יש הרבה דרכים להעביר יום ארוך באולפן, ויובל בנאי עושה את זה עם רשימת הסיבות למותם של סולני להקות הרוק הגדולות בהיסטוריה. מקום ראשון: התקף לב, מקום שני: מנת-יתר של סמים ומקום שביעי: לא ידוע.

אבל אחר כך בנאי נהיה רציני לגמרי ואומר בכנות: "להיות להקה מתבגרת זה לא הדבר הכי קל בעולם. בוא נגיד שהיו רגעים בארבע השנים האחרונות שזה נראה בלתי אפשרי התקליט הזה".

יובל בנאי: "שלחתי לשלומי מילים ולמחרת הוא החזיר לי שיר"

במשך ארבע שנים ניסו חברי הלהקה לעבוד על שירים חדשים, אבל הנסיונות היו עקרים, עד שפתאום זה התלבש להם, כמו וולה. "כתבתי שירים במחשב, מילים", מספר יובל בנאי, "התקשרתי לשלומי ואמרתי לו 'יש לי המון מילים', אז הוא אמר לי 'תשלח לי', ולמחרת החזיר לי אותו שיר". "שלחתי לו כבר בלילה, אבל הוא לא פתח", אומר שלומי ברכה בהומור האופייני שלו, "כי כבר אחרי עשר דקות שלחתי לו". "וככה עשינו את כל התקליט", משלים בנאי את הסיפור.

"חזרנו להיות להקה שנהנית מעצמה ומאתגרת את עצמה ובא לה לנגן בשביל עצמה, דבר ראשון", ממשיך בנאי לתאר את התהליך שעברה משינה. בתוך אותו תהליך הצטרף להקלטות הגיטריסט נאור דיין, אחיו של המתופף איגי דיין. "הוא מילא חלל שהיה פנוי", מסביר הקלידן אבנר חודורוב, "זה לא בא על חשבון אף אחד".

בועז בן ציון, המנהל של משינה : "ויתרתם על האגו, אחרת לא הייתם קיימים"

"הפעם גם התבגרתם", אומר מנהל הלהקה בועז בן ציון, "אתם יודעים בדיוק מה זה משינה בשבילכם, לכן כל אחד מכם נותן ממה שיש לו ומוותר על האדו, אחרת לא הייתם קיימים".

מאז שהיו כוכבי רוק בשנות ה-80' וה-90' עשתה המוזיקה הישראלית הרבה סיבובים חבים. האם מישהו מחכה לעוד "מפלצות התהילה"? "שום דבר הוא לא כמו שהיה פעם", אומר יובל בנאי. "הרדיו היום הוא אחר והעולם הוא אחר מבחינת איזה מסר אתה רוצה להעביר מבחינה מוזיקלית.

אחרי שלוש שנים של הופעות אקוסטיות משינה תחזור בקיץ להופעות גדולות. "אנחנו בעניין של לנשוך", אומר שלומי ברכה. "זה עניין של גלים ועניין של תקופות", אומר יובל בנאי, "ואני מרגיש איפשהו בתוכו שהדבר הבא ברוק ממש ממש קרוב".

משינה חוגגת 25 שנה

להקת משינה, הלהקה הכי מצליחה שהיתה בארץ, חוגגת בימים אלה 25 שנה לאלבומה הראשון ותוציא ב-8 באפריל אלבום חדש, ממנו יצאו כבר שיר הנושא והקליפ "יהלומים בשמים", "בין הצללים", והסינגל שיצא הבוקר - "האושר הסמוי".

בעקבות האלבום תצא משינה לסיבוב הופעות גדולות בקיץ, אחרי שבחורף חרשה מועדוני רוק. הלהקה תופיע באמפי קיסריה ב-15 במאי ובבריכת הסולטן בירושלים ב-30 במאי. בנוסף מתוכנן ספר על תולדות משינה עם סיפורים אישיים מאחורי הקלעים ותמונות נדירות של חברי הלהקה.