להקת "מוניקה סקס" חוגגת בימים אלה עשרים שנה לאלבום הבכורה שלה "פצעים ונשיקות" בסדרת הופעות. בסיסט הלהקה, ספי אפרתי, חושף כעת קלטת וידיאו ישנה שצולמה אי שם בשנת 1995, רגע לפני שיצא האלבום ההוא.

בקלטת מופיעים חברי הלהקה יהלי סובול, שחר אבן צור ופיטר רוט. סובול ואבן צור, שאז עוד היו עם שיער ארוך, חושבים לקרוא ללהקה בשמות אחרים כמו "בית הבובות", ולאלבומם הראשון "פצעים ונשיכות" במקום "פצעים ונשיקות".

פיטר רוט, שנראה היום בערך כמו שהוא נראה אז, נכנס ומספר להם שיואב קוטנר השמיע שבע פעמים ברציפות בגלגלצ את הלהיט "תשאירי לי מקום לחבק אותך בחלום" של להקת "אבטיפוס" - מקרה שקרה באמת. "שבע פעמים הוא משמיע את החרא שיר הזה, ואת 'מכה אפורה' הוא לא השמיע פעם אחת", מוחה רוט באוזני חבריו.

"צריכים להכניס שיר לפסקול של סדרה בטלוויזיה, לשיר הפתיחה", מציע רוט. "אני בחיים לא מוכר את עמי לטלוויזיה בשביל כסף, יש לי אינטגריטי", עונה לו סובול. כשכמובן הסיפור האמיתי הוא ש"מוניקה סקס" פרצה לתודעה בגדול אחרי ש"מכה אפורה" הפך לשיר הנושא של הסדרה "פלורנטין" ששודרה אז בערוץ 2.

"אין יותר מזרחית, אחרי חיים משה הסיפור הזה נגמר"

"זה לא כמו במזרחית", אומר אבן צור, ורוט עונה: "איזה מזרחית, שחר? אין יותר מזרחית, אחרי חיים משה הסיפור הזה נגמר". סובול מציע שילכו לשתות ביחד, ואבן צור משיב: "אני לא יכול, אני נוסע לבד לצפון כי בא לי לברוח", כמילות השיר "גשם חזק" של הלהקה אותו הוא מבצע.

"אולי נלך לעצרת מחר?", מציע סובול, ומתכוון כמובן לעצרת השלום שבה נרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ב-4 בנובמבר 1995. "פעמיים אביב גפן באותו שבוע? כבד עלי", עונה שחר. "יהיו עוד הרבה עצרות", אומר רוט, "רבין פה בשביל להישאר".

"לא סינגל, לא דרינק, לא רבין, בואו נפרק את הלהקה וזהו", אומר סובול. :"רעיון מצוין", אומר אבן צור, "תכלס, הכי טוב. עוד עשרים שנה נעשה איחוד". "כן, כשמתפרקים ואז חוזרים לנגן בשביל הכסף או סתם השעמום", אומר רוט. "עוד עשרים שנה אני רואה אותנו במקום אחר לגמרי", אומר סובול.

*כמובן שהקטע כולו הוא מוקומנטרי והומוריסטי, כשאת התסריט כותבים סובול ובמאי הוידיאו יובל מנדלסון (שייגעצ).

"מוניקה סקס" יופיעו ב: בארבי תל אביב (30.1, אורח: ירמי קפלן מפיק "פצעים ונשיקות", מפיק האלבום, מופע פותח קרח 9), בארבי ת"א (6.2), פורום באר שבע (10.2), גבעת ברנר (12.3),  זאפה ירושלים (14.3), וונדר בר חיפה (19.3), זאפה הרצליה (27.3), זאפה תל אביב (17.4, שישי מופע צהרים).