גילברט אוסליבן, שיופיע בישראל ב-22 וב-23 במאי, יתארח השבוע בתוכנית הרדיו "כל ההתחלות" בשיחה עם אלי לפיד. בתוכנית ישודר ראיון איתו על ראשית דרכו בעולם המוזיקה, שירים שלו ושירים ישראלים שתורגמו או נלקחו על פי שיריו.

אוסליבן נולד בשם ריי אוסליבן ב-1946 באירלנד, ובגיל שבע עבר עם הוריו לאנגליה. הוא ניגן פסנתר, גיטרה ותופים יחד עם ריק דייוויס, אחד ממייסדי להקת "Supertramp" לעתיד. לקראת סוף שנות השישים החל לכתוב שירים, וכתב ללהקות כמו "הטרמולוס" ו"פרשת האהבה".

במקביל שלח אוסליבן חומר פרי עטו לאמרגן-העל גורדון מילס, שייצג אז את טום ג'ונס והינגלברט הומפרדינק. יחד עם השירים שלח גילברט גם תצלום מצחיק שלו עם תספורת קצרה ומכנסי צ'רלי צ'אפלין. גורדון מילס אהב את המוזיקה והחתים אותו לחוזה בן מספר שנים. להיטו הראשון יצא ב-1970 ונקרא "מהומה לא מתחרז", שאף זכה לגרסה בעברית במילים של אריק איינשטיין וביצוע של דבורה דותני.

שנתיים מאוחר יותר הקליט אוסליבן את "שוב לבד", שהצליח לחדור לארצות הברית ולשהות שם במקום הראשון במשך שישה שבועות. גם שיר זה זכה לגרסה עברית בביצוע תיקי דיין, שהקליטה אלבום שלם שכולו גרסאות עבריות לשירים של אוסליבן. לאחרונה ליווה השיר את סדרת הטלוויזיה "מתי נתנשק".

להיטו הבא של אוסליבן היה "קלייר", שנכתב לביתו הקטנה של מנהלו גורדון מילס, שגילברט נהג לשמור עליה בלילות כשהוריה נעדרו מביתם. גילברט שורק בפתיחה, גורדון מנגן את סולו המפוחית וקלייר צוחקת בסוף השיר.

ב-1980 הקליט אוסליבן את "מה יש בנשיקה- ווטס אין א קיס", שליווה לאחרונה בארץ פרסומת לטלפונים ניידים. הוא גם זכה להצלחה עצומה במחצית הראשונה של שנות ה-70' ונחשב לזמן מסויים לזמר הפופולרי ביותר בעולם.

"כל ההתחלות" של אלי לפיד עם גילברט אוסליבן, שבת 16.5 6:00 ברשת ב'