עד לפני שנה היה הראפר איזי (ארז שרון, EZ) סוד שמור של מאות אלפי מעריצים צעירים, שצרכו את המוזיקה שלו ביו טיוב והפכו אותו לכוכב הראשון בישראל שפורץ דרך הרשת, כמעט בלי עזרה מהרדיו.

אבל אז, בקיץ שעבר, הוא הוכרז כמשתתף בפסטיגל ובין לילה הפך משם אנונימי, יחסית, בתעשיית המוזיקה, לדמות שמציעם לה קמפיינים פרסומיים (עד היום הוא דחה את כולם). בחודש ינואר האחרון השיק איזי את אלבום הבכורה שלו "תעשו לי מקום", שרוב השירים בו שווים מעל למליון צפיות ביו טיוב, והמקום אכן התפנה, עד שהיום איזי הוא מועמד בולט לתואר "פריצת השנה" במצעד השנתי של ישראל.

השבוע התראיין איזי לתוכנית "מיוזיקפה" של ערוץ 24. בסיום הצילומים ביקשנו ממנו לסכם את השנה האחרונה שלו במוזיקה ולספר על החוויות שעבר בה. "אני בתקופה עמוסה של הרבה הופעות קיץ", הוא אומר לנו. "קורים איתי דברם שחיכיתי להם הרבה שנים, כמו למשל הופעה עם נגנים שזה משהו שהוא חדש לי. אני כל פעם מאתגר את עצמי בדברים שמעניין אותי לשות ולשם אני פונה".

-איך אתה רואה את השנה האחרונה?
"עשיתי בה הרבה דברים שחלמתי לעשות הרבה מאוד זמן. וגם זו שנה שמעודדת אותי להמשיך הלאה. הרבה דברים שחשבתי שהם חסרי סיכוי, כמו להצליח בלי רדיו, בלי סינגל בגלגלצ - זה משהו שחשבתע שהוא מאסט בשביל להצליח בארץ, וזה השתנה בשנה הזו".

-יש לך סיכוי להיות "פריצת השנה"?
"לא ציפיתי להיות בכלל בקטגוריה. אם אני אזכה או לא, זה פחות שנה עבורי. אבל זה ששמים אותי יחד עם הרבה אמנים שאני מעריך זה כבוד עצום בשבילי".

-ההצלחה דרך הרשת שינתה אותך כאמן שפונה לקהל צעיר?
"פחות בהקשר של גיל. אבל הבנתי שאפשר להצליח גם בלי להוציא סינגל עם יחצנית, לקוות שהוא יצליל וככה להגיע לקהל. התחלתי להאמין בזה יותר ויותר בשנים האחרונות".

-מתי הרגשת שאתה מתחיל להצליח?
"כשהגעתי להופעה במועדון, שרתי את 'כלבויניקית' וכל הקהל הכיר את המילים".

-מה מגניב אותך?
"ביצירה זה שילובים, של דאבסטפ, של מוזיקה אלקטרונית, ופתאום לעבוד עם נגנים חיים, זה תמיד דינאמי ומשתנה".

שירה גבריאלוב (צילום: דין אהרוני)
"המרחק הגיאוגרפי עשה את שלו". שירה גבריאלוב | צילום: דין אהרוני

-שירה גבריאלוב אמרה שנפרדתם רק בגלל מרחק גיאוגרפי.
"כן, היא הוציאה אלבום מדהים ושנינו הבנו שאם היא לא תיסע לשם היא תפספס משהו שאחר כך היא תתחרט עליו. ובקטע הזה היא נסעה לשם לממש את עצמה. אני בטוח שצפוי לה שם עתיד מזהיר, בחו"ל, וכן, המרחק הגיאוגרפי עשה את שלו".

-אתה מרגיש שהצלחת, שעשית, שהגעת?
"אני ארגיש את זה רק כשאהיה שבע, ואני עדיין רעב לעשות עוד המון דברים. אני כרגע עולה במדרגות".

>> הצביעו למצעד השנתי של ישראל - אתם קובעים, אתם מחליטים