רמי קליינשטיין 1 (צילום: יוסי צבקר)
"אני יורה הרבה וזורע הרבה". רמי קליינשטיין | צילום: יוסי צבקר

רמי קליינשטיין לא נח לרגע. בשנה שעברה הוציא אלבום אישי מאוד בשם "שיר חשוף" ואחר כך יצא לסיבוב הופעות אקוסטי עם להקת "סינרגיה", שהפך גם הוא לדיסק.

אבל ההפתעה האמיתית מכיוונו של קליינשטיין מגיע עכשיו, כשהוא עומד להקליט שלוש הופעות מול קהל, שיהפכו לאלבום הופעה חיה כפול, במהלך שטרם נעשה כמוהו בארץ. האלבום יכלול גם שלושה שירים חדשים שכתב יאיר לפיד והלחין קליינשטיין, שיהוו את הבסיס לאלבום שלם של לפיד וקליינשטיין שייצא בהמשך השנה.

בשתי ההופעות הראשונות, שתתקיימנה במועדון הזאפה בתל אביב ביום שישי 18.12 (הופעת צהריים והופעת ערב), יופיע קליינשטיין עם להקת הליווי הקבועה שלו "המועצה", ויקליט אלבום ראשון שיהיה צד א' של האלבום הכפול. למחרת, ב-19.12, יופיע במועדון ה"זאפה" בהרצליה ויקליט שם מופע פסנתר אינטימי, שיהווה את צד ב' של אותו אלבום הופעה חיה כפול.

"יש כאלה שאוהבים אותי עם פסנתר, ויש שאוהבים עם להקה"

בנוסף אחרי שהיה אחד האמנים האשונים שהיו חתומים בחברת "הליקון" ועבר ממנה ל"הד ארצי", יוציא קליינשטיין את האלבום החדש דווקא בחברת "ארומה מיוזיק" (בה הוציאו אלבומים בין היתר גם הראל סקעת, מוקי וארקדי דוכין), כשההפצה תעשה בחברת "אן.אמ.סי-יונייטד".

-קליינשטיין, מאיפה הרעיון?
"סיימתי בשנה שעברה את האלבום הקודם שהיה מאוד אינטימי ומסוים לתקופה ההיא וחשבתי שזה רעיון טוב לעשות קומפיליישן של הופעה רק עם 'המועצה', שמופיעים איתי ברציפות כבר מעל 5 שנים בכל הארץ. באתי ל'ארומה' ול'אן.אמ.סי' ואז התלבש הרעיון לעשות מופע גם עם הפסנתר. כי תמיד שואלים אותי מה אני מעדיף, להקה או פסנתר. אומרים שאוהבים אותי גם ככה וגם ככה. אז נעשה שני דיסקים, אחד עם המועצה, אחד עם הפסנתר. בנוסף אני עובד עם יאיר לפיד על כמה וכמה שירים חדשים שיהיו שירי בונוס. שניים חדשים אקליט עם 'המועצה' ובלדה אחת עם הפסנתר".

-יהיו שירים חופפים בין שני המופעים?
"לא, אבל עם הלהקה אני גם עושה בלדות ועם הפסנר יהיו שירים יותר קצביים. אני יכול להבטיח שרשימות השירים בשני המופעים תיבחרנה מאוד בקפידה. סך הכל יש לי המון שירים מכל הקריירה, מ-86' ועד 2010".

-הוצאת אלבום לבד ועם סינרגיה ועכשיו הפרויקט החדש. אתה בשטף גדול אחרי כמה שנים של שקט.
"כן, אני יורה הרבה וזורע הרבה. יש לי אנרגיות חדשות ורצון לפגוש עוד ועוד קהל ולשתף ולקבל גירויים מכל מיני צורות. טוב לי, זה עושה אותי מאושר".

-אחרי כל השנים וכל הלהיטים, אתה מרגיש שמקבל את מה שמגיע לך?
"אני חי בעשייה ולא עוצר לרגע ומתמרמר להגיד 'מגיע לי יותר'. אני אדם של עשייה ולכן מה שקיים לי עובד בזכותי, ויש לי עוד דרך מאוד ארוכה. אני יכול להגיד שאני מקבל את מה שמגיע - ולא מקבל מה שלא מגיע. מה שאדם עושה מגיע לו והוא מקבל.

"זה שלפעמים אתה מצלם תקופה מהיסטוריה גדולה ובוחן מי יותר מוצלח זה משהו אחר. אני לא בוחן את זה בצורה כזו. אני פה בשביל לעשות עוד, לא בשביל להגיד 'מגיע לי יותר', כי זה הרי עונות וגלים כמו בכל דבר. יש בי את אותה אש כמו פעם. לא כי אני צועק שמגיע לי. יש לי אמביציה ורצון ויש לי את השירים והבמה, ויש לי את הקהל".