מנור שבת (צילום: צילום: אילן ספירא)
"יש לי אהבה ענקית בחיים, כזו שאני מאחלת לכולם. לכן השיר בטח שלא נכתב עלי" | צילום: צילום: אילן ספירא

כעשרה חודשים עברו מאז הסינגל הקודם של מנור שבת, תקופה בה הספיקה להינשא לבחיר ליבה, רון שלום. היום היא מוציאה את השיר החדש "לא כאן", שאת מילותיו כתבה עם אורי בן ארי. למרות החתונה, השיר החדש עוסק בבחורה שמתגעגעת לגבר שלה שעזב אותה. בפזמון שלו שבת שרה: "כשאתה לא כאן, נשאר דמיון. כשאתה לא כאן, כבר אין הגיון. כשאתה לא כאן, השמש שוקעת ביום. מה אני בלעדיך, אין לי מקום".

"קיבלתי סקיצה עם חצי בית וחצי פזמון ואורי בן ארי אמר לי 'תעשי מה שבא לך עם מה שיש", נזכרת שבת. "הוא נתן את הכיוון הזה של אהוב שעזב ולא נמצא וזרמתי איתו ברעיון. יש הרבה שירים על אהבה נכזבת עם אהובים שעוזבים וחוזרים. לא באתי לנסות להגיד משהו חדש, אבל זו סיטואציה מאוד שכיחה. גבר שנכנס לחיים של אישה ופתאום עוזב ונעלם והלב נשבר, הלב נקרע. אני לא חוויתי מצב כזה, אבל שמעתי חוויות של אחרים ואני יכולה להבין איך זה קורה. אני עצמי אחרי נישואין, יש לי אהבה ענקית בחיים, כזו שאני מאחלת לכולם. לכן השיר בטח שלא נכתב עלי, אלא על סיטואציה שקורית, לשם זה התכוון וגם הלך טוב עם הלחן. אני מאוד מרוצה מהתוצאה וזה מה שחשוב".

-עברו עשרה חודשים מהסינגל הקודם, "האיש הזה". זה בגלל שהקדשת הרבה לחתונה?
"נכון, אתה צודק. כשהוצאתי את השיר הקודם כבר קיבלתי הצעת נישואין. החתונה שהיתה לפני כמה חודשים לקחה ממני המון אנרגיות וזמן. אולי הייתי צריכה להוציא את האלבום לפני החתונה, אבל נוצר בלגן והקדשתי זמן לתכנון של החתונה, שגזל ממני המון זמן ואנרגיה, ולקח ממני את הפוקוס על האלבום. כבר אמרתי לך בראיונות קודמים שאצלי הדברים הולכים כנראה בצורה שונה, לאט ובטוח, לא כמו שהם הולכים אצל כולם. אני לא יודעת למה. אולי יש ספר שהאחרים ולכים לפיו, לא יודעת".

חתונה מנור שבת - חתן כלה (צילום: צ'ינו פפראצי)
"מי שמכיר אותי יודע שלא רציתי להתחתן, זה לא בשבילי. בסוף נהניתי כמו שלא נהניתי בחיים" | צילום: צ'ינו פפראצי

-והאלבום שלך?
"אנשים שפוגשים אותי ואפילו חברים קרובים כל הזמן שואלים אותי מה עם האלבום, ואני תמיד אומרת שדברים לוקחים זמן ולכל אחד יש את הזמן שלו. אני עושה דברים לפי מה שנראה לי נכון ולמה שאני אוהבת ומתחברת. יש פער בין הסינגלים, כנראה שככה צריך לקרות. אין לי הסבר אחר. בכל מקרה, זה סינגל חמישי ואחרון מהאלבום. אני עובדת עליו, נשארו עוד כמה דברים לעשות כדי לסיים אותו, ואני מקווה שבקרוב הוא ייצא. ברגע שהוא יסתיים אני מוציאה אותו".

-משהו בשיר הזה מזכיר את הסגנון של מירי מסיקה.
"מצחיק שאתה אומר את זה, כי השוו אותי למירי מסיקה בסינגל הראשון 'כשאתה', אמרו לי שאני מזכירה אותה בקול. מירי היא עבורי מושא הערצה, זמרת ענקית, מהטובות בארץ, והיא גם חברה שלי ואני אוהבת אותה. אני כמו מעריצה בת 12 לידה, חולה עליה ברמות. מה אני יכולה לבקש יותר משיזכירו אותי ואותה אותו משפט. זו מחמאה בשבילי. בין אם אומרים שאני מזכירה אותה ווקאלית ובין אם בסגנון. השוואה לאמן אחר יכולה להיות טובה יותר או פחות. אני לוקחת את זה למקום הטוב. אבל אני גם רוצה זהות מובחנת שלי, של מנור שבת. יש בקול שלי חספוס וייחודיות, לטוב ולרע. זה יתרון מבחינתי, לא להישמע כמו עוד זמרת. אולי זה יהיה לטעמו או לא לטעמו של מישהו אחר, אבל בכל מקרה יש בזה ערך מוסף מסוים".

חתונה מנור שבת - לאה שבת (צילום: צ'ינו פפראצי)
"הלוואי ותהיה לי המשבצת שלי כמו שלה יש את שלה". לאה שבת | צילום: צ'ינו פפראצי

-גם לדודתך לאה שבת יש קול ייחודי. אין עוד אחת כמוה פה.
"נכון, וזה מהמם בעיני. זה משבצת שלה, קול ייחודי, הקול של לאה שבת, שהוא של לאה ואין עוררין עליו. מבחינתי השוואות למירי מסיקה ובאותו משפט עם לאה - מה אני צריכה להגיד אחרי זה? אין זמרת שמרגשת אותי כמו לאה, שהיא יוצרת ומבצעת מדהימה. אני מאושרת בשבילה שיש לה משבצת על שמה. זה כבוד גדול לאמן, הלוואי ולי זה יקרה. ב-26 בחודש אנחנו מתארחים בהופעת השקה שלה בזאפה תל אביב - אבא שלי, אביהו ואני".

-נבחרת בשנה שעברה ל"תגלית השנה" בגלגלצ. תואר מלחיץ?
"לא יודעת אם מלחיץ זו המילה הנכונה. זה תואר מחייב ומפרגן, מדרבן ומאתגר. לקל אותו מבחינתי עד היום נחשב סוג של חלום. התרגשתי מאוד לקבל אותו, לא האמנתי שזה קורה. כל אמן היה רוצה אותו בתחילת דרכו. גלגלצ נתנו לי הזדמנות. הכניסו שיר שלי לפלייליסט והוא קיבל אצלם במה גדולה. זה מחייב, ומתאגר אותי מאוד להמשיך לעשות דברים בדרך שלי. הדרך בחרה אותי לא אני אותה. אני די מקשיבה למה שקורה. היה לי כיף לקבל את התואר הזה".

חתונה מנור שבת - נשיקה חתן כלה (צילום: צ'ינו פפראצי)
"רציתי חתונה קטנה של 50 איש אבל בעלי מכיר שלושת רבעי מדינה" | צילום: צ'ינו פפראצי

-הופעת בקיץ האחרון יחד עם אבא שלך. כבר מתכננת להעלות מופע משלך?
"בגדול כן, זו המטרה בסופו של דבר. השלב הבא אחרי האלבום יהיה מופע של חומר מקורי וכמה קאברים. זה משהו שיצטרך לקרות בזמן הקרוב, לקחתי את זה בחשבון. אני אשמח לעשות את זה כמו שצריך. אני מתחילה לאסוף נגנים ולעשות חזרות, להיכנס לעניינים. עד היום זה לא קרה כי עבור אמן מתחיל כמוני להרים מופע משלו ולהביא קהל שיבוא, צריך מעבר ללהיט אחד עוד קצת דברים שימשכו את הקהל לראות ולשמוע אותך. אני עוד לא במקום של לפתוח קופות אחרי להיט אחד. צריך לעשות את הדברים בצורה טובה, נכונה ובטוחה, ולא לבוא בחזה נפוח עם שיר אחד ותואר תגלית השנה. הרבה חושבים שהם רוצים ומתרסקים. גם אני יכולתי לעשות מופע אחרי ארבע סינגלים עם כמה קאברים, זה היה אפשרי ולא רציתי, כי עוד לא הרגשתי שזה הזמן הנכון. צריך למצוא את הטיימינג המתאים ולעשות אירוע, שאנשים יקנו כרטיסים לראות אותך. זה בשבילי כמו חתונה, חלום גדול מאוד".

-אם כבר הזכרת חתונה, הבטחת חתונה של 50 איש, בפועל זה היה בערך 5000.
"חתונה קטנה היתה החלום שלי. מי שמכיר אותי יודע שזה לא בשבילי להתחתן. לא חשבתי שאני אתחתן, לא רציתי להתחתן. אם זה היה תלוי בי זה היה חמישים איש במקום מגניב, חופה קצרה, שותים קצת ויאללה כפיים. אבל התחתנתי עם מישהו שמכיר שלושת רבעי מדינה, ואבא שלי זה גם ככה. בסוף היתה כמות מטורפת של אנשים בחתונה. נהניתי, להפתעתי, כמו שלא נהניתי בחיים. הייתי ב'היי' היסטרי. היתה חגיגה מטורפת, שמחה גדולה, כולם שמחו ורקדו. עברי לידר הופיע ואבא הופיע, למרות שלא רציתי. אבל זה התבקש וקרה ואני הכי שמחה. לא יכולתי לבקש משהו יותר טוב".

שלומי שבת, מנור שבת, רון שלום (צילום: ברק פכטר)
"רון ואני רוצים ילד. אבא שלי יהיה הכי מאושר" | צילום: ברק פכטר

-מי הכניס אתכם לחופה?
"סגיב כהן שר לנו 'בדרך אליך' עם פסנתר כנף. זה השיר שאיתו רון הציע לי נישואין איתו. זה קרה בצימר בצפון. פתאום בשתיים בלילה סגיב כהן נכנס עם גיטרה ושר לנו. אז גם בחתונה הוא הופיע וזה היה מאוד מרגש. הוא חבר קרוב והיה חשוב לפרגן. בעיני זה יצא מהמם. אני לא הופעתי בחתונה, אבל עליתי עם אבא לבמה וחרטשנו במיקרופון. גם אביהו לא הופיע. עם אבא לא ידענו, התלבטנו, בסוף הכל היה ספונטני. את עברי לידר סגרנו קרוב לזמן החתונה. היה הכל בול, יצא בינגו, וזו היתה שמחה מדהימה".

-כשאבא שלך יופיע בקיץ בפארק הירקון, הוא כבר יהיה סבא?
"(צוחקת) אנחנו מאוד רוצים, רון ואני, וזה יקרה, בעזרת השם. אבל אי אפשר לתכנן דברים כאלה. כשזה יקרה זה יקרה, ואבא יהיה הכי מוושר. אני מרגישה בשלה להביא ילד לעולם ואני רוצה את זה מאוד. אנחנו מאמינים שזה יקרה בזמן הקרוב".

-יוולד לך הדור השלישי של זמרים למשפחת שבת?
"כן לגמרי".

-אחרי תגלית השנה - רוצה להיות זמרת השנה?
"הלוואי".