אליעד נחום (צילום: מטביי קראנט)
"חגית היתה חברה רצינית, אהבה ראשונה, לפניה לא היו לי חברות". אליעד נחום | צילום: מטביי קראנט

אליעד נחום כבר בן 24. ילד גדול ועצמאי, שעושה באופן מודע שינויים בקריירה ובחייו הפרטיים. אחרי אלבום אלקטרוני באנגלית עם הטריו "TripL" הוא מוציא כעת, תחת השם "אליעד" ללא ה"נחום", את  "סימן",  שיר וקליפ ראשון מתוך אלבום סולו בעברית.

הסינגל מגיע זמן קצר אחרי הפרידה של אליעד נחום מחברתו בשלוש השנים האחרונות, חגית יאסו, זוכת "כוכב נולד". "השיר מדבר על פספוס, אהבה שלא הצליחה ולא בגלל שלא היתה, אלא בגלל דברים שלא קשורים לזה", אומר אליעד. "הטקסט כתוב על רגע לפני שזה נגמר. אני שר 'עוד טיפה ממך' הכוונה לעוד טיפה ממה שזה נגמר. ועוד טיפה לשמור ממה שהיה'. בפזמון אני מחפש מה אני עושה עם עצמי מעתה והלאה. זה יכול להתפרש גם למוזיקה וגם לתחום האישי. משהו למצוא וללכת איתו הלאה. ויש בשיר הזה גם השלמה".

-השלמה עם הפרידה מחגית?
"גם על מוזיקה וגם על חגית, שאלה שתי האהבות הכי גדולות בחיים. שלי. אני עוד אוהב את חגית ותמיד אוהב אותה. אני מאחל לה את כל הטוב שבעולם. אהבה זה לא משהו שנגמר. אתה תמיד תאהב בן אדם ותיקח ממנו את מה שנתן לך לחיים. אנחנו ידידים טובים והכל בסדר, ואני שמח שזה ככה".

-מתי הספקתם להיפרד?
"לפני שלושה חודשים, אחרי שלוש שנים יחד. סיימנו ביחד, בטוב, לא ברע, חשוב לציין. אני וחגית החלטנו בינינו שאת כל העניינים הפרטיים והאינטימיים אנחנו שומרים לעצמנו. מה ששלי ושלה נשאר בינינו, ככה החלטנו. אני יכול להגיד שהכל בסדר. אני מאחל לה את כל הטוב שבעולם, ובהצלחה כמובן, ואנחנו בקשר והכל בסדר".

-כבר לא תעשו יחד עוד דואט?
"עשינו דואט, קאבר לאלישיה קיז, שהוא חזק מאוד ברשת. אני לא נביא. יש אחד אחר שקובע מה יהיה. אני לא יכול לקבוע, הוא יקבע. אני רק יכול להמשיך עם אנרגיות טובות, לקבל את כל מה שקורה וללכת עם זה הלאה והכל באהבה".

פרימיירה אחותי היפה - חגית יאסו והחבר (צילום: ראובן שניידר)
"אני זוכר את השיחות הספציפיות שאני מנסה להבין מה קורה, זה חרוט לי טוב בראש". אליעד נחום וחגית יאסו | צילום: ראובן שניידר

-איך התמודדת עם הפרידה?
"דרך המוזיקה זו הדרך, כתבתי על הפרידה המון שירים. זו היתה חברה רצינית, אהבה ראשונה, לפניה לא היו לי חברות. חגית זו החברה הראשונה הרצינית שלי של שנים. דרך המוזיקה והמילים והלחנים אני מתמודד. כתבתי גם על דברים אופטימיים ומגניבים, אבל בחודשים האלה זה הנושא שהתמקדתי בו. זה נשמע קלישאה אבל זו הדרך היחידה, זה מה שאני מכיר, אז זה מה שעשיתי".

-בחרת להוציא שיר שמדבר על רגע לפני הפרידה.
"הוא לוכד את ההווה של ההתמודדות, כשמדברים על זה והכל קורה באותו רגע, שאתה מחפש את התשובה ואין לך. הוא מדבר על הרגע לפני. שניה לפני שבעצם הכל מתמוטט".

-היה לך רגע של "סכין בלב"?
"כן אני זוכר את השיחות הספציפיות שאני מנסה להבין מה קורה, את המצב והסיטואציה של מה שקורה בשיר. זה חקוק לי בראש, חרוט לי טוב. ועכשיו השיר מתעד את הרגע הזה לנצח. זה חיים של אמן ויוצר. אתה מתעד בשירים את מה שעברת. אני מאמין שיהיו לי הרבה רגעים, חוויות ודברים שאני אתעד בטקסטים או כל צורה אחרת".

-אתה עובר לפורמט של סולו בעברית.
"אני לומד מאמנים גדולים שאני מעריץ, כמו עברי לידר ואסף אבידן ועוד רבים. אם אני יכול להוציא מוזיקה בעברית לקהל בארץ שמדגדג לי הרבה, ובמקביל אני משתף פעולה עם חו"ל ודיג'ייז ומוציא מוזיקה באנגלית, זה לפה וזה לפה, אז למה לא. אני עושה דברים במקביל. עכשיו בא לי להביא את העניין שלי בעברית וזה כיף גדול".

אליעד נחום, חגית יאסו, השקה (צילום: גוני ריסקין)
"סיימנו בטוב ואני מאחל לה את כל הטוב שבעולם". אליעד נחום וחגית יאסו | צילום: גוני ריסקין

-יש לזה יותר סיכוי להיכנס לרדיו.
"אני מאוד גאה בשיר הזה, מבסוט מהתוצאה, וגאה במי שעבד איתי. אני לא מחפש הגדרות של ז'אנר. אני עם קרקע ושורשים בישראל, אבל הראש של כל הפרויקט, הסאונדים, ההפקה, השירים - יש המון נגיעות של חו"ל וזה גם כיף. הדור של היום, שלי, מתחבר לדברים אחרים, ההשפעות עצומות, יש לנו אופציות מטורפות לשמוע מוזיקה. אני שומע כל יום 20 דברים חדשים מגניבים באלקטרוני, רוק, אר אנד בי. אני נכנס ליו טיוב ומרגיש כמו ילד בחנות ממתקים. זה כיף להביא את זה בשפת האם שלך. עשיתי פרויקט באנגלית עם טריפ-ל שאני מאוד אוהב והם מקסימים. עכשיו כיף לי להביא את השילוב הזה. זה תענוג".

-לא היתה לך בעיה להיצמד למישהי אחרת בקליפ.
"אני בא מתחום המשחק, מ'שמש' ועד 'אליפים' וכשצריך לשחק ולהעביר את העניין כמו שצריך ושייצא טוב אז אני נכנס לתפקיד ועושה כל מה שצריך. זה ממש לא בשביל להרגיז את חגית. חגית זה אהבה שלי, אני חולה עליה, היא האדם הכי מקסים שיש".

-ייקח זמן עד שיהיה מקום בלב למישהי אחרת.
"זה לא פשוט להתאושש מפרידה, לכל אחד. וגם כשנפרדים בטוב והבנה יש תחושה של פספוס ובאסה כמו בכל פרידה. לוקחים את הדברים הטובים ומחפשים לפתור".

-עברנו ראיון שלם בלי מילה על בר מ"שמש".
"כן זה כיף ככה. כל היום אני בלופים על זה כי כל היום מדברים איתי על זה. גם מדברים על איחוד. כשאני מתגלח אני לא שונה בהרבה מאיך שנראיתי בגיל 14-15 אז ברור שמזהים אותי. הכי טוב שזה בחיוך ואהבה. אבל היום כבר יותר שואלים אותי על המוזיקה כאליעד. אני מקווה שעכשיו כשאני מוציא שיר בעברית, אוכל להתחבר מחדש לקהל שגם אוהב אותי בתור הילד מ'שמש'".