תומר יוסף כבר בן שלושים ושש, זמן מצוין לחזור לחוויות הילדות בשיר כמו "יפה באמת", מתוך אלבום חדש בשם "השחר 35", שהוא שונה מאוד מהמוזיקה של הלהקה איתה מזוהה יוסף בשנים האחרונות, ה"בלקן ביט בוקס". BBB הם כידוע אחד ההרכבים הישראלים הכי מצליחים בעולם, משלבים בין אינספור ז'אנרים מוזיקליים וכבר הרקידו מאוד אלפים באיצטדיונים ברחבי הגלובוס.

"הפורקן שיש לנו בבלקן ביט בוקס מאפשר לדברים כאלה לקרות בשיא הנכונות. אם לא היה את הבלקן ביט בוקס, המקום הזה היה חסר לי", הוא מודה, "כשיש לך כל כך הרבה פורקן ואנרגיות כאלה כמו שאנחנו מוציאים בהופעות, זה באיזשהו מקום נותן לגיטימציה לדברים לרגעים אחרים להיות אולי יותר פנימה ורגועים" מוסיף המוזיקאי תמיר מוסקט, שותפו ליצירה.

חויית סמים מיפן

לאחרונה הוציא תומר יוסף את האלבום "השחר 35", אותו השיק לאחרונה בהופעה מצוינת שהתקיימה במועדון הזאפה. "זאת פעם ראשונה שאני עושה אלבום כזה שהוא פנימה. פעם ראשונה שאני מתעסק בעצמי, זה לא משהו שאני אוהב לעשות בדרך כלל", הוא חושף.

אחת החוויות הלא נעימות שעבר יוסף עם הלהקה שימשה השראה לשיר "פרח מקומי", אחד הסינגלים המצליחים שהוציא מהאלבום: "זה היה בטור שעשינו ביפן. בחורצ'יק ישראלי נתן לי לטעום 'פרח' מקומי, מה שקוראים בשפה הבינלאומית מריחואנה, ופתאום נכנסתי לסוג של חור שחור. פסיכוזה של שלושה ימים בחדר במלון. זו הייתה התאונה הכי קשה שהייתה לי, ושגרמה לי גם לא לטעום 'פרחים' יותר בכלל", הוא מודה. "כן, אני לא מאמין על עצמי כמה אני סחי".

חיקוי של קסדה; בוב מארלי בתחתית בניו יורק

תומר יוסף נולד בשנת 1975 בכפר סבא. בגיל 16 הוא עוזב את הלימודים לטובת במת הסטאנדאפ של מועדון הקאמל קומדי קלאב. הסטנדאפ צמח במהירות והפך לפלטפוס המיתולוגית. "חמש דקות לפני הצילום ראיתי קסדה, באתי לרינה מיטרני ואמרתי לה שאני יכול לעשות חיקוי של קסדה, עשיתי את החיקוי, צילמנו ועד היום זוכרים לי אותו" מספר תומר יוסף. "אתה עושה אלבומים, חופר למעמקי הנשמה ואנשים עדיין מבקשים שאעשה קסדה".

בגיל 23, בשיא ההצלחה שלו כסטנדאפיסט, תומר מחליט לשנות כיוון ולהתמקד במוזיקה. הוא נוסע לניו יורק עם חברתו דאז, דנה עדיני, ומהר מאוד הם מוצאים את עצמם ברכבת התחתית: "אני ודנה שרים בשני קולות בוב מארלי. זו היתה מלחמת הישרדות".

בתחילת שנות האלפיים, תומר חזר לישראל והוציא אלבום ראשון. כעבור שלוש שנים הצטרף לבלקן ביט בוקס. בשנת 2007 התחתן עם נועה ולהם שני ילדים. "הוא אדם צנוע וטוב. אני מסתכלת עליו על הבמה ואני לא מזהה אותו. אני לא יודעת מי הוא", חושפת אישתו נועה כביה. "מסתבר שכל ריב הפך לשיר אז זה יצא טוב", הוסיפה.

אנשים, ימי רביעי וחמישי בשעה 18:50

>> כתית טהור - מאיר אדוני על מסעדת יוקרה בימי המחאה החברתית

>> ילדי ראש הממשלה - יאיר ואבנר נתניהו מדברים