שי זורע ז"ל, אברהם טל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"שי, השירים של אברהם טל נתנו לך כח להתמודד טוב יותר בזמן המחלה" | צילום: באדיבות משפחת זורע

אברהם טל הוציא לפני חודש השיר "את במרחבים", שהוקלט בהופעתו בפסטיבל הפסנתר. השיר נכתב לזכרה של שי זורע ז"ל, נערה חולת סרטן, שטל הכיר, ושלפני כחודש חל יום הולדתה. עם הוצאת השיר סיפר טל: "לפני שנה בדיוק, שי הגיעה אלי לביקור מרגש באולפן לכבוד יום הולדתה ה-17. ישבנו, ניגנו ושרנו יחד. שי נלחמה באומץ במחלת הסרטן וחיזקה את כל מי שעמד סביבה, באופטימיות, בחכמה ובאהבה. לפני כחודשיים שי היקרה נפטרה, המשיכה הלאה במסלולה והשאירה אחריה המון מתנות. בדיוק כשמה כן היא.

"לאחר כמה ימים לא פשוטים, מהרגע שבו נודע לי, החלו המילים להגיע מעצמן. התיישבתי להלחין את המילים וכל הזמן בראשי שי נמצאת ובדמיוני היא יושבת איתי באולפן. בהשראתה המילים הולחנו. אני מרגיש שקיבלתי מתנה דרך השיר הזה, איזו נחמה, חיבוק חם לצד הכאב וחוסר האונים אל מול דרכי החיים המסתוריות".

הוריה של שי זורע נכחו בהופעה של אברהם טל, בה צולם הקליפ עם הביצוע החי לשיר "את במרחבים". עם הוצאת הקליפ מספרת אמה של שי ז"ל, ליאורה זורע, על הבת שנקטפה:

אמה של שי ז"ל: "היית אצילית, טהורה, זכה, יפהפייה"

"אני לוקחת נשימה עמוקה, רואה אותך מולי, אצילית, טהורה, זכה, יפהפייה. חיוכך הטוב מאיר מרכך כל כאב ודאגה, חיוך לא מתפשר, מסרב להכיר בקושי הבלתי נתפס שנחת עלייך בגיל כה צעיר. בת 16 עם תובנות של לפחות 50, בחיוכך הרך והאוהב מביסה כל מכשול, כל כאב.

"בדרך של אהבה, אופטימיות אין סופית והבנה בלתי נתפסת למצבך, בשום שלב לא נתת לסרטן לאיים עלייך, על השמחה שבך ואהבה לחיים. לא נתת לו לנצח,ברגעים של טיפולים כימותרפים קשים מנשוא אמרת לי מפוייסת: 'אמא, אל תהיה עצובה, הכאב הוא זמני, חולף, הוא יביא אותי להחלמה'.

"ואני מביטה בך, מעריצה, מתחזקת בך, מתמלאה בעוצמות וכח להמשיך להאבק על חייך, נצמדת לדרכך שלך, דרך של מאבק אצילי עם שקט נפשי ודבקות במטרה, ויודעת שזכיתי, זכיתי להיות אמא שלך, אמא של שי.

שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"חיוך לא מתפשר, מסרב להכיר בקושי הבלתי נתפס שנחת עלייך בגיל כה צעיר" | צילום: באדיבות משפחת זורע
שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
" מאז ומתמיד הייתה בך אהבה גדולה למוזיקה, ובמיוחד לאברהם טל" | צילום: באדיבות משפחת זורע

"שייצ'וק תמיד היית ילדה של אהבה, אהבה לטבע, לבעלי חיים הפכת צימחונית אידיאולוגית, אימצת את החיות הכי פחות אהובות שאף אחד לא הבחין בהן. אותו הדבר לגבי בני אדם, את החזקים האדרת, ואת החלשים, המשונים, האאוטסיידרים העצמת, מצאת את התכונות החיוביות שלהם והבלטת אותן בחוכמת הנפש המיוחדת רק לך, עם היכולת הכל כך נדירה להסתכל  לליבו של האדם, לעומק הפנימי ולהבין בפשטות את כל מה שיש מעל ומתחת לפני השטח, ועשית זאת בכל כך הרבה רגישות וחן אין סופי".

"שי, מאז ומתמיד הייתה בך אהבה גדולה למוזיקה, הקשבת באהבה לשירים של בוב מארלי, ג'ייסון מיירז, התקווה 6 וכמובן אברהם טל, שאותו אהבת במיוחד. הערכת את אישיותו, את קולו המיוחד, שתמיד ריגש אותך מחדש. השירים של אברהם טל נתנו לך כח להתמודד טוב יותר בזמן המחלה, שאבת מהם כח ואמונה. 'מחוזקים לעולם' היה אחד מהשירים האהובים עלייך בפרט הפזמון: 'אני רואה שבחיים הגלגלים מסובבים את כולם, המלחמות ההיפוכים, בסוף יוצאים מחוזקים לעולם'".

"לאחר כמעט שנה של טיפולים כימותרפיים אינטנסיביים וקשים, ולאחר מספר ניתוחים קשים, התבשרת על ידי הרופאים שהטיפול הצליח ואת, שי, נקייה מסרטן. היינו מאושרים, באופוריה.

שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"תמיד היית ילדה של אהבה, אהבה לטבע, לבעלי חיים" | צילום: באדיבות משפחת זורע
שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"החיבור היה מיידי, חיבור של שתי נשמות טהורות, השילוב בינכם היה נדיר" | צילום: באדיבות משפחת זורע

"ביום הולדת 17 ה-13.01.13 חגגנו את לידתך מחדש. זה היה יום קסום שטוף שמש, היית מאושרת באדם, מעמותת 'זיכרון מנחם' הפתיעו אותך במפגש מרגש ובלתי נשכח. הוזמנת לאולפן למפגש עם אברהם טל. קרנת מאושר, החיבור היה מיידי, חיבור של שתי נשמות טהורות, השילוב בינכם היה נדיר, שרתם יחד, ניגנתם יחד, שוחחתם על מצבים שהחיים מובילים אליהם, ואיזה תובנות אתה מקבל על הדרך, הייתה אווירה מושלמת עם מבט אופטימי לעתיד.

"לצערנו לאחר מספר ימים הכאבים ביד שנותחה חזרו. התלוננת תקופה ארוכה. הרופאים בבית החולים היו משוכנעים ב'הצלחה' שלהם ופסלו על הסף את האפשרות שהמחלה חזרה. לאחר תקופה של ארבעה חודשים קריטיים מלווים בכאבים איומים, נשלחת סוף סוף לבדיקה, רק שכבר היה מאוחר מדי.

"שי בת 17 וחצי, ילדתי האהובה והיקרה לי מכל, ניפרדת מאיתנו, בתחושה קשה של כישלון ופיספוס ענק. נותרנו לבדנו בלעדי החיוך הניצחי והלב הענק שלך. לאחר לכתך הייתי בכאוס מוחלט, שאלתי שאלות ותשובות אין.

שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"מהרגע הראשון הרגשתי שאת איתי, את נוכחת בהופעה" | צילום: באדיבות משפחת זורע

"חודש לאחר לכתך משהו דחק בי ללכת, להתחבר אליך דרך ההופעה של אברהם טל בפסטיבל הפסנתר. קשה לי להסביר את התחושות שליוו אותי בהופעה המדהימה הזאת. מהרגע הראשון הרגשתי שאת איתי, את נוכחת בהופעה, חווה יחד איתי, עם אבא, ועם אברהם את אחד הערבים המרגשים בחיינו.

"אברהם טל שיתף את הקהל בהיכרות שלו איתך. היה מדהים לראות באיזו דרך עדינה ומלאת רגש שנגעה בכל אחד ואחת בקהל הוא בחר לספר עלייך. כשאברהם טל שר בקולו האלוהי את השיר 'את במרחבים' הייתי מהופנטת. הרגשתי שהשיר הוא מסר מרגיע ממך אלינו, שבו את מבקשת מאיתנו להירגע, להפסיק להתייסר. אני במרחבים קיימת, פרשתי כנפיים, חזרתי אל המקור אני בסדר, שלמה, אל תשאלו שאלות למה ומדוע, אתם צריכים ללמוד לחיות בהשלמה.

"כאשר שמעתי את השיר הגאוני הזה, התחברתי לכל מילה ומילה בו. אחרי כן הרגשתי הקלה ונחמה מסויימת. כשאני רוצה להתקרב אלייך, להתחבר לנשמתך, אני שומעת לי בשקט את 'את במרחבים' וחשה אותך הכי קרוב שרק אפשר. אם יש בי נחמה מסויימת היא הבחירה האופיינית שלך להתחבר לנשמה כה גדולה ומיוחדת כמו אברהם טל. אין ספק שהמפגש הבלתי נשכח שלכם השאיר חותם ויצר שיר גאוני מסוגו שמנחם ונוגע בכל מי שחווה אובדן יקר. שייצ'וק יקרה שלי, בכל מקום שרק תהיי אני איתך, אוהבת, אמא".

שי זורע ז"ל (צילום: באדיבות משפחת זורע)
"שייצ'וק יקרה שלי, בכל מקום שרק תהיי אני איתך" | צילום: באדיבות משפחת זורע