מורן מזור במסיבה (צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה)
מלכת המסיבה. מורן מזור בהופעה במסיבה של המשלחת הישראלית לאירוויזיון | צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה

המשלחת הישראלית לאירוויזיון 2013, קיימה אמש מסיבה גדולה לחברי המשלחות האחרות, בב"בית הזכוכית" שבעיר, בכיכובה של מורן מזור, נציגת ישראל לאירוויזיון, עם השיר "רק בשבילו".

>> העולות מחצי הגמר הראשון של האירוויזיון: אנוק ההולנדית בפנים
>> הצביעו למצעד להיטי ישראל באירוויזיון
>> מורן מזור בקליפ הרשמי, החזרה בשבדיה, תפילה בבית כנסת וקבלת שבת
>> דובר המשלחת לאירוויזיון: "אנחנו לא מייצגים את ממשלת ישראל"
>> המתחרים של מורן מזור באירוויזיון 2013: המתמודדים, השירים, המדינות
>> תולדות ישראל באירוויזיון: כל השירים, כל הסיפורים

מזור וזמרי הליווי שלה פתחו את הערב בשירת "הללויה" ולאחר כל ההופעות חתמה מזור את הערב בשיר "רק בשבילו", איתו היא מייצגת את ישראל ועוד שלושה שירים מאלבום הבכורה שלה, ביניהם מהשיר "עלינו". במהלך הערב הצטרפה מורן מזור לנציגי המשלחות האחרות שהגיעו ושרה איתם - עם מקדוניה היא שרה ״הבה נגילה״ ועם נציגי יוון שיר יווני.

מורן מזור פותחת את הערב עם "הללויה"

למסיבה הגיעו כ-1500 איש, מתוכם נציגי איגוד השידור האירופי, עיתונאים מעשרות מדינות מכל העולם, מעריצי אירוויזיון וחברי כ-15 משלחות לאירוויזיון: גרמניה, אלבניה, מלטה, לטביה, מקדוניה, ארמניה, יוון, בולגריה, שבדיה המארחת, פינלנד, איטליה, צרפת, בריטניה (כל המשלחת מלבד בוני טיילר הזמרת), סן מרינו ורומניה.

חלקם גם עלו לבמה להופיע - בנות להקת "קסקדה" הגרמניות, נציגי לטביה, מלטה, ארמניה, יוון, בולגריה, שוודיה וצרפת. התרגשות גדולה אחזה במשלחת הישראלית כשנציגת מקדוניה, אסמה בת ה-70, פצחה על הבמה בשירת "הבה נגילה" ו"הבאנו שלום עליכם".

 להקת "קסקדה" הגרמנית מופיעה במסיבה הישראלית

אורחת מיוחדת הייתה הזמרת השבדית קרולה, האישה היחידה שעמדה על בימת האירוויזיון שלוש פעמים (ואף גזלה את הבכורה מאורנה ומשה דץ בתחרות שהתקיימה ב-1991 ברומא). קרולה, שביקרה מספר פעמים בארץ, כולל הופעה בקדם 92', היא חברה בארגון נוצרים אוהבי ישראל ונחשבת לשגרירה הטובה ביותר של ישראל בשבדיה.

את המסיבה הנחה הבמאי, היוצר והיועץ האמנותי דורון מדלי, שדאג שכולם יהנו, הלהיב את הקהל והאורחים מהמשלחות האחרות והרים את המורל של החוגגים.

אורחי המסיבה רקדו לצלילי שירים שייצגו את ישראל בתחרות האירוויזיון לאורך השנים, בניצוחו של די ג'יי רון כהן. על המסכים הוקרנו קליפים של שירי ישראל באירוויזיון והאווירה היתה שמחה וצבעונית, כמו שרק המשלחת הישראלית יכולה לעשות. האירוע, אשר כבר הפך למסורת, נחשב כרגיל לאירוע החם ביותר בעיר.

מורן מזור שרה "רק בשבילו" במסיבה של המשלחת הישראלית

מורן מזור שרה "עלינו" במסיבה של האירוויזיון

הנוכחים שיבחו את המשלחת הישראלית על "המסיבה הכי טובה במאלמו". בנות "קסקדה" הגרמניות אמרו: "ממש נהנינו הערב, והעובדה שגרמניה מתארחת במסיבה ישראלית רק מראה שיש דרך לאהוב ולקבל אחד את השני למרות משקעי העבר". נינה, זמרת הליווי של מקדוניה, אמרה: "אנחנו כל כך אוהבים את ישראל ומזדהים איתכם בכל כך הרבה מובנים. גם אנחנו נרדפנו בעבר על ידי היוונים".

האירוע התקיים בחסותם של דן וכריסטין אולופסון - נוצרים אוהבי ישראל, בחסות הקרן הקיימת לישראל ובהפקת טלי אשכולי. את הערב כיבד בנוכחתו סגן שגריר ישראל בשטוקהולם, אורי רוטמן, שאף נאם ובירך את כל המשלחות. עוד נאם באירוע מיכאל חן, נציג קרן קיימת לישראל שהזמין את כל צוותי הטלוויזיה שנכחו במקום לביקור בישראל במימון מלא של הקרן.

מורן מזור במסיבה (צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה)
רק בשבילם. מורן מזור שרה במסיבה של המשלחת הישראלית לאירוויזיון | צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה

מורן מזור במסיבה עם קרולה (צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה)
מורן מזור וכוכבת האירוויזיונים קרולנה | צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה

דורון מדלי, קרולה (צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה)
הבמאי דורון מדלי עם הזמרת קרולה | צילום: ליאון קיכלר, מאלמו, שבדיה