נתן גושן, עברי לידר, אמפי שוני (צילום: אבי נישניבר)
מפזרים את מסך הערפל מעל השנה החדשה. נתן גושן ועברי לידר באמפי שוני | צילום: אבי נישניבר

בזמן שמרבית עם ישראל התכנס משפחות משפחות, יצא לטבע, בילה, התווכח על המצעדים השנתיים ואכל, התקיימו בארץ מספר אירועים מוזיקליים שווים, שכדאי להציץ בהם עם סגירת השנה הקודמת ופתיחתה של החדשה.

נתן גושן סגר את השנה באמפי שוני, שם הגשים חלום ואירח על הבמה את עברי לידר, שהפיק מוזיקלית את המופע העכשווי שלו "בין כל הרעשים", לא לפני שסיפר בראיון שהוא מתייעץ איתו גם על דברים גסים.


(צילום: ספיר שלמה)

על הבמה ביצע גושן את מיטב הלהיטים, ביניהם השיר "עוד", שהוכתר כשיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו המדווחות לאקו"ם בשנה החולפת. עם עברי לידר ביצוע גושן ארבעה דואטים, לשירים "היום" שלו ושלושה של לידר - "יותר טוב כלום מכמעט", "הכוס הכחולה" ו"מרי לנצח".

 

אביצ'י מרים את גני התערוכה

החששות שמא אביצ'י יבטל את הופעתו בארץ בגלל המצב בסוריה נתבדו, וביום חמישי בצהרים הרעידו הרמקולים של הדיג'יי-כוכב את גני התערורה בתל אביב, לאוזניהם של אלפי חוגגים, שהרעיון של תפוח בדבש נשמע להם נחמד, בעיקר כמאנצ'יז אחרי דברים אחרים.


אביצ'י בישראל (צילום: Vesko Latchev)

לשיאה הגיעה ההופעה של השוודי החתיך במחרוזת שכללה שלושה להיטים גדולים: "Addicted To You" אחריו "Wake Me Up" שבימים אלה מרקיד את כל העולם, והחדש חדש "You Make Me". ההצלחה של אביצ'י היא סםתח נאה לקראת ההופעות של דיוויד גואטה במצדה בחודש הבא (17.10) וטייסטו בילת יומיים אחריו. רק שהשקט יישמר.

 

ריטה ושלום חנוך "מחכים למשיח"

שיר האחרון והיפה שהוציאה ריטה, "שיר געגועים", לא מצא את דרכו למצעדי סוף השנה, אבל בראש השנה קיימה הדיווה מופע שקיעה באמפי שוני, בו אירחה את שלום חנוך.


 (צילום: Maya Yitzhaki)

אחד מרגעי השיא בו היה ביצוע משותף להמנון המחאה הנצחי "מחכים למשיח". נדמה שלאור הנוכחות שלה על הבמה היה ראוי לשנות את המילים ולשיר על ריטה היפה, במקום על ירדנה. כך או אחרת, עבור הדיווה מדובר בפסק זמן קצר מיצלומי "הכוכב הבא", שם היא מככבת כשופטת.

 

שווייצריה הקטנה והרועשת

אילוייטי בהופעה (צילום: קובי ריכטר)
אילוייטי בהופעה ברידינג | צילום: קובי ריכטר

להקת הפולק-מטאל השווייצרית "Eluveitie", מילאו בשישי בערב את מועדון רידינג 3 בתל אביב בכ-750 מטאליסטים שמחים.

עם סולנית בקדמת הבמה וסט כלים אתניים מיוחדים, נתנו "אוליוויטי" את אחת מהופעות המטאל המעניינות שנראו כאן בחודשים האחרונים.


(צילום: eg7eg7 eg7eg7)

בסיום ההופעה הודיע המפיק ישי שוורץ על שתי להקות המטאל הבאות שיגיעו לארץ: MOONSORROW מפינלנד, ו-"ROTTING CHRIST מיוון, שיגיעו למופע משותף מיוחד לחורף, בשישי, 20 בדצמבר, באותו הרידינג.

 

לונדון האיכותית והנוחה

 יומיים קודם לכן הגיע למועדון הקומפורט בתל אביב האמן האלקטרוני הלונדוני וניישן סניירס (Venetian Snares), אחד מאמני הבית של ה"ממינסטרי אוף סאונד" בלונדון, שמתמחה בדראם נ' בייס והארדקוק, עם דגימות של מוזיקה קלאסית, רגאיי, מטאל ופאנק. בהופעה שנתן במועדון התל אביבי אפשר לצפות כאן: