אלאניס מוריסט בהופעה (צילום: אורית פניני)
בגודל טבעי. אלאניס מוריסט בהופעה בהיכל נוקיה | צילום: אורית פניני

אלאניס מוריסט נתנה הערב בהיכל נוקיה בתל אביב את אחת מהופעות הרוק המרגשות שנראו כאן בשנים האחרונות, הופעה שהצדיקה את הבהלה האדירה לכרטיסים שתקפה גלים גלים בימים האחרונים, כאשר רבים נזכרו שהם רוצים לצפות במופע אחרי שהוא כבר מזמן "סולד אאוט". מכמות האנשים שחיפשו כרטיס להופעה הזו התחושה היא שאלאניס מוריסט היתה יכולה למלא הערב נוקיה וחצי, אולי אפילו שתיים. האוירה בנוקיה היתה מדהימה. שמונת אלפים איש מרוכזים יחד ואוהבים את אותה זמרת ויוצרת שכתבה והלחינה כזו כמות של שירים חזקים, שהשאירו אצל כולם שריטה בלב.

אלאניס מוריסט, שפרצה בגדול באמצע שנות התשעים כתופעת פוסט-גראנג' נשית עם אלבום מעולה ("Jagged Little Pill") שכלל שורת להיטים גדולים שנשתמרו יפה עד היום, מילאה את ההיכל בתל אביב עד תומו, כשהיא סוגרת כאן סיבוב הופעות עולמי בן 7 חודשים ומשחקת אותה על הבמה עם רוקנ'רול רועש וגם עדין, מכסח וגם צובט, בליווי חמישה נגנים שנשמעים כמו צוות משופשף.

אלאניס מוריסט בהופעה (צילום: אורית פניני)
איזה קול. אלאניס מוריסט בהופעה | צילום: אורית פניני

לפני שעלתה לבמה חימם אותה הראפר Soul eye (מריו טרידווי) בעלה, במופע בליווי דיג'יי. הוא היה נחמד, אבל הקהל התעורר כשמוריסט עצמה עלתה ללוות אותו באחד הקטעים. בשעה 22:10, איחור קל של יותר משעה, החל סוף סוף האירוע המרכזי שלשמו התכנסו מעל ל-8000 מעריצים. האווירה היתה נהדרת, הקהל מרוגש, וקבלת הפנים שזכתה לה הזמרת הקנדית היתה מהחמות שנראו כאן, עם הרבה אהבה באוויר. מוריסט מצדה החזירה אהבה, הקדישה לקהל שירים (למשל את "Lens") והודתה על החיבוק לו זכתה אצלנו. יפה מצדה.

לפני שהיא עולה הלהקה מנגנת את "i remain", ואז היא הגיעה. לבושה בחולצת יגואר מנומרת, עם מכנסי עור, ליפסטיק אדום בוהק, שיניים צחורות ובהמשך גם עם גיטרה חשמלית נוצצת, פתחה הנמרה מקנדה את המופע עם "woman under" שיר רוק בקצב טוב ואנרגיות חזקות. כבר בו היא הפגינה את המוטיב המרכזי של התנועה שלה על הבמה הערב - אלאניס הולכת על מצד לצד בהתלהבות וכמו לביאה בסוגר מנסה להגיע לכמה שיותר קהל. היא נראית בכושר טוב והקהל מניף לעברה שלטי אהבה.

אלאניס מוריסט בהופעה (צילום: אורית פניני)
קורעת את הבמה. אלאניס מוריסט בהופעה | צילום: אורית פניני

מעריצים רבים ציפו ללהיטי האלבום "Jagged Little Pill" ומוריסט לא חסכה בהם, יודעת היטב מה מצופה ממנה ומוכנה לתת כיד המלך. ראשון הגיע "All i realy want", השיר שפתח את האלבום ההוא, שהתחיל בנגינת מפוחית בלוזית, כלי שמוריסט יודעת לנשוף בו נהדר, גם כשהיא בשיא האטרף. צמוד אחריו בוצע "You Learn" בה בלטה במיוחד דרך הפקת הקול הייחודית של מוריסט, כשהיא שרה כמעט מבלי לפתוח את הפה. בהמשך הגיעו גם הבלדה המרגשת "מרי ג'יין", עם ביצוע קולי מגניב - אלאניס פותחת את הקול חזק והקהל מריע. היא שרה "איי לאב יו", יוצרת פאוזה, והקהל מוחא כפיים בהתלהבות, ושוב בסוף כשהיא זועקת חזק החוצה.

ביניהם הגיע "guardian", שיר הנושא של הסיבוב, שלקוח מאלבומה האחרון, היא לוקחת גיטרה חשמלית לידיים ומצטרפת אל צמד הגיטריסטים שלה, כשמאחורי מבך הגיטרות נשמעים ברקע קלידים יפים.  "right through you", גם הוא מהאלבום שעשה אותה, נשאר נוקב כפי שזכרנו אותו. ב-"So pure" (מהאלבום Supposed Former Infatuation Junkie") היא מכניסה את תל אביב לבית הראשון של השיר ושוב היא מוסיפה גיטרה שלישית וזזה איתה יפה על הבמה.

אלאניס מוריסט בהופעה (צילום: אורית פניני)
נשיקה אחת ממך תעיף אותי גבוה | צילום: אורית פניני

בלהיט הגדול ביותר שלה בישראל, "Ironic", הקהל הוכיח שליטה במילים ואלאניס נתנה להמונים לשיר כשהאור בהיכל דולק חלקית. היתה בשיר הזה תחושה של המנון גדול שיוצר הזדהות בין אלפי אנשים שזוכרים את הפעם הראשונה בה שמעו אותו ונדלקו. אחריו הגיעה הבלדה "havoc", שיר הנושא הנעים מאלבומה האחרון, וכך עפו להן חמישים דקות מופע מבלי שנרגיש. עוד להיט גדול מהאלבום המיתולוגי הגיע, הפעם "Head Over Feet" ושוב היא נותנת במפוחית, שוב הקהל שר ובנשמה נרשמת אקסטזה קטנה. כאן באו בשרשרת שלושה קטעי רוק אגרסיביים יותר: "Lens", שכאמור הוקדש לקהל, "I Remain" (החלק השני של השיר שחלקו הראשון נוגן בהתחלה) ו-"21 Things".

הקהל המתין בסבלנות שהרעש על הבמה יעבור בשלום, כדי להקריע לפסנתרן שניגן לפתע את "הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד" ולהתרגש מחדש מ"uninvited", מפס-הקול של "עיר של מלאכים". ב"u oughta know", להיט הרוק הכי גדול שלה, מוריסט קרעה את הבמה, רצה "מחוף לחוף" והשתוללה, כולל הד בנגינג עם השיער. השתוללות דומה נרשמה בקטע הרועש "numb" שסיים את החלק הרגיל של המופע. מוריסט הודתה שוב לקהל וציינה שהם סוגרים סיבוב בינלאומי דווקא "במקום היפהפה הזה", וירדה.

אלאניס מוריסט בהופעה (צילום: אורית פניני)
עשתה לנו את זה. אלאניס מוריסט בהופעה בהיכל נוקיה | צילום: אורית פניני

היא והנגנים חזרו להדרנים בסט בישיבה, עם "empathy" מהאלבום החדש, שיר שלא ביצעו עד כה בהופעות לדבריה. היא יושבת על כיסא במרכז הבמה מצולמת מקרוב על ידי צוות ההפקה, הלהקה כולה יושבת מאחוריה על כיסאות והיא שרה שיר אופטימי. באותה הזדמנות היא שרה גם את הלהיט "One Hand In My Pocket". את "Your House" היא פותחת בשירת א-קפלה והקהל מריע, וקשה לתאר את מפלס הרגש שהגיע בסוף עם "Thank You", שיר שסימל את כמויטות הרגש בהן הצטיינה ההופעה הזו.

רשימת השירים המלאה: I Remain (segue 1), Woman Down, All I Really Want, You Learn, Guardian, Mary Jane, Receive, Right Through You, So Pure, Ironic, Havoc, Head Over Feet, Lens, I Remain (Segue 2), 21 Things, I Want in a Lover, Uninvited, You Oughta Know, Numb.

הדרנים: Empathy (ביצוע ראשון אי פעם בהופעה), Hand in My Pocket, Your House, Thank U

קטעים מהמופע

Head Over Feet

Ironic

You Oughta Know

Uninvited

Hand In My Pocket