הג'אזיסט והקונטרה-בסיסט הבכיר אבישי כהן היה משך כעשרים שנה שם-דבר בקהילת הג'אז הישראלית והעולמית, במיוחד אחרי שעבר לניו יורק, עשה שם חיל והוציא אלבומים מצליחים.

בשנים האחרונות חזר כהן לארץ ואף מונה למנהל האמנותי של פסטיבל הג'אז הבינלאומי השנתי באילת, כיורשו של דני גוטפריד האגדי.

במקביל כבש כהן את הרדיו באלבומו הקודם "שעות רגישות", ממנו יצאו כמה להיטים כמו שיר הנושא "שעות רגישות" ו"שלום עליכם". האלבום הפך להצלחה גם בהופעות על הבמה, בארץ ובחו"ל, וכהן שיתף פעולה עם אמנים דוגמת שלומי שבן.

"ככל שהמוזיקה יותר בהקשר יומיומי - זו מחמאה גדולה יותר"

בחודשים האחרונים מנסה כהן לשחזר את ההצלחה עם האלבום "אורורה", שיצא בלייבל הבינלאומי הנחשב "בלו נוט" וכלל שירים כמו "Winter Song". עם יציאת "אורורה" יצא כהן להופעות בארץ ובחו"ל, ועד עתה נמכרו להופעותיו כל הכרטיסים.

"את מרבית השירים אני כותב על אהבה ועל כאב, לאו דווקא על נושאים שמחים", אומר כהן, "אני מוציא מעצמי כל מיני סוגים של כאב".

לאחר ששיריו הושמעו יפה ברדיו וכבשו את הפלייליסט, הפכו כמה ממנגינותיו לרקע לדיווחי תנועה ברדיו, אבל לכהן זה ממש לא מפריע, להפך: "זה מדהים", הוא אומר, "מחמאה היסטרית, אם זה יגיע גם לשירותים ציבוריים או מעליות זה יהיה עוד יותר טוב. ככל שהמוזיקה שלי תהיה יותר יומיומית ולא רק בהקשר של ה'אליטה' זו מחמאה גדולה יותר".