דויד ברוזה הוא אחד האמנים הישראלים שנחשבים ל"בינלאומיים" ומנהל קריירה בחו"ל שמקבילה לזו שבארץ. השבוע הוציא ברוזה אלבום חדש בן 12 שירים, שכולו לחנים שלו לטקסטים שהוריש לו גיבור הקאנטרי והבלוז האגדי טאונס ואן זאנט (Townes Van Zandt).

שמו המלא של האלבום הוא "Night Down - The Unpublished Poetry Of Townes Van Zandt". מתוכו כבר יצא השיר "Soul To Soul" כסינגל ראשון לרדיו בארץ, כשבמקביל זכה ברוזה לביקורות טובות בחו"ל ולראיונות במגזינים נחשבים כמו ה"בילבורד".

"שרתי את 'דניאלה' והוא אמר: 'מה לעזאזל זה היה?'"

ואן זאנט נחשב לאחד מאמני הקאנטרי הגדולים בארצות הברית. בוב דילן אמר עליו שהוא כותב השירים הטוב בעולם, כך מספר ברוזה. דילן גם רצה לעבוד עם ואן זאנט, שסירב לו. הוא בא ממשפחת נפט מהגדולות בטקסס ולא היה צריך לעבוד יום אחד בחייו. "היה יכול למלא את המדיסון סקוור גארדן, אבל סרב להצלחה", אומר ברוזה. "הופענו יחד במקום יותר קטן מצוותא".

ואן זאנט נפטר ב-1997 וציווה כי לאחר מותו יעברו שירים שכתב ,שנמצאו בקופסת נעליים, לדויד ברוזה להלחנה. 12 שנה אחרי כן מוציא ברוזה שנים עשר שירים חדשים באנגלית, אותם הלחין, עיבד והפיק עם מיטב הנגנים באולפן בניו יורק.

איך זה קרה? "פגשתי את טאונס ואן זאנט בהופעה ב 94' שבה כל אחד שר שיר אחד שלו", נזכר ברוזה. "טאונס שר שיר משלו ואני דפקתי את הבלוז של 'דניאלה' והוא עוצם עיניים ומקשיב, ושוקע ושוקע ובסוף הוא שואל 'מה לעזאזל זה היה? באיזו שפה שרת?' - 'בעברית', עניתי. הוא אמר לי שהיה רוצה לעבוד איתי וזה נראה לי דמיוני, אבל נתתי לו את הטלפון שלי".

"יומיים לפני שואן זאנט נפטר הוא השאיר צוואה עם השם שלי"

"יום אחד קיבלתי טלפון מאישה שארגנה מופע לזכרו", ממשיך ברוזה. "היא אמרה שואן זאנט נפטר ושיומיים לפני כן הוא הכתיב לה צוואה ששירים שהוא כתב יגיעו אלי. היא צלצלה אלי ונתנה לי את מספר הטלפון של אשתו. היא זכרה אותי ואמרה לי 'זה פה בקופסת נעליים, אפגוש אותך בניו יורק ונדבר'. באתי לניו יורק והיא אמרה 'רציתי לתת את זה לבוב דילן'. אמרתי 'קטונתי, אני מתל אביב'".

"שמונה שנים אחר כך אשתו דיברה איתי שוב. רציתי להגיע אליה מיוסטון לנאשוויל לקחת את השירים, אבל היא אמרה שתשלח לי אותם באי מייל. כשחזרתי לתל אביב התחלתי לקבל מנה אי מיילים עם השירים, אספתי אותם, לקח לי זמן להלחין והנה האלבום עם השירים של טאונס ואן זאנט יוצא בכל העולם וגם בישראל".