה כל מיני דרכים ולהפסיק לאכול בקטע של הרעבות זה לא מקובל. הרעבות זה לא עובד, זה לא בריא".

-היית בפסח בבית?
"כן, בחג הראשון, במימונה לא. פסח היה כיף, נחמד, עם מהמשפחה".

-יש חששות לפני יציאת האלבום?
"יש רק התרגשות. אני מאוד מקווה שהוא יצליח, אבל אתה יודע, אני לא עוצרת אף פעם, זה אלבום רביעי בשבע שנים".

הופעות קרובות של נינט טייב:

מופע השקה לאלבום- 2/5 בארבי ת"א. 5/5 ג'יימס בר פתח תקווה, 12/5 ינשוף בר רחובות, 16/5 ברל'ה להבות חביבה. 22/5 אלפנט קרית חיים 30/5 הצוללת הצהובה ירושלים. 6/6, הפרה, שבי ציון.

>> אליסה שארפ (שפרגה) בקליפ על אלימות נגד ילדים כולל תמונות קשות