"יום אחד עוזי לקח אותי לבית התפוצות בתל אביב", נזכרת חני נחמיאס, "עמדנו בחדר ההנצחה למיליוני היהודים שכבר אינם איתנו ואז נשמע מלמעלה השיר 'אדון עולם'. 'את רואה', הוא אמר לי, 'בשביל זה נולדתי'".

זהו רק אחד מהסיפורים המרגשים שנוהגים חבריו הקרובים של עוזי חיטמן ז"ל לספר עליו. ביום שישי האחרון נפגשו החברים ואיתם אמנים נוספים, ביניהם זמרים צעירים שגדלו על יצירותיו, באולם "צוותא" בתל-אביב, לאירוע הצדעה מיוחד לחיטמן, במלאות חמש שנים ללכתו.

"מפתיע אותי מאוד שהכל מלא", אומרת אלמנתו של חיטמן, איה. "לפעמים אני מחפשת דרך להעביר לו איזה שדר, ולהגיד לו תראה כמה אוהבים וזוכרים אותך, חבל שהוא לא זכה לזה בחייו". "אבא עבד עם המון אמנים, ידועים יותר ופחות, והוא היה חביב על כולם, אם יורשה לי לומר זאת", אומר בנו עידו. "אם כולם רצו להשתתף במופע הזה, זה מראה כמה אהבו אותו", מוסיף מפיק האירוע בועז פייפר.

"עוד לא מחקתי את המספר שלו מהטלפון שלי", מגלה אביהו מדינה. ולקהל הוא אומר: "העובדה שעוזי חיטמן היה פתוח לכל הסגנונות, ולא הדיר רגליו מהז'אנר הישראלי-ים-תיכוני, רק בשביל זה טוב שהוא בא לעולם, מגיעות לו מחיאות כפיים".

"יש משהו שעוזי לא זכה בו בחייו", אמר על הבמה יגאל בשן, "ואני חושב שעוזי צריך ביום העצמאות הבא לקבל את פרס ישראל, ואז נוכל להגיד לו 'תודה על כל מה שנתת'".

דין דין אביב ביצעה את "מבולבלי", השיר שאיתו גילה אותה עוזי חיטמן כילדת-פלא ב"שירוויזיון" לפני 26 שנה. "השיר היה מיועד לאבא ואמא שלי (עליזה ומוצי אביב, א.נ.)", היא נזכרת, וחיפשו ילדה אחרת שתשיר אותו. אני ביקשתי לשיר אותו בחזרות ואמרו 'נו בסדר ניתן לה לשיר אותו פעם אחת', ואז עוזי אמר להם 'מה קרה לכם, תנו לה לשיר איתכם, זה ייצא יופי וגם יהיה גימיק נהדר".

כזכור, יצירתו של עוזי חיטמן לא הסתיימה עם מותו. בחודש מרץ האחרון יצא האלבום "אשא עיניי", המכיל לחנים ועיבודים של חיטמן לתפילות ופיוטים, וביניהם גם גרסה חדשה לשירו ,אדון עולם". ארבעהמתוך השירים הספיק חיטמן ז"ל להקליט לפני שנפטר, יחד עם המוזיקאי יאיר סתווי.