בשנים האחרונות, כאשר מכירות הדיסקים בחנויות נותרו כמעט אך ורק נחלתם של הרוכשים מתנות לחגי, או של מעריצים אדוקים, אבל מרכז הכובד של צריכת המוזיקה לתחום הסלולר. כניסתם של האייפונים והסמארטפונים לישראל רק העמיקה את השימוש שעושים הצרכנים בסלולר על מנת ליהנות מהמוזיקה האהובה עליהם.

הערכות מדברות על כך כי שוק המוזיקה הסלולרי בישראל מגלגל כ-120 מיליון שקל בשנה, חלק גדול מסכום זה מגיע מכ-15 מיליון הורדות של רינגטונים, טרוטונים, שירים, פאנטונים ועוד מוצרים.

מי שלקח מאוד ברצינות את נושא ההורדות הם הזמרים עצמם, שהמובילים מביניהם יצרו לעצמם אפליקציות סלולריות משל עצמם, המאפשרות להאזין לשירים, לצפות בקטעי וידיאו, לתקשר איתם ואף לשיר איתם דואט. בין המובילים בתחום נמצאת להקת הדג נחש וכן הכוכבים הים תיכוניים: אייל גולן, ליאור נרקיס, משה פרץ, דודו אהרון, עידן יניב ועוד.

כמו כן מתאפיין השוק המקומי בכ-200 אלף מנויים לשירותי המוזיקה שמציאות ענקיות הסלולר. בחנויות אלה ניתן להאזין ואף להוריד מאות אלפי שירים תמורת מנוי חודשי בסך 20 שקלים בלבד.

>> עדן אמזלג: לירון רמתי נראה טוב, נינט היא לא מודל בשבילי"