אין תמונה
"אחזור להופיע כשלתאומים יצמחו שיניים". אישתאר

הזמרת הבינלאומית אישתאר (אתי זך) משיקה אוסף חדש ממיטב להיטיה, במיוחד לשוק הישראלי. את המהלך המקצועי הזה היא מסבירה בתאומים שנולדו לה במזל טוב, אירוע שעצר את הפקת האלבום הבינלאומי החדש שלה. "נכנסתי להריון ולא ידעתי בהתחלה שאני נושאת תאומים", היא מספרת. "הייתי כבדה מאוד, לא יכולתי להמשיך לתפקד באולפן, ואז עצרנו הכל. ההורות הפכה למרכז חיי. עם זאת, עד כמה שאני שמחה באוסף החדש הזה, אני כבר מחכה להמשך העבודה על האלבום הבינלאומי הבא שלי, שהתחלתי לעבוד עליו כבר לפני שנתיים. אני רוצה להביא לקהל בארץ ובעולם שירים חדשים".

הסיבה הנוספת להוצאת האוסף, מעבר לצורך לשמר את שמה של אישתאר בתודעה עד שתוכל לחזור לפעילות מלאה, היא כמובן הצלחתו של הדואט "יחד" עם קובי פרץ. השניים ביצעו את השיר לראשונה על הבמה במופע החגיגי של פרץ בהיכל התרבות בתל אביב בחודש שעבר ומאז השיר נטחן בכל תחנת רדיו אפשרית, מה גם שמדובר בתחילתה של ידידות מופלאה. "אם אגיד שלא ניבאתי מראש את הצלחת השיר אשקר", מודה אישתאר. "שלחו לי לחו"ל סקיצה ברמה ראשונית, אבל הקסם היה שם מהאזנה ראשונה. לקח לי פחות מחצי שעה להוסיף מילים בעברית ובערבית לטקסט הקיים. היה לי ברור שבתוספת האפיל של קובי לקהל בישראל, והחיבור הייחודי בין העולמות השונים שלנו, יש פוטנציאל גדול ללהיט".

-שיתוף הפעולה עם קובי פרץ יימשך בשירים נוספים?
"אני אדם זורם. לא פוסלת שום רעיון על הסף. קובי לא רק זמר ענק, הוא גם בחור מקסים ומאד התחברתי אליו ברמה האישית כך שעקרונית אני פתוחה להצעות".

האוסף של אישתאר: מ"אלאבינה" ועד "חורשת האקליפטוס" ו"אמא"

אין תמונה
"החלטנו להתמקד בטעם הקהל הישראלי". עטיפת האוסף

16 שירים באוסף "The best of Ishtar Alabina", אותו תשיק אישתאר באירוע חגיגי שיתקיים בתחילת השבוע הקרוב במועדון בתל אביב. פסיפס להיטים המתחיל בימיה כסולנית ההרכב הצועני-אתני "אלאבינה" שהפך אותה לכוכבת באירופה, ועד הביצועים ל"חורשת האקליפטוס" ו"אמא" של ניסים סרוסי מפרויקט "עבודה עברית". "היו עוד שירים שרציתי", היא אומרת, "אבל הם לא היו מוכרים מספיק בארץ, וקבלנו החלטה עקרונית להתמקד בטעם הקהל הישראלי. אני מקווה שיאהבו את האוסף, למרות שאין חומרים חדשים חוץ מ'יחד'".

-מתי מיועד לצאת האלבום החדש?
"אחרי שלתינוקות שלי יצמחו שיניים (צוחקת). בכנות, קשה לי להתחייב על מועד מדויק למרות שאני מקווה שזה יקרה כבר במהלך 2009. חיי השתנו בעקבות הלידה. הילדים הם בראש סולם העדיפויות שלי. אני עדיין מופיעה ברחבי העולם, אבל לפרקי זמן קצרים ובמקומות בודדים, בלי הרבה נסיעות. סיבוב הופעות עולמי ארוך בלתי אפשרי מבחינתי כרגע.

אישתאר: "עזבנו את הקור של צרפת לטובת החום של אילת"

"מבחינה אישית עזבנו את הקור של צרפת לטובת בית חדש באילת. האטתי קצב. האלבום הבינלאומי מוקלט בניו יורק, עם יוצרים ונגנים ומפיקים אמריקאים, ובשלב מסוים אצטרך לחזור לשם לסיים את העבודה. בינתיים אני עוברת שינויים, ראיית העולם שלי משתנה, אני לא שלמה עם כל השירים הקיימים או שאני כותבת חדשים ומרגישה שהם מתאימים לי יותר. זה תהליך, אבל הוא ישתלם כי ברור לי שבסופו יהיה לי אלבום מדהים".

-מה לגבי הופעות נוספות בארץ?
"שוב, זה יקרה ברגע שיהיה אלבום חדש. אני רוצה מאד להופיע יותר בארץ. יש לי חלום מסוים להעלות קונצרט בפארק תמנע. אני מאוהבת במקום. מדבר פשוט עושה לי את זה. אני חושבת שזו תהיה חוויה מדהימה להופיע שם עם השירים שלי".