גלי עטרי, מהזמרות המובילות בפופ הישראלי בעשורים האחרונים, תתארח הערב בתוכנית "כוכב נולד". עשרה מתמודדים יבצעו משיריה, עטרי אף תצטרף לנאור אלבז בקטע קצר משירה "מהמרחקים", ובזמן שאתם תצביעו למתמודד האהוב עליכם היא תשיר על הבמה את "הכל עומד במקום". בדומה לקרן פלס ומירי מסיקה היא צפויה לשבת מאחורי הקלעים ולא בשולחן השופטים.

השירים של עטרי שיבוצעו הערב הם "חזקה מהרוח", "נסיך החלומות", "סוף העונה", "דרך ארוכה", "עוד יום", "רק אתמול", "ואולי", "בין האש ובין המים", "אסמרלדה", וכאמור "מהמרחקים", שהיה השיר המושמע ביותר ברדיו בשנה שעברה לפי נתוני אקו"ם. אלה הם כמובן רק מעטים מתוך רפרטואר הלהיטים הגדול והמגוון שלה (רוצים לדעת מי מהמתמודדים ישיר איזה שיר? כנסו לכאן).

"צריך לקחת את השיר באופן אישי, כדי לשיר אותו יותר טוב"

"רק עשרה שירים שלי יבוצעו, ורבים טובים לא נכנסו פנימה", אומרת עטרי. "זה כמו שאתה נותן שעתיים של הופעה ובסוף באים ושואלים למה השיר הזה והזה לא נכנס. עמוס בן דוד עשה את העיבודים ונתן טוויסט רענן לשירים הישנים. העיבוד יהיה קצת אחר. הרבה גיטרות ועניינים".

גלי עטרי, מחווה לשמרית אור (צילום: רועי ברקוביץ')
"ההופעה הראשונה בקריירה שלי היתה מול עשרת אלפים איש ביפן". גלי עטרי | צילום: רועי ברקוביץ'

-איך את מרגישה לקראת התוכנית?
"מרגישה אחלה. אתמול הייתי עם המתמודדים, במפגשים עם עשרה זמרים וזמרות. דיברנו על איזה שיר הם רוצים לשיר, ומה ולמה. היה חשוב לי במפגש הזה לדעת למה הם בחרו כל שיר ושיר, מהי נקודת החיבור של כל אחד מהם לשיר שלו. נתתי להם לגבי השירים נקודת מוצא לגבי הטקסטים. כי הרבה מהם בחרו שירים מתוך אינסטינקט, אבל כשהסברתי להם משמעויות של מילים הם גילו את זה מחדש וההתחברות שלהם לשיר היתה טובה יותר. צריך לקחת את השיר באופן אישי, כי בהתחלה כשעוד אין ניסיון לא תמיד אתה מבין למה אתה שר ומה אתה שר. כשאתה מתעמק במשהו אתה מבין אותו יותר ויכול להגיש את הטקסט טוב יותר".

"סימנתי לי 6 או 7 שיש להם פוטנציאל"

-איך התרשמת מהם?
"שמחתי לראות שהם יותר טובים ממה שחשבתי. צפיתי ראיתי בתוכניות האחרונות עם אייל גולן ומירי מסיקה וקרן פלס וככה הכרתי את המתמודדים. סימנתי לי 6 או 7 שיש להם פוטנציאל וגם אתמול פגשתי כמה שהפתיעו אותי לטובה. יש שם כמה שאני רואה שאם ינקו מהם כמה דברים יש להם פוטנציאל להצליח. מתוכם אחד, שלא אגלה מי הוא, התגלה לי כמוזיקאי, כמישהו שמבין עניין, שגם מכיר תאטרון, ויש לו הומור ולדעתי יש לו פוטנציאל לקריירה עם עתיד גדול. ויש כאלה שלגביהם זה עוד מוקדם מדי, אבל כמה  מהם יכולים להתפתח. גיליתי אצלם המון בוסר בתפיסת המקצוע, בביטחון העצמי, באיך אתה מרגיש עם עצמך. זה נרכש ורק הזמן והניסיון יעשו את העבודה".

-אילו עצות נתת להם?
"אמרתי למישהי, שמאוד אוהבת זמרת מסוימת ומנסה לשיר כמוה - אל תשירי כמוה, תשירי כמוך. ובשיר שלי שהיא שרה זה נשמע כמו שהיא שרה ולא כמו זמרת אחרת. חשוב לציור את הזהות והייחוד שלך, כי זה מה שמשכנע. אחר כך אפשר לחקות אחרים, אבל אין לזה עתיד. אישיות משלך זה מה שעובד".

"שופטת? לא בראש שלי להיות אכזרית לאנשים"

-את מדמיינת את עצמך כזמרת צעירה בסיטואציה שהם נמצאים בה?
"כן בטח. הייתי יכולה לעמוד סיטואציה הזו, זה מזכיר לי אותי בתחילת דרכי. כל הקטע של מה נכון ומה לא נכון. לא ידעתי לשים את הנקודה על מה לעשות. ואני רואה את זה אצלם, בהחלט. בהתחלה שלי באתי מניו יורק ומה שהיה לי בראש זו מוזיקה שחורה, ואז הבנתי שאני צריכה להתחבר למה קשורה פה, למדינה שלי. לקח לי שנים למצוא את האיזון. הייתי דור אחר עם אנרגיות אחרות. היום הכל פורץ החוצה. אנחנו היינו בישנים ולא העזנו. לקח זמן למצוא את הנישה שלך, החיבור שלך לקהל, איפה אתה נמצא, איפה האישיות שלך, לשיר כמו עצמך ולא כמו זמרים ארים".

-היית רוצה להיות שופטת?
"לא. נכון שאחרי אתמול ראיתי שהשד לא נורא כל כך, כי ראיתי שאפשר לבקר בעדינות. אני לא רוצה להיות שופטת, אבל אני רוצה להגיד את האמת, שלפעמים היא אכזרית ולא בראש שלי להיות אכזרית לאנשים, כי לא תמיד האמת והכנות היא תירוץ לאכזריות, ואם אתה לא אומר את כל האמת אז מה אתה עושה בעצם. אני יכולה להגיד ביקורת בונה בלי שזה יהיה משודר. אחרי אתמול זה לא שחור ולבן".

"אתה לומד להצליח בין לילה, אבל זה לא מחסן אותך"

-הופעת באירוויזיון וזכית. זו התרגשות שדומה אולי לגמר של כוכב נולד?
"להשוות לאירוויזיון זה קצת מוגזם. כי הם כבר כל כך בתוך זה, ממש בתוך העניין. אולי על הבמה הם מתרגשים אבל זה עולם אחר ממה שאני הכרתי. אצלי עד היום יש התרגשויות, אבל מסוג אחר. ההופעה הראשונה שלי היתה מול עשרת אלפים איש ביפן, הייתי בוסר בכלל ולא הבנתי שצריך להתרגש. היום אני יכולה לבוא למקום נחשב ולא להתרגש ולבוא לאיזה חור וכן להתרגש, אין לזה חוקים.

"אצלם זה בטח נובע מחוסר ניסיון ומכךשהם עדיין לא מחוסנים מהערות. משך השנים העור נהיה קצת יותר עבה כלפי ביקורת והערות ברחוב. אתה לא מתחסן, לגמרי אבל לומד להסתכל בעיניים אחרות. להם אין את הפריבילגיה הזו כי הם נהיים מוכרים בין לילה. אתה לומד להצליח בין לילה, אבל זה לא מחסן אותך. זה המינוס של זה. בשביל להחזיק קריירה לאורך שנים צריך עור עבה ולהתמודד עם נפילות".

>> דורון שפר בוחר סינגל ראשון לאלבום בעזרת הקהל