להקת "שטח פרטי" זכתה השבוע במקום הראשון בתחרות רוק של להקות נוער, שארגנה עיריית תל אביב יפו, בשיתוף פעולה עם "בית היוצר" של אקו"ם. הלהקה זכתה בהפקת שני סינגלים באולפן הקלטות מקצועי, ובנוסף הופעת בכורה ב"בית היוצר", והופעות בקיץ הקרוב בסניפי רשת "ארומה תל אביב", שנתנה חסות לתחרות.

מייסדי "שטח פרטי" הם סער הדר ויונתן טופז, בני 14, חברי ילדות, שהם גם הבנים של צביקה הדר ודודו טופז ז"ל. הלהקה שלהם התחרתה בחמש להקות נוספות שעלו לגמר. במקום השני זכתה להקת הבנות "פנדה מון" עם סולנית שהיא הבת של הזמרת ליליה ("גבר שר אצלי באמבטיה"). במקום השלישי זכתה להקה "חומר חדש", בה מנגן יהלי, הבן של סי היימן.

שמח על הזכייה, אבל שומר על איפוק של מנצחים אציליים, כשסער הדר עונה לטלפון, הוא נשמע מלא ביטחון עצמי, אחד שיודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו ומהחברים שלו. הזכייה לא מסחררת את ראשו אפילו לא לרגע. ולמרות ש"שטח פרטי" היא להקה של שני בנים להורים מפורסמים, גם הם היו צריכים לעבור אודישן כמו כולם. "בשלב הראשון שלחנו וידיאו שלנו, הגענו לאודישן, נבחנו, עלינו לגמר וניצחנו. היינו בשוק, לא ציפינו שנזכה", הוא אומר ברוגע".

להקת שטח פרטי (צילום: אורי שי)
"היינו בשוק, לא ציפינו שנזכה". להקת "שטח פרטי" | צילום: אורי שי

-מה שרתם בגמר?
"שני שירים חדשים שלנו שעוד לא יצאו, ושאותם נקליט כסינגלים במסגרת הפרס שקיבלנו. בחופש הגדול ניכנס ליומיים של הקלטות ונקליט".

-איך חגגתם את הזכייה?
"הלכנו לאכול ביחד המבורגר בנמל. נהנינו מאחווה להקתית והתחלנו לחשוב איזה שירים נקליט ואיך נמשיך".

-איך הוקמה הלהקה?
"הלהקה קיימת כבר שלוש שנים יחד. תנתן (יונתן) ואני חברים מאז הגן. יום אחד הוא הגיע אלי הביתה ועלה הרעיון לכתוב שיר. יצא שיר על הפנים, ואז בא לנו הרעיון של הלהקה. היינו בני 11. צרפנו את עדן המתופף ועשינו כמה חזרות, אבל נשמענו על הפנים. ואז בן הצטרף כגיטריסט השני. אבא שלו מנהל את סטודיו 'מיתרים' ושם אנחנו עובדים. כשהוא בא ושמע אותנו הוא הציע לנו להופיע באיזה אירוע. בהופעה הוא צרף אלינו בסיסט, יונתן ירושלמי. אחרי הרבה חזרות ראינו שנהנים כולם יחד, וחברים טובים, וככה נוצר ההרכב".

-אתם להקה עם שלושה סולנים.
"כן, יונתן, בן ואני שרים. אנחנו גם מנסים כלים אחרים, שואפים להיות מאוד יצירתיים ולעשות דברים מיוחדים. אני, תנתן ובן הכותבים של השירים. למרות שאנחנו רק בני 14 אנחנו כותבים על אהבה וזוגיות, על הממשלה ופוליטיקה, כל מיני נושאים, כל מה שאנחנו מרגישים".

-איך מוצאים זמן גם למוזיקה וגם לבית ספר?
"ברור שלפעמים זה מתנגש עם בית ספר. היתה לנו לפני התחרות חזרה כל יום, ניגנו כל יום שעתיים כמו מטורפים. אבל כשיש מבחנים אז מבטלים חזרות, כי חשוב שנהיה תלמידים טובים. אגב, אני במגמת מוזיקה".

-ממה אתה הכי נהנה?
"אנחנו נהנים כולנו להופיע. לכל במה שיתנו לנו נגיע. כיף להשמיע את המוזיקה שלנו. יש לנו עשרה שירים מוכנים ועוד הרבה בשלבי עשייה. אנחנו עובדים עם תוכנת מחשב שעליה כל אחד מלביש את הקטע שלו, או הלחן שלו, ויוצרים שירים".

-המטרה היא להוציא אלבום, או שאלה עדיין שירי בוסר?
"אנחנו עוד לא סגורים על עצמנו עד הרמה הזו. אנחנו פשוט מנגנים, נהנים ממה שעושים, בלי יותר מדי מחשבות קדימה. בינתיים הוצאנו שני קליפים מקצועיים, שקיבלנו מההורים כמתנות בר מצווה. 'לא בהכחשה' היה מתנת הבר מצווה של יונתן, ו'היא האחת' מתנת הבר מצווה שלי. מתנות נחמדות".

להקת שטח פרטי (צילום: אורי שי)
"ההורים לא דחפו אותנו ולא מחייבים אותנו לכלום. הכל בא מאיתנו" | צילום: אורי שי

-וחוץ מהמתנות, ההורים תומכים?
"חשוב להגיד שכל הדבר הזה הגיע רק מאיתנו. לפני כמה ימים כתבו עלינו שהתאחדנו, הבן של צביקה והבן של דודו. זה לא נכון. לא התאחדנו. אנחנו חברים מגיל 3. ההורים לא דחפו אותנו ולא מחייבים אותנו לכלום. זה רק בשביל הכיף. אבא שלי מבסוט שאני נהנה מהמוזיקה. הוא מבין דברים במוזיקה אז אני שואל אותו שאלות, מתייעץ איתו לגבי שירים".

-דעתו חשובה לך?
"כן בטח, אבל זה לא קריטי. גם אם הוא לא יאהב את זה, אז זו מוזיקה שאני שלם איתה".

-מה אתה אוהב לשמוע?
"צ'ילי פפרז, סימפל פלאן, מיוז, מוניקה סקס, three days grace. אנחנו מושפעים ביחד, שומעים מוזיקה שאוהבים, זה נכנס למוח ולרוב זה יוצא לטובה".

-לדעתך, ההתעסקות של אבא בתחום המוזיקה השפיעה עליך?
"זו שאלה מעניינת, אבל אני לא יודע את התשובה. אני צופה בו בטלוויזיה מגיל קטן בתוכניות כמו 'כוכב נולד', 'בית ספר למוסיקה' ו'הכוכב הבא', אבל אני לא יודע אם יש קשר. אני עושה מה שאני נהנה ממנו, לא יותר".

-אתה חולם על קריירה במוזיקה?
"אני לא יודע מה יהיה בעתיד. אני מאחל לעצמי לעשות רק מה שאני אוהב ומה שאני נהנה ממנו. בינתיים זה מוזיקה, נראה מה יהיה בהמשך".