פיטר מרפי הופעה 12 (צילום: רועי ברקוביץ')
"תמיד הקדמתי את זמני". פיטר מרפי | צילום: רועי ברקוביץ'

"אני מאוד שמח לחזור אליכם כי היה לי ניסיון מעולה אצלכם", אומר פיטר מרפי. "אני זוכר שהיו לנו בעיות עם המכס בסרביה,  ובתל אביב הקהל קיבל אותנו בזרועות פתוחות וזו היתה חגיגה. הישראלים בעיני יותר דומים לטורקים, גם הם אוהבי מוזיקה. עם באוהאוס היו לי אצלכם שתי הופעות, הגעתי פעם אחת לבד, ועכשיו זו תהיה הפעם הרביעית שלי אצלכם. אני כבר לא יכול לחכות".

פיטר מרפי, שיגיע בקרוב ארצה לשתי הופעות בחיפה ובבית האופרה, אחרי שביקר כאן רק בשנה שעברה בהופעה כפולה, הוא, כך מתברר, אחת הדמויות האהובות על הקהל הישראלי, שנהנה ממנו פעם אחרי פעם.

"אני רוצה שהקהל יהיה מופתע לכן לא אספר אילו שירים של 'באוהאוס' אנגן"

"ישראל היא מדינה מבודדת מבחינה תרבותית וגיאוגרפית, אבל הקהל אוהב את המוזיקה שלי, לשמחתי", הוא אומר. "שמעתי על ביטולי ההופעות אצלכם בתקופה האחרונה. אני לא מסכים עם מי שביטל, אבל אני לא מערב מוזיקה ופוליטיקה. יש לי דעות פוליטיות משלי, אבל מוזיקה צריכה להישאר לדעתי ברמה הטהורה, בלי קשר לפוליטיקה. בסך הכל התפקיד שלנו הוא לגרום לאנשים לחיות את החיים שלהם עם רמה מסוימת של סיפוק. הם לא חייבים לסבול כל הזמן, אתה מבין".

פיטר מרפי הופעה 9 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אני אתן יותר שירים מהשורשים שלי, הרבה יותר חומרים של 'באוהואס' ודברים שלא ניגנתי בעבר". פיטר מרפי | צילום: רועי ברקוביץ'

-מה צפוי הפעם במופע שלך?
"אני אתן יותר שירים מהשורשים שלי, הרבה יותר חומרים של 'באוהואס' ודברים שלא ניגנתי בעבר אצלכם ובכלל. יהיה כרגיל שילוב של חומרים ישנים וחדשים. אני רוצה שהקהל יהיה מופתע לכן לא אספר אילו שירים של 'באוהאוס' אנגן, אבל יהיו דברים נדירים, דברים שבאוהאוס אפילו לא ניגנו בהופעות. הרי לא ניגנתי שירים של 'באוהאוס' הרבה שנים ולכן אני רוצה לשמור את זה למקום מיוחד. הלהקה כבר לא קיימת ושאר חברי הלהקה לא צריכים להופיע איתי כבר, אני יכול לעשות את זה בעצמי. העובדות מראות שיש למוזיקה הזו קהל חזק, זו המוזיקה שלי ואני שמח לחזור אליה".

"האלבום הזה חוזר לתקופה של נגינה חזקה, לפני המכונות"

-אתה עכשיו בטורקיה.
"לא הייתי פה 16 שנה. בשבילי איסטנבול זה כמו בית, מקום חם. זו לדעתי העיר הכי חמה בעולם היום, עם הרבה יצירתיות. אני אוהב את טורקיה ואני טורקי בעצמי, זה בשבילי כמו בית".

-אתה כותב עכשיו שירים חדשים?
"בטח, תמיד. אני מקליט וכותב שירים. כתבתי השבוע המון. יש לי הרבה מוזיקה שאני עובד עליה, יש לי אלבום מוכן להוציא שאני עובד עליו שייצא בסתיו הקרוב. כבר פנו אלי מעריצים שחכים לו. מו תמיד אני אומר שצריך להתעזר בסבלנות כשי לקבל את הטוב ביותר. האלבום הזה חוזר לתקופה של נגינה חזקה, לפני המכונות. אני הרי נהיה צעיר יותר ויותר עם הזמן. תמיד הקדמתי את זמני".

פיטר מרפי 4 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אף פעם לא הייתי הצלחה גדולה. לא הגעתי לזה. היה לי מזל להגיע מלמטה, כמו צוללת". פיטר מרפי | צילום: רועי ברקוביץ'

-ההצלחה עדיין מעניינת אותך? המכירות?
"אף פעם לא הייתי הצלחה גדולה. לא הגעתי לזה. היה לי מזל להגיע מלמטה, כמו צוללת. למצוא מקומות חדשים ולהוביל אליהם אנשים. מה שכן, תמיד היה לי להיט חדש, כדי לשמור על הגחלת. המטרה לעתיד היא לנגן ולהיות מה שאני, אני לא יודע להיות משהו אחר".

"אני הולך לגור בלונדון, או ניו יורק"

-כשדיברנו בשנה שעברה סיפרת לי שאתה מתכונן לקנות בית בוודסטוק.
"ומאז כמובן שיניתי את דעתי. אני הולך לגור בלונדון, או ניו יורק. השאלה היא באיזו עיר מבין שתיהן וזה לא קל להחליט, אתבה יודע. לכל מקום יש הפלוסים והמינוסים שלו. מה שאני יכול לומר זה שאני מחפש דירה ושיש מקום שאני מאוד רוצה באנגליה. אני לא מוטרד ממעריצים או משהו כזה, כי אף אחד לא מוצא אותי. אם אני רוצה להיעלם אני נעלם, ואם ימצאו אותי אני אשמח".

-יש באופק פרויקט מוזיקלי עם זוגתך, הזמרת שרה פים?
"כן, יש פרויקט באופק עם שרה פים. היום יש לי לייבל משלי וזה משהו שאנחנו עובדים עליו יחד, כנראה אלבום בהופעה חיה, שהקלטנו בהופעה למען "בשייה פאונד יישן". הופענו שם בכמה שירים חדשים וזה מה שייצא עם שרה.

"חוץ מזה יש לי הפתעה בשבילך - אני עובד על פרויקט עם אמנית עיצוב וצילום ישראלית בשם מאיה לוי, אבל זה עדיין בהתקדמות. היא תשתתף בפרויקט שלי, ואני בטוח שיהיה כיף".

>> אוזי אוסבורן משחק אותה באלבום החדש "Scream"