פיט דוהרטי, מהרוקרים הבולטים בבריטניה בעשור האחרון, יגיע לישראל ויופיע פעמיים במועדון "בארבי" בתל אביב - ב-30 באפריל וב-1 במאי. דוהרטי ייסד את הלהקות "The Libertines" ו-"Babyshambles" וכתב את שיריהן. הוא נחשב לאחד ממשוררי הרוק החשובים בדורו, קול מרדני של הדור הנוכחי, אמן אמיתי, ודמות שנויה במחלוקת, מרתקת, לעיתים מופרעת, ותמיד מעניינת.

דוהרטי נולד ב-12 במרץ 1979 בעיר הקהאם שבמחוז נורת'אמברלנד, כבן האמצעי בין שתי אחיות. אמו, ז'קלין, אחות במקצועה, ואביו הקתולי קצין בצבא הבריטי. סבו מצד אימו יהודי. המשפחה עברה בין בסיסים צבאיים רבים של הצבא הבריטי, עקב עבודתו של האב, וכילד התגורר פיט בבסיסים בבלפסט שבצפון אירלנד, בצפון גרמניה, בבדפורד, דורסט ולרנקה שבקפריסין. בגיל 11 החל דוהרטי הילד לנגן בגיטרה. בגיל 16 ניצח בתחרות כתיבת שירים והופיע ברוסיה מטעם ה"בריטיש קאונסיל". פיט אף נחשב לתלמיד מצטיין וסיים 11 בחינות בגרות, שבע מתוכן בציון הגבוה ביותר. הממוצע שלו כתלמיד היה A.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
מקים להקה. פיט דוהרטי | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

עם סיום לימודיו בתיכון עבר דוברטי לגור אצל סבתו בלונדון, עבד כקברן בבית קברות, ובעיקר קרא וכתב. הוא החל ללמוד ספרות אנגלית בקולג' "קווין מרי" של אוניברסיטת לונדון. שנה אחר כך, ב-97' הוא פוגש לראשונה את קרלוס בארט, השותף לדירה של אחותו הגדולה. המפגש גורם לדוהרטי לפרוש מלימודי הספרות אחרי שנה אחת, ולבארט מלימודי משחק. השניים מתאחדים מוזיקלית ומקימים הרכבים שעוברים גלגולים רבים. יעברו עוד ארבע שנים עד ש-Rough Trade יחתימו אותם תחת השם "The Libertines".

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
האויב שהוא חבר. פיט דוהרטי וקרלוס בארט | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

באוקטובר 2002, חצי שנה לאחר הוצאת הסינגל הראשון שלהם, שזיכה אותם כעבור יומיים בלבד במעמד היוקרתי של הופעה על שער המגזין NME, מוציא פיט עם ה"ליברטינס" את אלבום הבכורה "Up The Bracket" בהפקתו של מיק ג’ונס האגדי מלהקת ה"קלאש". כבר במהלך ההקלטות בעיותיו של פיט עם סמים מתחילות לצוף וגורמות למתחים בינו לבין שאר חברי הלהקה.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
אני זה התחפושת ובפנים אדם אחר. פיט דוהרטי וקרלוס בארט | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

אוגוסט 2003 - הבעיות ביחסיהם של דוהרטי ובארט עולות מדרגה, כשדוהארטי מבריז מטור באירופה ובארט לא מוכן לקבלו בחזרה ללהקה עד שלא יפסיק עם הסמים. כשה"ליברטינז" ממשיכים להופעות ביפן, דוהארטי עובד על שירים עם ה"בייבי שמבלס".

ב-11 באוגוסט מודה פיט שבזמן שלהקתו הופיעה בלעדיו ביפן הוא פרץ לביתו של בארט. השופט גוזר עליו מאסר של חצי שנה (שמופחת לאחר מכן לחודשיים). שבוע לאחר מכן יוצא הסינגל המצליח ביותר של ה"ליברטינז", “Don’t Look Back Into The Sun”. כשפיט משתחרר מהכלא, קרל מחכה לו בחוץ ובאותו הערב הם כבר מופיעים יחדיו.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
בורח מהמציאות | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות



מאי 2004 - במהלך השנה הליברטינז המאוחדים חוזרים לאולפן ההקלטות לעבוד על אלבומם השני, אך דוהרטי מתאחד גם עם הסמים. כדי למנוע מממנו ומבארט להרוג אחד את השני, שומרי ראש מלווים את הליך ההקלטות. ב-14 במאי, יום לאחר שהוא מוציא את הסינגל "For Lovers" עם להקת "Wolfman", פיט נכנס למכון הגמילה The Priory אך עוזב אותו מוקדם ונוסע להיגמל בתאילנד.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
שוקע בעצמו | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

אוגוסט 2004 - האלבום השני של "הליברטינז", הקרוי על שמם, רואה אור חודשיים לאחר שפיט מתבקש לעזוב את הלהקה עד שיתנקה מסמים. בארט לא רוצה להמשיך לכתוב חומרים ולהקליט בלי דוהרטי. בסוף אותה שנה הלהקה מתפרקת סופית. פיט כבר מופיע עם להקתו החדשה, ה"בייבי שמבלס".

בנומבר 2005  פיט מוציא עם ה"בייבי שמבלס" את האלבום "Down In Albion". בשיר הפותח שלו, "La Belle et la Bête" ("היפה והחיה"), הוא מבצע דואט עם חברתו דאז, הדוגמנית קייט מוס.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
אוהב דוגמניות-על | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

באפריל 2007 דוהרטי מכריז על אירוסיו לקייט מוס. השניים מתכננים להתחתן בקיץ של אותה השנה, אך נפרדים לפני שהדבר קורה. חצי שנה לאחר מכן דוהרטי מתארס עם הדוגמנית אירינה לאזארנו, גם אירוסין אלה נגמרים בפרידה.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
מצייר בדם | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

במאי 2007 גלריה בלונדון מציגה תערוכה עם 14 מציוריו של פיט, כשחלק מהם צוירו בדמו. חודש לאחר מכן יומניו של פיט מקובצים לספר ויוצאים לאור תחת השם "ספרי אלביון”. היומנים מגלים צדדים חדשים של אישיותו.
דוהרטי ממשיך בעיסוקים החוץ-מוזיקליים שלו, ובהמשך מתנסה בדוגמנות ואף במשחק.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
על כדורים | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

באפריל 2008 דוהרטי נכנס שוב לכלא, לאחר שמפר את תנאי המאסר על תנאי. הוא יוצא לאחר חודש בשל הפחתה בתקופת המאסר.

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
אלבום סולו | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

במרץ 2009 דוהרטי מוציא אלבום סולו, שמורכב משירים שנכתבו על ידו בתקופות שונות. עם גרהאם קוקסון מלהקת "בלר" לצידו על הגיטרה ובהפקתו של סטפן סטריט, מתקבל אלבום עם קו מוזיקלי שונה מכל מה שדוהרטי עשה בעבר, אשר פותח אותו לקהל חדש, עם שירים כמו "1939 חוזרת".

הטיין ליין של פיט דוהרטי (צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות)
חוזר עם הבייבי שמבלס | צילום: באדיבות נרנג'ה הפקות

בספטמבר 2013 דוהרטי חוזר אחרי כמעט ארבע שנות שתיקה ומשחרר עם ה"בייבי שמבלס" את "Sequel To The Prequel", אלבומם השלישי, עם הסינגל "Nothing Comes To Nothing". לעטיפותיהם של האלבום והסינגלים אחראי האמן המצליח דמיאן הרסט.

*אטי אורמן היא צלמת ואמנית רב-תחומית