שירי מימון ושמעון בוסקילה (צילום: עודד קרני)
"אנחנו כבר משפחה" שירי מימון ושמעון בוסקילה | צילום: עודד קרני

מי שחשב שהזיווג האמנותי בין שירי מימון לשמעון בוסקילה עומד להסתיים - שיחשוב שוב. אחרי שזכו לפני שנתיים ב"הרכב השנה" ומילאו כבר כמה פעמים את קיסריה, הצמד מוציא הבוקר דואט חדש, שיר אהבה בשם "תמיד איתי", שהלחין בוסקילה למילים של סהר חגי ומיכאל וקנין, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של יעקב למאי.

במקביל הם מסתערים מחדש על הבמות הכי גדולות בארץ. הראיון עם השניים, למשל, נערך כשהם בדרך להופעה באמפי קרית מוצ'קין, שתכולתו כמעט כפולה מזה של אמפי קיסריה, אליו יגיע הצמד ב-27 ביולי. הירושלמים יקבלו אותם עוד קודם, במזגן של בנייני האומה ב-29 ביוני, והבאר שבעים יזכו לראותם ב-3 ביולי באמפי מיתר.

שירי מימון ושמעון בוסקילה, אתם חוזרים לשיר יחד, או שלמעשה לא הפסקתם.
בוסקילה: "לא הפסקנו בשלוש וחצי שנים האחרונות, חוץ מבשלושה חודשים ששירי לקחה פסק זמן לצורך חופשת לידה. אנחנו מופיעים בלי הפסקה גם אם זה לא כתוב באף מקום".
מימון: "תמיד המשכנו להופיע. לשמחתנו הקהל רצה עוד ועוד, גם כשעצרנו כדי להקליט אלבומים - אני הוצאתי את 'שלג בשרב' שלי ושמעון תכף יוציא סינגלים מאלבום חדש שלו - הקהל המשיך לדרוש אותנו ואנחנו רק נהנים להמשיך".

-הוצאת כבר את "ימים מאושרים", את "גשם שיבוא" ואת "שיר תקווה", למה צריך עוד דואט?
בוסקילה: "אנחנו מוציאים את השיר ומתאווררים, תמיד זה טוב להתאוורר. כל עוד אנחנו נהנים אנחנו עושים שירים יחד".
מימון: "השיר הזה התחיל מתוך ג'מג'ומים של שמעון על הגיטרה בואן בנסיעות להופעות. אני מכירה את השיר הזה כבר שנה, שרה אותו במקלחת. ניסיתי לשכנע את שמעון לתת לי אותו לאלבום שלי אבל הוא לא הסכים. ואז הוא בא בהפתעה עם רעיון שנעשה עוד הרבה הופעות גדולות וכדאי שנוציא אותו כדואט. אני מאושרת מזה, בעיני זה מרגש ומדהים".

שירי מימון, שמעון בוסקילה (צילום: ראובן שניידר )
"שמעון מודה שהוא התגעגע אלי בחופשת לידה". מימון ההריונית ובוסקילה בהשקת האלבום "שלג בשרב" | צילום: ראובן שניידר

-"תמיד איתי" הוא שיר אהבה מז'אנר ה"בלדת כוח", סגנון אייטיזי.
בוסקילה: "זה שיר אהבה טיפוסי עם הרבה רגש. שונה משאר השירים, מ'גשם שיבוא' למשל. הוא רוקי, מגניב, קולי"
מימון: "אישית אני מאוד מתרגשת מהשיר. הוא שיר אהבה לכאורה רגיל, ומצד שני יש משהו בלחן שנוגע בי. יש בו ניחוח שמזכיר לדעתי את הדואטים הקודמים שלנו".
בוסקילה: "אתה צודק שכיוונו לכיוון של בלדות אייטיז גדולות, זה נכון. אם כל אחד מאיתנו היה שר אותו בנפרד הוא היה נשמע אחרת אני חושב. כמו הוא עכשיו יש בו תחושת געגוע. שירי היתה שלושה חודשים בהפסקה, הלכה ללדת, חזרה, תחושת געגוע".
מימון: "זה רגע נדיר, שמעון הודה שהוא התגעגע אלי. הוא הודה בזה. שמעון אולי התגעגעת וכתבץ אותו עלי?".

-את הטקסט כתבו סהר חגי ומיכאל וקנין.
מימון: "עבדנו איתם קשה סביב הטקסט, כי רצינו להוציא שיר אהבה. אנחנו משפחה, ומתפקדים כזוג לכל דבר. רצינו לצאת אבל מהמסגרת של 'אח ואחות' ולשיר על געגוע, רגש, סערה במערכת יחסים, וכל אחד מתחבר לשיר מהמקום האישי שלו. בעיני זה מרגש שאנחנו עושים את זה יחד. לדעתי זוגות יכולים להתחבר אליו".

שירי מימון ושמעון בוסקילה (צילום: עודד קרני)
"נמשיך כל עוד אנחנו נהנים. הביקוש מהקהל קיים כל הזמן". בהופעה | צילום: עודד קרני

-אולי זה בכלל סלואו לחתונה
מימון: "רעיון יפה".
בוסקילה: "בוא נבהיר רגע משהו. לאורך כל הקריירה שלי אני עושה אמנות. אני לא יוצר שירים בשביל חתונות, אלא מכוון מהלב והנשמה. אנחנו עושים שירים, לא מחפשים 'בורקסים'. אני לא בעניין של להגיד למנהל שלנו רונן ירקוני כמה 'בורקסים' יש לנו החודש. בעיני זה לא אישיו. אנחנו לא מסתכלים ככה על אמנות. גם כשיצרתי את 'כי את המחר שלי' לא כיוונתי לחתונה".
מימון: "לא הגענו למקומות האלה. לא באמת חשבנו על הופעות באירועים משפחתיים. אתה מתאר לעצמך שיכולנו כבר מזמן להוציא שירי חפלות וחתונות ועניינים כאלה, אבל זה לא הקטע".
בוסקילה: "כמו הרבה דברים בחיים - זה קרה בהפוך על הפוך. אמרתי מי יזמין את שמעון בוסקילה ושירי מימון לחתונה? אין סיכוי. הופעות לועדים - כן, קופות פתוחות - כן. אבל חתונות? ותתפלא מזמינים לחתונות ובר מצוות. בסוף הרווחנו מכל הכיוונים. אבל אני לא מסתכל ככה, אני בא מהלב, קודם כל הלב, לא מחפש שירים לרחבת ריקודים".

מימון: "אני סומכת על שמעון. באולפן הוא אמר לי 'תני תני' ואני נהנית מזה"

-שירי, בניגוד לאלבום האחרון שלך, כאן את ממש מתפרצת עם הקול בסוף, מפגינה את העוצמה שיש לך.
מימון: "כל דבר שאני עושה מייצג תקופה בחיים שלי. האלבום ספציפית ליוו אותי לאורך תקופה עם וייב ספציפי באולפן. עכשיו הקלטתי את השיר ושמעון נותן לי להראות את היכולות שלי. אני אוהבת לשמוע מה דעתו, אוהבת קונטרה, אוהבת שמקשיבים ואומרים לי מה חושבים. אני סומכת עליו והוא אמר לי 'תני תני' ואני נהנית מזה. בהופעה זה יוצא לי באופן טבעי, באולפן תמיד יש תחושה שצריך להנמיך, הפעם לא".
בוסקילה: "אני לא אוהב להזמין נגן לסשן, אני אוהב שנגן בא ומנגן. מה קרה, תנגן, תהיה אתה עצמך. גם כלפי שירי אמרתי לה תביאי את עצמך, אל תהיי מוגבלת, מקסימום נערוך אחר כך".

-החיבור ביניכם רץ כבר שלוש שנים וחצי, עד מתי?
מימון: "לפני שנתיים אמרנו שאנחנו לא יודעים. היום הביקוש הצום מהקהל נמשך, וברחוב אומרים לי 'אני חייב לראות אתכם' או 'ראיתי ואני חייבת שוב'. אז אני לא יכולה להגיד מה יהיה. אנחנו לא מתכננים הרבה קדימה מעבר לקיץ הזה, אבל כיף לדעת שהכל כבר כמעט סולד אאוט".
בוסקילה: "אנחנו נהנים וכל עוד שנהנים אז ממשיכים. כמובן שלכל דבר יש סוף. בינתיים בוא נהנה מהרגע, מה יהיה? עוד נראה".