היוצר והמלחין אפי נצר קיבל פרס על מפעל חיים מטעם איגד אמני ישראל ("אמ"י) ועיריית חיפה, במופע רב משתתפים. בראיון מיוחד לתוכנית "יום חדש" הוא אומר: "אני מבצע בהופעות שלי שירים של אייל גולן, את היפים כמו מציאות נפרדת, אבל אני לא אוהב את הטקסטים של המוזיקה הזו כי לא משקיעים בה. אני לא אוהב טקסטים כמו 'בלבלי אותו' ושעולים לרקוד על השולחנות".

אפי נצר עומד מאחורי הקמת חבורות הזמר הראשונות ומועדוני השירה בציבור, הלחין וכתב מאות שירים למיטב האמנים, ביניהם: "זר של נרקיסים", "ראי רחל", "ציפורים נודדות", "מישהו הולך תמיד איתי", "פרחים בקנה", "אם תשוב", "שלום על ישראל", "שובך יונים", "מלכות החרמון", "קוראים לנו ללכת" ועוד.

הלחין את המנוני גולני, גבעתי וסיירת אגוז

שירו "בלדה לחובש" זכה במקום ה-1 בפסטיבל הזמר בשנת 1969,שירו "אני ושירי" זכה במקום ה-3 באותה תחרות בשנת 1964. נצר אף הלחין את רוב המנוני חטיבות צה"ל: "גולני שלי", "המנון גבעתי", "סיירת אגוז", המנון חיל המודיעין", "המנון הסטילים" וכו'.

הוא הקים את חבורת הזמר הראשונה בארץ "חבורת בית רוטשילד" בחיפה ולמעשה טבע את המונח "חבורת זמר" שלא היה קיים עד אז. הוא גילה זמרים רבים, ביניהם את הזמרת ירדנה ארזי, ועבד שנים רבות עם עפרה חזה, אריק לביא ועוד רבים וטובים. נצר היה חלוץ מועדוני הזמר בארץ, והפך את השירה בציבור  לתנועה עממית סוחפת ופופולארית.

גילה את ירדנה ארזי, עבד עם עפרה חזה ז"ל

בשנת 2001 הוענק לאפי נצר פרס "נוצת הזהב" של אקו"ם,על האדרת והפצת הזמר העברי ופרס הכנסת "מגן הכנסת"- באותה קטגוריה. בשנת 2006 הוענק לו אות יקיר חיפה ולפני כעשור הוא נבחר לנשיא מפעל "שירת רבים". נצר חרט על דגלו את שימור הזמר העברי וקידום אמנים צעירים בראשית דרכם, ממשיך במפעלו הגדול והחשוב גם כיום.

>> ריטה: "משי ונועם מוכשרות ממני"; מפרגנת למירי מסיקה, דיאנה גולבי ורוני דלומי