השחקן והמוזיקאי אמנון פישר הוציא לפני ארבע שנים את אלבום הבכורה "הבן של יוסף ומלי". היום הוא מוציא את "כמו מלך", שיר וקליפ חדש מתוך אלבום שני שיראה אור בקרוב, אותו כתב והלחין בעצמו, פרט לטקסט אחד של דורי מנור.

"לדיסק שלי קוראים 'פשוט'", אומר פישר, ובו אני מנסה להשאיר את הטעם של המקור הפשוט והאינטימי שנוצר בהופעות שלי. 'זה לא פשוט להיות פשוט', יש לזה, המשך זה שיר שכתבתי. הניסיון והרצון האמיתי הוא להודות על מה שיש לפני שממשיכים לבקש".

בשנים האחרונות התקרב פישר בדרכו שלו לאמונה ולמסורת. אלא שגל אלבומי האמונה, הדת והפיוטים, ששטף את הארץ בשנתיים האחרונות, לא עושה עליו רושם מיוחד. "זה לא גל וזה לא התחיל מאתמול", הוא אומר. "היהדות קיימת הרבה שנים. יצא ככה שנולדתי יהודי. בעזרת השם שלי 'אמנון' יצא שנולדתי אמן קטון, אז זה מה שאני עושה מתאמן. בסוף ברכה יש ברכה 'אמן', ואני בסוף ברכה קטנה אמנון'. כשאני מודה אני יותר במרכז שלי, יותר פנימה. אני לא חובש כיפה. יש לי אחת ולפעמים זה מספיק לי".

"אני משתף כי אני 'פישר' וזה קרוב ל'שייר'"

-על מה אתה כותב?
"אני כותב על החיפוש, על אהבה. אני כותב ככה שאנשים יוכלו להקשיב ואולי הדיסק יהווה מין מסע פנימי עם כמה מילים וצלילים משלי להם. אני יכול לעצום עיניים ולראות אצלי מבפנים ולהעלות לא רק מילים, אלא גם צלילים ואז לשתף, כי אני פישר שזה קרוב ל"שייר".

-מה עשית בין שני האלבומים?
"חייתי את חיי והמשכתי לכתוב לדיסק שלישי. יש לי כבר שירים, אני כותב ומלחין אותם בעיקר על גיטרה, ויש לי גם פסנתר. אני גם שחקן, באתי משם. עשיתי עכשיו תפקיד בעונה השנייה של 'מסכים', עם טינקרבל ומאיה מירון, גור בנטוביץ' ביים".

-מה יותר חזק, המוזיקה או המשחק?
"אם יש רמות של אמנות אז מוזיקה תופסת מקום גבוה, כי לפעמים לא צריך מילים וגם מתחברים אליה".

-עוד עוצרים אותך ברחוב ושואלים על 'תוסס' מלפני 20 שנה?
"כן (צוחק). לא מעט ניגשו אלי, באים אלי, 'בואנ'ה איפה אתה?'. גם כשאני לא רוקד עם כוכבות אני עדיין רוקד את החיים שלי מכל מיני גבהים מעניינים ויצירתיים".

-מתי ייצא האלבום?
"שאלה טובה, בקרוב. בינתיים חזרתי להופיע, באופן צנוע עם עוד גיטריסט חבר שקוראים לו תומי פטרובר, אבל לא זה מ'היהודים'".

אמנון פישר יופיע ב-9.7 בגג של תאטרון "הסמטה" ביפו העתיקה.