שיר ביטון פרומו (צילום: אריאל ואן סטרטן)
"הבטן נראית כאילו הגזמתי השבוע עם השווארמה". שיר ביטון | צילום: אריאל ואן סטרטן

אחרי כמה שנים של חוסר ודאות השמיים של שיר ביטון מתחילים להתבהר. אלבום הבכורה שלה, "המציאות שלנו", זכה לביקורות טובות, והסינגל האחרון מתוכו, "שמש מזדקנת", הדואט עם הזמר יצחק רפואה ששר בפרסית, אשר יצא רשמית רק לפני שבועיים, זכה להיות "שיר השבוע" ברשת ג' וכרגע גם מועמד לפלייליסט של גלגלצ.

לצד המוזיקה, חגגה אתמול שיר ביטון, הנשואה לעומרי רוטברד (שניהם בוגרי עונה 3 ב"כוכב נולד") את יום הולדתה ה-28, ונאותה לבשר לעולם שהיא בחודש הרביעי להריונה, אחרי שלפני כחודשיים אמרה בראיון ל-mako שהיא כבר רוצה ילד. "יש לי שבוע משמח מאוד, אני מרגישה מעולה ונוקשת על כל העצים", אומרת ביטון. "הכל מרגיש לי מצוין, חוץ מעייפות הכל בסדר. אני שרה רגיל, מופיעה רגיל, הכל מעולה. אני בת 28 היום. אצלנו, בפרסית, אומרים 'חרסה גונדה', ילדה גדולה, ככה אמא שלי אומרת".

"בשבוע הבא נדע אם זה בן או בת"

שיר ביטון ועמרי רוטברד בחתונתם (צילום: שוקה כהן)
"אמרתי לעומרי שאם הוא עשה לי בן הוא בעדה הפרסית וי. איי. פי". שיר ביטון ועומרי רוטברד בחתונה | צילום: שוקה כהן

-ומה אמא אומרת על הנכד המתקרב?
"זה נכד חמישי והיא מתרגשת. היא כבר סבתא מתורגלת, אז זה כיף חיים. אנחנו יודעים על ההיריון כבר חודשיים וחצי וכשדיברת איתי בפעם הקודמת כבר ידעתי אבל לא אמרתי, לא רציתי לספר. הסיבה, בין היתר, היא בגלל שרצינו לעשות את המוזיקה, להוציא את הדברים בכיף, להתרכז בסינגל 'שמש מזדקנת', שהיה מאוד חשוב לנו שיצליח. רצינו לעבוד עליו 'נקי' בלי בלגן.

"רצינו גם את הזמן לדעת שבהריון הכל בסדר גמור ועכשיו זה הזמן להכריז. בשבוע הבא נדע אם זה בן או בת ואין לי העדפה. אני מתחילת ההיריון מרגישה בבטן שיש לי בן ובוא נראה אם אני צודקת. אמרתי לעומרי שאם הוא עשה לי בן הוא בעדה הפרסית וי. איי. פי של כבוד ויזכה בארוחות משודרגות. סבתא שלי היתה אומרת: 'לא משנה בן או בת, העיקר שניפגש בברית'. אני מקבלת את מה שיבוא".

-בסוף "שמש מזדקנת" מצליח.
"כן, הוא יצא עכשיו רשמית אחרי שהאלבום כבר בחוץ. רציתי לתת לו דגש. הוא שיר מאוד חשוב לי ואני שמחה שהוא מקבל פידבק, מושמע ומפורגן ואני מאחלת פי חמש מזה. זה שיר חשוב בדי אן איי המוזיקלי שלי, בתעודת הזהות שלי. אם זה ימשיך ככה אהיה הכי מבסוטית.

-הוא נבחר לשיר השבוע ברשת ג', ויש דיבור עם גלגלצ שייכנס גם לשם.
"באמת? אני תמיד מעודכנת בסוף. היינו בשבת האחרונה מקום ראשון בהשמעות במדיה פורסט".
ביום שני הקרוב, ה-20 ביוני, כשמרבית העיניים יהיו נשואות להופעה של בוב דילן באצטדיון רמת גן, תופיע שיר ביטון בקפה ביאליק בתל אביב, במופע אקוסטי. "זו הופעה ניסיונית, רק אני וגיטריסט בשם אוהד ויקי, שהוא חבר ילדות. מגיל 8 גדלנו יחד, היינו שכנים, ניגנו יחד בלהקה של התיכון והיה לי ברור שהוא ילך איתי כל החיים. הוא תמיד איתי ובתיכון אפילו הייתי מאוהבת בו שלוש שנים. יש לנו עבר משותף, בדיחות משותפות. החלטתי לקחת אותו איתי לחרוש את הארץ. זה אתגר גדול להופיע רק הקול שלי וגיטרה ובינתיים אנחנו נהנים בחזרות ויהיה כיף על הבמה.

-זה בגלל שמבחינה תקציבית קשה להחזיק הרכב נגנים?
"כן, תשמע, הזמרים הכי גדולים היום מצטמצמים. אבל הסיבה היא כדי להגיע להכי הרבה 'קהל וזו הדרך להופיע מול 30 או 50 איש. עם גיטרה זה הכי קל ומתחבר. לא צריך לתפעל הרכב שלם עם מפרט טכני מורכב. אני רוצה לחרוש את הארץ. כמו מורי ורבי דני רובס שנוסע ממקום למקום עם גיטרה על הגב. אני רוצה להגיע לבן אדם בן אדם ולשיר את השירים. ברור שזה נורא כיף וגדול להיות עם להקה, אבל יש משהו בעירום הזה שחושף אותך, אתה כמו מופע בסלון וזה יוציא ממני משהו מרגש ואחר. אני שרה גם לילד או ילדה שבבטן. יהיה מעניין איך אני אסתדר להופיע עם בטן, שעוד לא יצאה לי. נקווה שהיא תזרום עם הוייב. ועומרי יבוא לשיר איתי את הדואט. כשאין לו הופעה או הצגה הוא בא, ויופיע איתי ביום שני".

מופיעה מול בוב דילן

-בטן שעוד לא יצאה בחודש רביעי?
"זה נראה יותר כאילו הגזמתי השבוע עם השווארמה. אני מטר חמישים וקצת ואני ילדה טובה שמתאמנת תמיד. אני מקווה שהבטן תישאר חמודה וקטנה, וזה לא מעיד על גודל העובר, אני מאכילה אותו יפה".

-זוכרת שהופעת בתוכנית של יהורם גאון בדימונה עם "לא עוזב את העיר"?
"בטח. בכל הופעה שלי יש הפתעה משלמה ארצי. אגב, אני הולכת להופעה שלו בבריכת הסולטן. תמיד שרתי את 'אחרי הכל את שיר' ובשבת אני אפתיע עם שיר אחר. אם תבוא אני אשיר לך את 'לא עוזב את העיר', מבטיחה".

-את מופיעה באותו ערב מול בוב דילן באצטדיון רמת-גן.
"נכון, יש את ההופעה הזוטרה הזו של בוב דילן באותו ערב, אבל תבוא. אני מבינה כל אחד וסדר העדיפויות שלו. אני מחכה לאירוסמית', ביונסה או סלין דיון שיגיעו לארץ".

>> מירי מסיקה: "אם אכנס עכשיו להריון לא אעשה הפלה"