קרן פלס יוצאת בימים אלה לסיבוב הופעות חדש לקראת האלבום השלישי שלה "בין העיר לכפר", שצפוי לצאת בחודש אגוסט הקרוב. מהאלבום יצאו עד כה השירים "הצפון פורח" (שזכה לקליפ מתוך החתונה שלה), "כל היתר חולף", ו"שיר לאסף" (קליפ). את המסע אליו היא מתחילה בבבית הקברות במושבה כנרת, ליד קבריהן של נעמי שמר ורחל המשוררת. שתי פסגות גבוהות מאוד לשאוף אליהן.

את האלבום הפיקה מוזיקלית יהודית רביץ, כשבינה לבין פלס יש לא מעט קווי דמיון. שתיהן יוצרות ומבצעות שפרצו משום מקום, כמעט ברגע אחד - יהודית רביץ עם ההופעה הבלתי נשכחת עם השיר "סליחות" על בימת פסטיבל הזמר בשנת 1977, וקרן פלס כשקרעה את הפלייליסט של גלגלצ לפני כארבע שנים עם שירים שכתבה למירי מסיקה, הראל סקעת ולעצמה. שתיהן הגיעו לעיר הגדולה מהפריפריה: רביץ נולדה וגדלה בבאר-שבע, פלס מהמושבה יבנאל.

יהודית רביץ על פלס: "היה צריך לבלום אותה"

למרות נקודות החיבור, המפגש בין השתיים לא היה מובן מאליו. קרן היא צעירה פעלתנית, שמככבת במדורי הרכילות, יוצרת שירים שמסגירים פרטים רבים על חייה האישיים, וכותבת מוזיקה למחזות זמר. בניגוד אליה יהודית יותר מופנמת, ולא נוהגת לדבר על חייה האישיים, שנחשפו לאחרונה.

פלס, שאהבה את רביץ עוד מילדותה, פנתה אליה בבקשה שזו תעבוד איתה על האלבום החדש, רביץ סירבה בתחילה ואחרי משא-ומתן ממושך התחילו לעבוד יחד. "היה צריך לבלום את הרגל שלה שדופקת על הרצפה ואומרת "אני רוצה עכשיו", אומרת רביץ בחיוך על הכוכבת הצעירה ממנה.

>> רוד סטיוארט ריגש על הבמה בציריך - סיקור מופע לקראת הגעתו לארץ