אם לא יהיו שינויים לא צפויים של הרגע האחרון, קרוב ל 40 אלף איש יצפו במהלך קיץ 2009 בהופעות של אייל גולן באמפי קיסריה. הסיבוב הגדול והשאפתני ביותר בקריירה של מי שמולך כיום ללא עוררין על סצנת המוזיקה הישראלית. 14 נגנים ושני זמרי ליווי משתתפים במופע של גולן. מרחק שנות אור מהקלידן הבודד איתו התחיל את הקריירה לפני 15 שנים, כששר במועדונים קטנים בלילה ושיחק כדורגל ביום.

אייל גולן בקיסריה יוני 2009 (צילום: טל פרי)
"הראשונה משלנו שמלאה את אמפי קיסריה הייתה שרית חדד". גולן | צילום: טל פרי

"אני לא מצטער לרגע על המסלול שעשיתי, ולא מרגיש שהייתי צריך לנסות ולהגיע מוקדם יותר למקום בו אני נמצא כיום", אומר גולן רגע אחרי שהוא מסיים את ההכנות להופעה על הבמה בקיסריה "הכול היה לטובה ובעיתוי הנכון. גם הדברים הטובים, וגם לא מעט דברים קשים שחוויתי בחיים. וכן, אני מתרגש. בטח מתרגש. זה באמת הפרויקט הכי גדול שלי עד היום".

בר רפאלי בהופעה של אייל גולן בקיסריה (צילום: טל פרי)
באה לסלסל. בר רפאלי | צילום: טל פרי

ביום ראשון בערב פתח גולן רשמית את סיבוב הופעות הקיץ בקיסריה, ולפחות מבחינת מכירות הכרטיסים אין לו סיבה לדאגה. כל הופעות חודש יולי כבר נמכרו, וגורלן של הופעות אוגוסט צפוי להיות זהה. גולן (37), לא לוקח סיכונים בבניית רפרטואר המופע, ונותן מקבץ מרוכז של להיטים מוכרים, מ"בשבילך נוצרתי" הפותח דרך "זה אני" וכלה במחרוזת שירי החפלה בהדרנים הסוחטת מקהל של כ- 4000 מכורים, כולל בר רפאלי בינלאומית אחת היושבת בשורות הראשונות בקהל, את טיפות האנרגיה האחרונות שעוד נותרו בהם.

אייל גולן מגיע לאמפי קיסריה בשש בערב, מקפיד לברך אישית כל איש צוות וכל נגן לפני שהוא מתחיל בחזרה. הוא לבבי, לא שומר דיסטנס אך מקפיד על ריכוז טוטאלי. שימי תבורי, שהוזמן להתארח על במת האמפי לצד המלך החדש, צופה בו מהצד ומנסה לשמור על פאסון של "Been there, done that".

"נחמד המתנ"ס הזה", אומר תבורי על אמפי קיסריה, הלצה עליה יחזור גם על הבמה, "פעם ראשונה אני מופיע פה. לא יצא לי עד היום. מה שכן, הסאונד פה בעייתי. קשה לעשות סאונד טוב במקום פתוח. אבל אייל הזמין אותי ואני שמחתי להיענות. הוא זמר טוב ובחור טוב".

בהמשך עולה תבורי לחזרה עם הנגנים של גולן על חלקו במופע, אותה ימתח עד הדקה התשעים כאשר אחת מנציגות ההפקה מסבירה לו שחייבים להתחיל להכניס קהל. כוכב הערב מטפס בינתיים לאחד היציעים העליונים לבחון את האמפי רגע לפני שהוא מתמלא. "תראו אותו", הוא אומר ספק בצחוק ספק ברצינות על תבורי המחלק לנגניו הוראות בטון של רס"ר משמעת בטירונות, "אפשר לחשוב שאני מתארח במופע שלו".

אייל גולן ושימי תבורי על הבמה (צילום: טל פרי)
אייל גולן: "אפשר לחשוב שאני מתארח במופע שלו". עם שימי על הבמה | צילום: טל פרי

כשאתה שומע על זמרים ים תיכוניים הפותחים קופה וממלאים את היכל התרבות, אתה מרגיש שסללת להם את הדרך?
"קודם כל, למען ההגינות, הראשונה משלנו שמלאה את אמפי קיסריה הייתה שרית חדד. באתי לפה אחריה. אבל כל פריצת הדרך של המוזיקה הים תיכונית לא נעשתה ביום".

- נכון שלא היית מעוניין להתחייב להופעה בפסטיגל השנה, בגלל הדרישה לקום מוקדם בבוקר, והסכמת אחרי שהוצע לך תלוש משכורת של מיליון שקלים?
"אין לי מושג מאיפה המציאו את הסכום הזה, אבל נכון שלא הייתי בטוח אם אני רוצה לעבור שוב את החוויה כי כבר עשיתי פסטיגל בעבר וזה היה כמו טירונות. אני באמת שונא לקום מוקדם בבוקר. הסכמתי כי יש לי ילד שאוהב את המופע הזה, וידעתי שהוא יהיה מאושר לראות אותי שם".

- עברת מהפך גדול בחייך האישיים בשנה האחרונה. התגרשת. אתה מחפש אהבה חדשה?
"ממש לא. אני חושב שזה ייקח לי עוד כמה שנים".

- מעריצות מתייחסות אליך אחרת? אולי מעזות יותר, עכשיו כשאתה נחשב פנוי?
"האמת? גם זה שהייתי נשוי לא הזיז להן אז לא. אין שינוי".

עוד במוזיקה:

איך משיגים את הכרטיס הכי זול להופעה של מדונה בישראל?

קולדפליי במגעים להגיע לישראל

בכורה: שיר חדש לפבלו רוזנברג

ד"ר קספר מוציאים סינגל חדש ונכנסים בדור החדש של המוזיקאים

בכירי המוזיקה השחורה בשיר פרידה ממייקל ג'קסון

ועוד מייקל ג'קסון: מכירות אלבומיו זינקו בבריטניה, הרדיו הישראלי טחן את שיריו בסוף השבוע

רונה קינן בקליפ של "אתה מתעורר", מתוך הופעה

ראיון עם עידן יניב שמתכונן לפסטיבל בשקל

בכורה: ניסים מרי - "רק את"

זמר איראני גולה הופיע בפני יוצאי העדה הפרסית בישראל והביע תמיכה במפגינים במולדתו