רמי קלינשטיין יפתח את "פסטיבל האביב" בראשון לציון במופע מיוחד, בו הוא ינגן ממיטב שיריו ושמונה להקות מחול מודרניות, ביניהן זו של עידו תדמור, ירקדו על הבמה ריקודים מיוחדים שהותאמו לשירים של המנטור.

כבר עשר שנים שקלינשטיין ותדמור מדמיינים איך זה יראה - לעלות על הבמה ולרקוד את המוזיקה של רמי. הם התחילו מהשיר "נוצה ברוח" וניסו להתקדם משם - קלינשטיין מנגן ותדמור רוקד.

"הקשר שלי עם מחול הוא מפתיע", אומר קלינשטיין, "זאת אומרת, אני לא יודע אם אפילו עידו יודע, אבל אני 16 שנה כבר עושה טאי צ'י ורואה תנועות שמזכירות מחול".

קלינשטיין: "אני עובד היום כמו שלא עבדתי אף פעם"

אז איך רוקדים את רמי קלינשטיין? "מצד אחד אנחנו נשענים על המילים, על התוכן של השיר וגם על המלודיה", אומר עידו תדמור, "ומצד שני אנחנו יוצרים אפקט של שפה שהיא מאוד שונה מהשיר, מבשרת משהו שונה".

הקשר עם עידו תדמור חיבר את קלינשטיין ללהקות מחול מודרני נוספות. בנות להקת "אנימטו", למשל, רוקדות את שירו "עוד לא תמו כל פלאייך (ארצנו הקטנטונת)". "החיבור עם רמי היה לא צפוי ומאוד הפתיע", אומרת נדין בומר מנהלת הלהקה, "ראינו שאפשר להיכנס לאמנות שלו דרך העולם שלנו".

"אני מחפש תמיד לעשות דברים מיוחדים", אומר קלינשטיין. "אני לא רוצה לשעמם את עצמי. ואי אפשר לקחת פסקי זמן בתוך העסק הזה. הכל רץ במהירות האור. אני מתקרב לגיל 50 ולא מרגיש את זה. אם אתה מרגיש צעיר ברוחך אז אין טעם לעשות פסקי זמן. אני עובד היום כמו שלא עבדתי אף פעם מבחינת מסביב לשעון".

>> חן אהרוני רוקד עם יאנה ושר ריהאנה