סיקור המופע, מאת אורן להב, כתב mako:

לבריטים יש את "ארבעת המופלאים" שלהם - הביטלס, ולנו, הישראלים יש את "חמשת המופלאים" שלנו, ואני לא מדבר על החמישייה של מכבי תל אביב בכדורסל. יובל בנאי, שלומי ברכה, איגי דיין, מייקל בנסון ואבנר חודורוב - חברי להקת משינה - חזרו הלילה למופע חשמלי בהיקף מלא, שהתקיים דווקא בליל הסגירה של מועדון הרוק בארבי כפר סבא, ולמעשה נעל אותו כמופע האחרון שמתקיים בו.

צירוף הנסיבות הזה גרם למועדון להיות מפוצץ. יש, מתברר, קהל צעיר שלא ראה את משינה מופיעה כבר הרבה זמן (אולי חלקם לא ראו אותה מעולם) וצמא למוזיקה שלה ברמות היסטריות. האנרגיות היו חיוביות מאוד. חברי הלהקה היו מרוכזים ובאו בראש טוב, לנגן ולבלות. בשלב מסוים, יובל בנאי, כבר לא ילד, אפילו דפק סטייג' דייווינג ישר לתוך הקהל. מדהים.

רפרטואר להיטים עצום

כלהקת הרוק הכי ישראלית שהיתה (כן, אפילו יותר מ"כוורת"), נהנית משינה מרפרטואר להיטים, בעיקר משנות ה-80' וה-90', שיכול להחזיק שלוש שעות רצופות של הופעה. רק חלק מהם נוגן בערב הזה. בתוספת ארבעה שירים חדשים לגמרי, מהאלבום החדש שייצא בהמשך השנה, עוד שיר אחד מאלבום הסולו של שלומי ברכה, שני שירים מהאלבום "רומנטיקה עתידנית" שיצא בשנות האלפיים והשיר "משהו קטן וטוב", נוצר תמהיל מאוזן בין קלאסיקות ולהיטים בטוחים מהעבר, לבין החומרים האחרים.

משינה הופעה 9 (צילום: רועי ברקוביץ')
משינה בהופעה. תמונת ארכיון | צילום: רועי ברקוביץ'

כרגיל אצל משינה, היו יציאות מגניבות. הם פתחו, למשל, עם "פחי שואו" כשיר ראשון, שפתח את הופעותיהם אי שם ב-93'-94' בסיבוב של "שיא הרגש". אחר כך שיר חדש ויפה בשם "יער אפל". השיר השלישי היה "בנות הים" מתוך "מפלצות התהילה", ואחריו מיד עוד שניים חדשים, אחד בלדה יפה בשם "בין הצללים" והשני רוק קצבי ומגניב עם נגיעות אייטיז בשם "האושר הסמוי".

יובל בנאי שר "צ'פלין צ'ארלי"

בהמשך נוגנו "את לא כמו כולם" ו"ברחובות שלנו", ואז הגיע תורו של "צ'פלין צ'ארלי", שיר הנושא מאלבום הסולו של שלומי ברכה, בביצוע מיוחד של יובל בנאי, ופתאום השיר הזה נשמע שיר קלאסי של משינה. אחר כך הגיעו "התשובה" מ"רומנטיקה עתידנית", "אופטיקאי מדופלם", הסינגל הראשון שהוציאו אי פעם לרדיו, מלפני 25 שנה. אחריו רדף "הכל התחיל בנאצר", שהוביל לשיר חדש, מדליק ומכוסח, בשם "לנדסמן ופולנסקי", שכולל בתוכו סיפור בסגנון "גברת שרה השכנה".

משינה הופעה 3 (צילום: רועי ברקוביץ')
משינה בהופעה. תמונת ארכיון | צילום: רועי ברקוביץ'

משינה לקחו ברייק קטן עם ביצוע שקט לשיר "רומנטיקה עתידנית", בו השתתפו רק יובל בנאי בשירה ושלומי ברכה שליווה אותו בגיטרה. מכאן התחילה הרכבת לדהור: "נגעה בשמים" בעיבוד חדש, "אז למה לי פוליטיקה עכשיו", שהרים את הקהל, "משהו קטן וטוב" בגרסה מהירה יותר מהמקור, שהכניסה את הקהל להיסטריה. "שלח לי מלאך", בקרחנה מטורפת, סגר את החלק הרשמי.

קרחנה מטורפת בהדרן

להדרן עלו משינה עם חמישה שירים קילרים אחד אחד: "תחזור תחזור", "הכוכבים דולקים על אש קטנה", "אחכה לך בשדות", "רכבת לילה" ו"אין מקום אחר". זה היה הדרן-מחץ קיצוני, שכל שיר בו הוא שירה בציבור של הקהל והשתוללות אדירה.

לפני "אין מקום אחר" הם לא שכחו לציין שזהו מופע אחרון בבארבי כפר סבא, ואיחלו בהצלחה גדולה לבעלי המקום, שאול ואריאלה מזרחי, שאף עלתה לומר תודות בסיום.

משינה הופעה 4 (צילום: רועי ברקוביץ')
משינה בהופעה. תמונת ארכיון | צילום: רועי ברקוביץ'

משינה היו באחד הערבים היותר טובים שלהם. כאמור, מבחר הלהיטים שלהם הוא עצום. הם הוציאו את הקהל מסופק בסיום, למרות שאצלם במחסן נמצאים גם שירים כמו "אנה", "בדרך אל הים", "ריקוד המכונה", "עתיד מתוק", "שלג צח", "מדברים עלייך", "את באה לבקר", "להתראות נעורים שלום אהבה", שלא נוגנו. כלומר - הם יכולים לתת בקלות עוד שעה שלמה של להיטים, וזה בלי "יציאות" מיוחדות למעריצים הותיקים (מי אמר "אבנר סעדון"?)  ובלי עוד שירים חדשים מהאלבום הבא.

עדיפים על פני אריק ברמן וקרן פלס

נראה שאחרי סיבוב הופעות אקוסטי ארוך במיוחד, משינה, שהיו בערב הזה בווייב טוב ונשמעו מעולה, רק מתחילים להתחמם ושהם שוב בדרך הנכונה. כרגע הם בשלב הופעות החורף במועדונים לצורך "בדיקת כלים" והטמעת שירים חדשים באוזני הקהל, אבל אין ספק שבקיץ הם יתנו גם הופעות גדולות יותר.

הכל תלוי, אגב, באיך יקבל אותם הקהל באלבום החדש ובמופע החדש. אם הקהל לא רוצה להישאר פה רק עם אריק ברמן וקרן פלס, כדאי שיתחילו לעשות כבוד גם לרוקרים ותיקים יותר, שהם הלחם והחמאה של התרבות שלנו כאן. כדאי שיתחילו לעשות כאן כבוד למשינה. ויפה שעת אחת קודם.

רשימת השירים המלאה

1. פחי שואו
2. יער אפל
3. בנות הים
4. בין הצללים
5. האושר הסמוי
6. את לא כמו כולם
7. ברחובות שלנו
8. צ'אפלין צ'ארלי
9. התשובה
10. אופטיקאי מדופלם
11. הכל התחיל בנאצר
12. לנדסמן ופולנסקי
13. רומנטיקה עתידנית
14. נגעה בשמיים
15. אז למה לי פוליטיקה עכשיו
16. משהו קטן וטוב
17. שלח לי מלאך

18. תחזור תחזור
19. הכוכבים דולקים על אש קטנה
20. אחכה לך בשדות
21. רכבת לילה לקהיר
22. אין מקום אחר