טל פרי, כתב mako מדווח מהשטח:

האלבום השני של הראל סקעת יראה אור רק בסוף אוגוסט, אך מתברר שלא רק בארץ ממתינים מעריצים נרגשים בקוצר רוח. הערב נפגש סקעת בקפה ביאליק בתל אביב עם 13 סטודנטים לשפות מאוניברסיטת בייג'ין, השוהים בארץ לביקור בן שבועיים, במסגרת חילופי משלחות.

מתברר כי במהלך לימודי העברית שלהם, כחלק מהקורס בו בחרו באוניברסיטה, נחשפו התלמידים הסינים גם למוזיקה ישראלית. שרית חדד והפרויקט של עידן רייכל התקבלו אצלם בהתלהבות, אך מי שכבש יותר מכל את ליבם הוא הראל סקעת. לכן, כהפתעה לאורחים, הגיע הזמר בגודל טבעי למפגש מעריצים ספונטאני במהלכו חילק חתימות, הצטלם ושוחח עם האורחים בשילוב של עברית ואנגלית. לבסוף העניק סקעת ביצוע אקוסטי של "ואת", אליו הצטרפו 13 סינים בקולות רקע בעברית כמעט מושלמת, להנאת יושבי בית הקפה שנהנו מקונצרט חינם.

גילו את הראל סקעת ביו טיוב

הראל סקעת וסינים (צילום: טל פרי)
יש מיליארד סינים, והראל סקעת אחד | צילום: טל פרי

"בפברואר האחרון הגענו לביקור של שבועיים באוניברסיטת בייג'ין ופגשנו בפעם הראשונה את החברה האלה", מסביר נציג של מחלקת קשרי חוץ של אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית של ירושלים, שאחראית לביקור. "הם לא ידעו כלום על ישראל, על היהדות, על השפה העברית. זה היה עבורם, סליחה על משחק המילים, כמו סינית. אבל הם נכנסו לנושא בהתלהבות גדולה, וחלקם אימצו בינתיים שמות עבריים כמו בנימין ועדן. הבאנו להם דיסקים של אמנים מהארץ, בהם של הראל סקעת, והיה ברור שהוא עושה להם את זה. כמה מהבנות הפכו מיד מעריצות נלהבות שלו, אז החלטנו לעשות להם הפתעה במהלך ביקור הגומלין בישראל. פנינו להראל והצענו לו להגיע ולהיפגש איתם, ולשמחת כולם הוא הסכים".

"בסין אוהבים זמרים עם קולות גדולים, מלודיות חזקות והרבה הבעה בשירה", אומרת עדן, בת 19, מחברות המשלחת, "התחברנו למוזיקה של הראל סקעת עוד לפני שידענו איך הוא נראה. רק אחרי ששמענו שירים כמו 'ואת' ו'משהו ממני' חיפשנו קליפים שלו ביו טיוב ואז גילינו שהוא גם מאוד יפה, אבל הוא קודם כל זמר ממש טוב".

"מדהים שהוא מתנהג בלי פוזות"

הראל סקעת סינים 2 (צילום: טל פרי)
סינית אני מדברת אליך. הראל סקעת ומעריצות | צילום: טל פרי

-ואיך התרשמתם מהמפגש האישי איתו?
"מדהים שהוא פשוט נכנס בטבעיות כזו לבית קפה באמצע העיר, מתנהג אלינו כמו לחברים שלו בלי פוזות של כוכב גדול, למרות שאנחנו יודעים שהוא מאד מפורסם בישראל. זו ההפתעה הגדולה ביותר. ידענו שהוא עושה מוזיקה יפה, אבל לא תארנו שהוא כל כך נחמד".

"שמעתי בפעם הראשונה על המשלחת כשהמארחים פנו אלי", משחזר סקעת, "זו הייתה מחמאה גדולה, אבל אם להיות כן זו לא הפעם הראשונה בה אני שומע שיש בבייג'ין בפרט ובסין בכלל אנשים המכירים את המוזיקה שלי. כבר קיבלתי בעבר הצעות להגיע לשם להופעות, ואולי צריך לחשוב על זה ברצינות. החום והפרגון שלהם באמת מחממים לי את הלב, ואני שמח על ההזדמנות להכיר אותם".

סקעת: "אולי אקליט את 'ואת' בסינית"

"יותר מהכל, אני קולט עכשיו את הכוח האדיר של יו טיוב. אתה מצלם קליפ לשיווק מקומי ולא באמת מפנים שזה הופך כלי המקדם את המוזיקה שלך בכל פינה בעולם. כל החברה האלה, בלי יוצא מהכלל, מכירים אותי מהיו טיוב. זה נותן הרבה חומר למחשבה".

-אולי תקליט גרסה מנדרינית של "ואת". הרי סין היא שוק מוזיקה ענק.
"השוק לא חשוב לי כמו אהבת הקהל, אבל אולי נעשה את זה. לא מזמן תרגמו את 'ואת' לצרפתית וזה נשמע מדהים. השיר הזה עובר טוב בכל שפה".