רוקפור (צילום: נועה זני)
רוקפור מודל 2013 | צילום: נועה זני

חברי להקת רוקפור מוציאים את אלבומם החדש " Too Many Organs", בו הם חוזרים לשיר באנגלית (אלבום שישי של הלהקה בשפה זו). מהאלבום יצאו שיר הנושא "Too Many Organs" והשיר "Two Miles" עם אפרת בן-צור.

כעת נחשף שיתוף פעולה נוסף של חברי הלהקה עם זמרת - השיר "Don't Shoot The Messenger" בו מתארחת הזמרת האמריקאית ליסה ג'רמנו. איתו נחשפים שני שירים נוספים: "Noah" ו"Halloween in Vancouver", כשחברי הלהקה עצמם מספרים את הסיפורים שמאחוריהם.

Don't Shoot The Messenger
רוקפור: "בשיר הזה מתארחת הזמרת האמריקאי ליסה ג'רמנו. הלחן והאווירה שנוצרו, השפיעו על כתיבת הטקסט: הגיטרות, שנשמעו כאילו נלקחו מתוך מערבון, הקצב המאיים והמלחיץ, הם שהציתו את הדמיון ויצרו את הסצנה של הרעים שבאים לבר המקומי והמאובק, כדי לסגור חשבון עם אדם שבגד בהם. הקולות - מקהלת גברים טובעים באקו, הדים של צלילים מרוחקים, מוסיפים לתחושת הפחד והמיסתורין. ריח אבק השריפה ודו קרב יריות קלאסי מסיים את הסיפור, בלי הפי אנד".

Noah
רוקפור: "שיחות החולין שלנו, תוך כדי החזרות, באולפן ובדרך להופעות, הן שיוצרות את הטריגר שאולי יוביל לכתיבת השיר הבא. במקרה של Noah, המילים נכתבו בעקבות שיחה ארוכה על סרט שמתאר את המסע אחר גילוי שרידי תיבת נח. הנינוחות והשלווה של הלחן, שהתנגן ברקע, אגב שיחתנו, התאים לשקט שאחרי הסערה".

Halloween in Vancouver
רוקפור: "הלחן והמילים לשיר זה נכתבו בהשפעת חוויה שעברנו בוונקובר, קנדה, כשהופענו שם לפני כמה שנים בחג ליל הקדושים. האווירה במועדון עם שלל הדמויות בתחפושת, שכללו בין היתר מומיות, שלדים ושודדי ים, היתה של מסיבה פסיכדלית אי שם בשנות השישים. גם העיצוב עם הטפטים האקזוטיים ורפרטואר השירים של הדי ג׳יי תרמו לתחושה שאנו נמצאים במקום שבו הזמן עצר. באותה מסיבה חשבנו על חלק ממהלכי האקורדים של השיר ופיתחנו אותם תוך כדי נגינה בחדר חזרות, כמה שנים אחרי".

האלבום החדש

חברי רוקפור מספרים שהעבודה על האלבום "Too Many Organs" נולדה בעיקר מנגינה משותפת ורעיונות מוזיקליים שעלו תוך כדי אותה אינטראקציה. חלק גדול מהשירים נוצר מאפס, כשכל אחד מהחברים תורם מאופיו ומהמוזיקליות הייחודית לו וביחד נוצר שילוב בין עבודת הגיטרות של ברוך בן יצחק, הבס של מרק לזר, התופים של איסר טננבאום ונגינת הקלידים מרובת האפקטים של יקי גני. על המיקסים אחראי ביל ריפתין מ-REM.

את האלבום "Too Many Organs", בהוצאת "אנובה מיוזיק", יהיה ניתן להשיג במהדורה מוגבלת של תקליטי ויניל בסיבוב ההופעות המתקרב המקומי וב"יום התקליט" שיערך ב-20/4 בחנות "האוזן השלישית". מופע השקת האלבום יתקיים ביום חמישי 9 במאי במועדון "בארבי" בתל אביב. עוד לפני כן יופיעו רוקפור ברחבי הארץ.

רוקפור

להקת רוקפור הוציאה עד היום אלבומים מוצלחים מו "האיש שראה הכל" שנחשב לקלאסיקת רוק ישראלית ו"'בחזרה לשבלול". כמו הוציאה עד היום חמישה אלבומים באנגלית שראו אור גם בחו"ל וזכו לביקורות טובות. הלהקה הופיעה בפסטיבלים בעולם עם להקות כמו "בלונדי"' ו-"B 52's", הצדיעה ל"וולווט אנדרגראונד" כאן בארץ ושיתפה פעולה עם אביב גפן, אסף אמדורסקי, מאור כהן, גבע אלון ואחרים. במקביל לפעילותם כלהקה, חברי רוקפור השתתפו כמפיקים ו/או נגנים בפרויקטים של נינט טייב, אלקטרה, אפרת בן צור וטרי פויזן.