אין תמונה
"עבדנו יחד יומיים, היה כיף". שירה גבריאלוב בניו יורק עם אדם לוי

ארבעים שנה אחרי שמיקי גבריאלוב הגיע להישגים יפים בעולם הרוק הבריטי כבסיסט להקת הצ'רצ'ילים, עושה בימים אלה בתו, שירה גבריאלוב, צעדים מתקדמים בכיוונו של אלבום בינלאומי, שעתיד לצאת בהמשך השנה. שיר ראשון ממנו ייצא בעוד כמה שבועות ובקרוב תצא גבריאלוב למופע באנגלית עם נגנים, שהבולט בהם הוא המתופף סתיו דנקר, אחיו של רן.

גבריאלוב, שפעם קראה לעצמה "שירה G" והוציאה אלבום ראשון לפני כשנתיים וחצי, נמצאת בתקופה האחרונה על הקו תל אביב-לונדון, שם היא צפויה להשלים בקרוב את ההקלטות והפקת שירים אחרונים. "האלבום בתהליכים, הוא חצי מוכן", היא מדווחת. "יש את כל החומרים, נשאר לסיים הפקה של כמה שירים ולעשות מיקסים בלוס אנג'לס. במקביל אנחנו מתבשלים על הצעות לגבי חוזי הפצה מול כל מיני חברות.

"טום ניקולס משקיע בי המון כסף, יחד איתי ועם אלון אמיר"

המפיק המוזיקלי של האלבום של גבריאלוב הוא הבריטי טום ניקולס, שעבד בעבר עם קיילי מינוג ולהקת הבנות המצליחה "All Saints", ובינתיים הוציא עם גבריאלוב את הגרסה ל"Crazy", במקור הלהיט של נארלס בארקלי, שזכה למאות השמעות בארץ, נכנס למספר אוספי להיטים ברחבי העולם ובימים אלה בודקות חברות תקליטים את אופציות ההפצה שלו בסקנדינביה, צרפת וגרמניה.

"טום ניקולס הגיע לארץ לעבוד עם איזושהי להקה", מספרת גבריאלוב, "הכרתי אותו דרך ארנון וולפסון, ידיד שהכרתי בלונדון. נפגשנו, הוא אהב את מה ששמע והזמין אותי להקליט אצלו בלונדון. כתבנו יחד שיר אחד והיה כיף אז החלטנו להמשיך".

-במה הוא סימן אותך כמיוחדת?
"בפן הקולי וכמבצעת. אני לא רוצה להחמיא לעצמי, אבל אני חושבת שהוא רואה שיכול להיות בי משהו. הוא משקיע באלבום הרבה מאוד כסף, יחד איתי ועם המנהל והיחצן שלי, אלון אמיר. טום משקיע, הוא מתעסק בזה הרבה - שולח לאנשים, מבקש שישמעו, משמיע בעצמו, זו עבודה לא קלה".

טום ניקולס גם חיבר את גבריאלוב לאדם לוי, כותב שירים ניו-יורקי מוערך, שבין היתר עבד עם זוכת ה"גראמי" נורה ג'ונס על אלבומיה המצליחים ועם טרייסי צ'פמן. לוי הוציא עד כה מספר אלבומי סולו ואף מלווה את נורה ג'ונס בהופעותיה כנגן. ניקולס שלח לו חומרים של גבריאלוב וקיבל ממנו באותו יום תשובה חיובית.

"מה שדחף אותי לחו"ל זה השפה אנגלית שהיא גם שפת-אם בשבילי"

"נסעתי לניו יורק כדי לכתוב עם אדם", מספרת גבריאלוב, "ישבנו יחד יומיים, 16 שעות של עבודה משותפת, 8 ו- 8 בכל יום. יצאו שני שירים מאוד יפים שעוד צריכים לעבור הפקה. זה יצא מאוד מרשים והיה מאוד נעים לעבוד איתו. הוא גם הזמין אותי למופע שלו במועדון ג'אז בניו יורק".

אין תמונה
"אם האלבום שלי הצליח או לא, זה לא מה שדחף אותי לחו"ל". שירה גבריאלוב באלבום הקודם

-הוצאת ב-2007 אלבום סולו בארץ, התאכזבת שהוא לא הצליח ולכן פנית לחו"ל?
"האלבום אולי לא נמכר, אבל השיר 'בוקר יאיר' פרץ החוצה, כה להוקרה, הייתי מאוד מרוצה. הוא גם נמכר באינטרנט, כנראה שתקליטים זה כבר לא העניין. אבל זה לא מה שדחף אותי לחו"ל. הארץ זה הארץ, ואני יכולה לנסות לפרוץ גם פה וגם בעוד מקומות. מה ששינה את דעתי זה השפה אנגלית שהרחיבה לי אופקים וזו גם שפת-אם שלי יחד עם עברית, כי אמא שלי גדלה ולמדה בארצות הברית. באלבום הראשון היו לי שני שירים באנגלית והחלטתי שאני רוצה אלבום שלם. הייתי בצרפת הרבה זמן, חיפשתי מישהו, חברה או צוות הפקה שיעזור. עוד לפני שפגשתי את טום התחלתי לכתוב באנגלית".

-עפרה חזה ז"ל, ליאל קולט, אחינועם ניני – מי מהן המודל שלך להצלחה בחו"ל?
"אולי אחינועם ניני, אבל אני מסתכלת יותר על מודלים בינלאומיים. הייתי רוצה להיות כמו פיונה אפל. אני מאוד מעריכה את העבודה והדרך עד שהיא הגיעה לאן שהגיעה. אני יודעת שמגיל 17 היא ניסתה לדחוף את עצמה ולקח לה רבה זמן. עכשיו היא יכולה לעשות את המוזיקה שלה ויש לזה קהל ואנשים אוהבים. אני לא מחפשתלהיות מיינסטרים יש לי את הסגנון שלי ולכן אני מעריכה אותה".

"אבא שלי חימם את דיפ פרפל והשדואז, ככה שלשאוף בגדול זה לא רע"

מיקי ושירה גבריאלוב (וידאו WMV: זמן איכות )
"את השיחה שבתחום הזה לפעמים נפגעים מאוד אבא כבר עשה לי לפני כמה שנים". מיקי ושירה גבריאלוב | וידאו WMV: זמן איכות

-מה הסגנון שלך?
"'Crazy' היה זה רק טעימה. יש דברים קליטים אבל הכיוון הוא יותר משהו ג'אזי-בלוזי מעורבב עם קצת רוק וסול. יש פה ושם נגיעות של פופ, הכל יחד".

-מה אבא אומר?
"הוא המודל הכי גדול שלי. מייעץ לי במה שהוא יכול. בצעירותו הוא חימם את השאדוז ודיפ פרפל, עשה דברים שלשאוף בגדול לעומתם זה לא דבר רע. הוא מבסוט וגאה, את השיחה שבתחום הזה לפעמים נפגעים מאוד מביקורות או אנשים הוא כבר עשה לילפני כמה שנים. את מה שהיה יכול לתרום לי הוא כבר תרם. עכשיו זה בידיים שלי".

-מה החלום שלך לעוד כמה שנים?
"לכבוש כמה שיותר מדינות ולהוציא בהם שירים, אפילו לאט לאט, בקטנה, לחתום חוזה בטריטוריות, ושיתאים לי גם".

"קיבלנו פידבקים טובים, אתה מתחיל להבין שאולי אפשר"

-מאיפה הביטחון שזה אפשרי?
"אלון אמיר הסוכן שלי הוא מעולה ומכיר מלא אנשים. הוא שלח חומרים לאנשי רפרטואר בחברות תקליטים ונענו לו מצרפת אוסטריה, פולין, לונדון, אסיה, ניו יורק, אל.איי. אנחנו קבלים פידבקים טובים מכל מיני מקומות, לסקיצות, לשירים שטום כבר הפיק. כשאתה מקבל כאלה תגובות אתה מתחיל להבין שאולי אפשר ויש לזה דרך. גם אותי זה מפתיע ומרגש, וגם אותו".

-את ממשיכה גם עם הקריירה בארץ, שמעת על הטרנד הים-תיכוני?
"אני בעד המוזיקה המזרחית. אבא שלי הוא הרי אמן ים-תיכוני בנוסף לרוק. בכל דיסק יש לו שירים טורקיים וים-תיכוניים, הוא רב תחומי. אנחנו ספרדים מהצד שלו. אז אין לי בעיה עם הקטע המזרחי. לא היה קל אף פעם להכניס שירים לרדיו, לא משנה אם כרגע יש גל ים-תיכוני או לא".