ריטה, אחת הדיוות האמיתיות שצמחו למוזיקה הישראלית, מריצה בימים אלה מופע חדש ואינטימי במועדון הזאפה בתל אביב, שכבר קשה מאוד להשיג אליו כרטיס.

במקביל היא כיכבה לאחרונה בסרט הסטודנטים "בן חוזר הביתה" (26 דקות), אותו ביים אלעד זכאי, המוכר בעיקר כבמאי קליפים, והפיק גל אוחובסקי, ידידה של ריטה, שאמר: "אלעד הביא את התסריט והוא אמר שזו חייבת להיות ריטה, אז הבאנו את ריטה".

"בואי אמא"

"אמרתי לריטה שהיא עבורי האישה הנכונה ביותר, השחקנית הנכונה ביותר לתפקיד הזה, ושבואי נעבור את זה ביחד", מסביר במאי הסרט אלעד זכאי איך שכנע את הזמרת להשתתף בסרט.

ריטה גם שרה את שיר הנושא של הסרט, "בואי אמא". בסרט ובקליפ מככב לצדה של ריטה ליבי (לי בירן). בתפקיד בנה אותו היא משכנעת לחזור הביתה. "לא תכננתי ולא חשבתי לשחק בסרט סטודנטים עם ריטה", הוא מודה, "אבל אמרתי לעצמי שאם אני כבר עושה משהו כזה, במקום שהוא לא המגרש הטבעי שלי, ואני משחק משחק אחר, אז כבר נשחק אותו עד הסוף".

כמו כן הוציאה לאחרונה ריטה ספר ילדים חדש, שהוא הספר הראשון בקריירה שלה. ברזומה שלה ניתן למצוא הופעות בקולנוע ("אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב") ועל בימות התאטרון ("שיקאגו", "גברתי הנאווה"), הפעם כנראה היא החליטה ללכת יותר בקטן.

ריטה: "אין מה להשוות לאדם שהייתי פעם"

"האמת שלא חשבתי על זה ככה", היא אומרת. "כנראה שמה שמעניין אותי זה לא הגודל של הדברים או הבומבסטיות שלהם אלא הכניסה פנימה והחיפוש פנימה, החיפוש כל הזמן אחרי האמנות. כל הזמן מציעים לי דברים, אבל לקחתי את הסרט הקטן הזה כי הוא היה מדהים. לקחתי את הדברים לאט לאט, שלא תתעלפו".

"אני הרבה יותר פתוחה היום", מודה ריטה בהמשך. "אין מה להשוות אותי היום לאדם שהייתי פעם. זה לא עניין של גיל, אלא של שינוי בחיים". "אני לא אוהבת להצטלם", היא אומרת במפתיע לקראת סיום", אבל צריך לכבד את המקום של כל אחד".

>> צביקה הדר מתגעגע לאביו בשיר בכורה